Full version: Liten resa
Klint
Jag har ett läkaren besök på tisdag, men från onsdag är vi lediga denna vecka och nästa.
Vi har tittat på lite resor på nätet till varmare länder men hittar inget som passar.
Har du vår hos dej kanske har du något tips vi behöver byta miljö och rå om varann, inget häftigt nöjesliv
eller lyxhotell men gärna nåt naturskönt nära havet hellre stuga med matlagningsmöjlighet.
Har du något tips, tas det tacksamt emot!
Myosotis
Bed & Breakfast (Jag är partisk för det är kompisar till mig)
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 24-02-2014, 12:11) *
Bed & Breakfast (Jag är partisk för det är kompisar till mig)


Det ligger så vackert kan jag intyga (men jag känner inte ägarna)

Då kan du få chansen att träffa några odlaiter också om du vill flirting.gif Myo och mig t ex
men vill ni bara rå om varandra så är det helt ok

Elisabeth-Västkustkolonisten
Det finns ju också många fina hotell och trevliga orter i Norra Tyskland. Och några grader varmare är det där också.

Kolla t.ex hos Stena Line vad dom har. Börja med en fin hytt på båten och sen fortsätter du. (nej jag har inget med Stena Line att göra).
gunsta
Om jag skulle göra en 'liten resa' så skulle jag åka till min favoritstad Örebro (nu kommer Eva att skratta) - i Örebro skulle jag antingen bo på Stora Hotellet eller på Clarion Winn (inga lyxhotell men trevliga) - på förmiddagarna skulle jag dricka kaffe på Hälls och vore jag sötsugen skulle jag välja antingen apelsinmåne eller William-bakelse till kaffet. Strosa på Stortorget - titta in i blomsterbutiken och sedan gå till Lindhska bokhandeln. Överhuvudtaget bara gå i stadskärnan - titta på slottet - gå in i St Nikolaikyrkan. Saluhallen skulle jag också passa på att besöka. På kvällen skulle jag äta min middag på Wongs (deras mat är fantastisk) eller Kitchen & Table på Clarion W - kanske Brasserie Rendez-Vous om man vill ha lite franskat 'stuk' på det hela.
Själv bor jag i Uppsala men längtar alltid till Örebro och funderar numera på att flytta till Gävle (förklara det om ni kan smile.gif)
Myos förslag verkar vettigt och mycket trevligt.

PS: mitt förslag är mer en kärleksförklaring till Örebro.
malcolm
Frankrike om våren lär vara fint.
Klint
Tack för era fina tips!
Ska diskutera med mannen alla utom Örebro! Det är en fin stad, så det är inget dåligt förslag men jag förkastar det denna gång. Skåne ligger oss väldigt varmt om hjärtat, och de andra förslagen låter också härliga.Reser man inom landet är det bensinkostnad som man lätt beräknar, och boende och uppehälle. Ska man flyga eller åka färja ja då blir det aldrig det pris som uppges, blå verkar det alltid vara billigare från Sthlm än Gtb.
Tack för tips, tar gärna emot fler!
Klint
Tack igen för tipsen, kommer förhoppningsvis att genomföra flera resor, B&B ser ju väldigt trevligt ut! Tyskland jag har varit i Kiel, men en gång när vi var i Skåne åkte vi bron och sen färga för att handla kommer inte ihåg var vi var, men vi åkte lite längre än vi tänkt, hamnade i en mindre stad, by med kullerstensgator och fina värdshus med verandor fulla av pelargoner, där skäller jag gärna tillbringa några dar! Frankrike har jag bara rest igenom.
Det blir nog ingen resa med övernattning denna gång dels pga ekonomin, dels blir det lite extrajobb, och det kan vi inte säja nej till just nu.
Men jag reser lite på nätet och drömmer, sen tänker jag plocka bort visset i rabatterna och köpa penséer, då får jag nog lite vår här också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon