Full version: Uppdateringsloop
Gossen Ruda
Just nu har datorn fastnat i en loop. Den lilla gula skölden visar att det finns uppdateringar att hämta. jag hämtar dem och de installeras, 3 st. Så är det klart men det dröjer inte länge förran de finns att installera igen, och igen, och igen... Det går inte bli av med dem, om jag inte stänger av uppdateringarna helt. Har någon någon lösning?
*Stintan*
Har du inte automatisk uppdatering? I så fall behöver du ju inte göra något utan det sköter sig självt när du stänger av datorn respektive sätter på den igen. Förmodligen var det många fler än 3 uppdateringar på G eftersom det kommer nya hela tiden.

Stäng inte av uppdateringarna för då får du ju inte de senaste säkerhetsuppdateringarna!
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 16-02-2014, 19:33) *
Har du inte automatisk uppdatering? I så fall behöver du ju inte göra något utan det sköter sig självt när du stänger av datorn respektive sätter på den igen. Förmodligen var det många fler än 3 uppdateringar på G eftersom det kommer nya hela tiden.

Stäng inte av uppdateringarna för då får du ju inte de senaste säkerhetsuppdateringarna!

Det ÄR samma uppdateringar. Det tar ungefär 1 minut efter uppdateringen är klar innan det är dags igen. Det sjuka är att jag har konfigurerat att bara hämta uppdateringar varje tisdag, detta bryr sig inte datorn om.

Jag är inte ensam om problemet. http://answers.microsoft.com/en-us/windows...68-5a15275b675f
*Stintan*
Jag kanske inte förstår vad du menar men när man har automatiska uppdateringar så sköter det sig ju självt sig självt i bakgrunden så man behöver aldrig hämta dom manuellt. Kan det bero på att du konfigurerat till varje tisdag? Det kommer ju inte nya varje vecka. Varför har du gjort det?
Gossen Ruda
Nej, du förstår inte. Jag har automatiska uppdateringar vilket innebär att de hämtas automatiskt. När hämtningen är klar syns det en liten gul sköld på startmenyn. Antingen kan jag klicka upp den och installera direkt eller så dyker de upp när jag skall stänga av datorn. Vad som händer är att även om jag godkänner installationen eller väntar tills datorn skall stängas av återkommer uppdateringarna. Läs på länken.
*Stintan*
Skumt. Har du kollat detta? https://support.microsoft.com/mats/windows_update/sv
Gossen Ruda
fel
Gossen Ruda
Jodu stintan, den sidan var användbar. biggrin.gif

*Stintan*
Oj da ja så kan det gå när man försöker vara hjälpsam. biggrin.gif
pejori
Det står väl "hjälp" under frågetecknet bredvid "verktyg" i högerkanten, testa den eller installera om programmet.

En "systemåterställning" kan hjälpa också, så börja med det.


Blomstertanten
Är det servicepack 7 som är problemet? För det hade jag problem med, varje gång jag startade datorn ville den installera samma sak. Stängde av uppdateringar och letade reda på filen i datorn och tog bort den. Men nästa gång jag uppdaterade windows blev det likadant, först när jag valde bort att uppdatera servicepack 7 så slapp jag skiten. Kollade och det var uppdatering av språkvalet, så därför vågade jag låta bli den! Inga problem sen dess, bara att välja bort servicepack 7 när man uppdaterar nästa gång.
Gossen Ruda
Nu är det lugnt. Det brukar komma nya uppdateringar andra tisdagen i varje månad och på onsdagen lät jag uppdateringen rulla på och nu fungerade det. Troligen har Pyttemjuk uppmärksammats på problemet och gjort någon rättning. Fast snart är det slut på alla uppdateringar, servicen på XP upphör snart.
mormor mona
Har haft liknande problem en gång men det visade sig bero på felinstallation så fick ominstallera hela datorn. sad.gif
Gossen Ruda
Säg den glädje som varar, det har börjat igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon