Full version: Tvättproblem
Gossen Ruda
Klantade mig lite igår när jag åt så när jag klämde ut det sista ur en tub remouladsås skvätte det på mina kläder. De åkte i tvättmaskinen på normalt sätt men fläckarna syns fortfarande lite. T-skjorta av bomull och byxor troligen bomull/terrylene. Har aldrig råkat ut för detta förut. Kan det vara den vegetabiliska oljan? Ingen katastrof, det är mina innekläder, men jag undrar? http://www.rydbergs.se/produkter/kalla-sas...ouladsas-270-g/ Jag tycker det är gott med alla E-ämnen. biggrin.gif
Eva i Skåne
Jag tycker att fettfläckar har en tendens att hänga kvar några tvättar, men brukar försvinna mer och mer för varje omgång i maskinen.
Om jag tänker på det så brukar jag blöta fläckarna med flytande Yes diskmedel före första tvätten och då brukar fläckar av fett försvinna.
jaj-51
Prova med Lidels Köksrengöring W5 orange dusch flaska.
Löser det mesta av gammalt fet och oljor.

Mitt furubord med 5 år gammal linolja blev fläckvis trär rent sweatingbullets.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag gnider in dom flesta fläckar med galltvål, gubben är mästare på att få fläckar på kläder.

Men har man tvättat in fläckar en gång så blir det svårt
Gossen Ruda
Tack för svaren. Det blir lite förbehandling vid nästa tvätt så får jag se hur det går.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon