Full version: Square foot gardening
mariathulin
Tänkte jag skulle börja odla i pallkragar i år men så är det ju så svårt att begränsa sig när man köper fröer whistling.gif så nu undrar jag om någon har försökt sig på att odla i rutor i pallkragar för att kunna få plats med så mycket som möjligt?! Det kanske är helt omöjligt att få i så mycket näring som behövs men jag frågar i alla fall!! tongue.gif
Lasse Be
Men om du lägger in väggar i pallkragen blir inte den odlingsbara ytan mindre då ungefär som att ett spröjsat fönster har mindre glasyta
mariathulin
Jo, du har nog rätt i det! Jag får helt enkelt odla lite mindre av varje. biggrin.gif
ingmet
Jag la ner ett rutnät av kompostnät i pallkragarna och nyttjade som avskiljare för att se vad som grodde. Funkade jättebra. Armeringsnät ger större rutor...hönsnät pyttesmå.. Smala trälister alt liggande bambustänger går också att använda och tar "ingen" plats. Dock gäller det att tänka på hur stor plats själva valet av växt tar när det vuxit klar..så allt får plats, från topp till rot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon