Nutten
Min senaste tur med kameran var i stallet igår. Blev en del bra och en hel del roliga bilder på hästarna med vårkänslor.!! laugh.gif Jisses vad de är underhållande...för att inte tala om nyfikna. De praktiskt taget doppade sina mular i min kamera. De kan bara inte låta bli wub.gif

Bilderna i albumet är dock med kraftigt nedsatt kvalitet, mest för att jag skulle få plats med hela bunten. Orginalbilderna är däremot på sisådär en halv megabyte och tar upp en hel del plats på skärmen....
Copycat
Hejsan Elisabeth ! Helt Underbara bilder. biggrin.gif Inte bara på hästarna, dina blombilder och katten var jättefina. Jag vill också ha ett album sad.gif kan inte blommorna skynda på så man kan gå ut och fota snart. unsure.gif tongue.gif
Nutten
Tja, albumet kan du väl fixa redan nu, så har du någonstans att visa upp allt på sedan smile.gif Du har inga gamla roliga bilder att visa?

Digitalkameran jag har nu gör det relativt enkelt att ta bra bilder. Jag är SÅ nöjd med den! Nästan så den har blivit en ny kroppsdel. laugh.gif tongue.gif wink.gif
MimE
Underbara bilder!!! wub.gif

Colorado pryder nu min Desktop, OK?

Kul med fler hästtokiga här. smile.gif

/Mimmi
Copycat
Hejsan Elisabeth ! Visst skulle det gå att ordna ett album, men....jag får vara glad att jag hittat in på forumet, ALLDELES SJÄLV. rolleyes.gif Jag är ju inte så haj på datorer precis. Jag har en hel familj som tycker att det är heltöntigt att sitta på ett trädgårsforum som jag. sad.gif Jag väntar in "rätt" tillfälle att be om hjälp. Jag vet inte om jag skulle våga själv. Annars har jag massor av kort på katterna, och dom skall deffinitivt vara med då. tongue.gif wub.gif
Nutten
Har du kommit så här långt så klarar du alldeles säkert av att ordna ett album också! Bara klicka på albumikonen uppe i högra hörnet och följ instruktionerna!
Kattbilder vill vi ju inte missa smile.gif
Nutten
CITAT
Colorado pryder nu min Desktop, OK?


Vilken version av honom!? Själv skulle jag ha problem att välja laugh.gif wacko.gif
Colo är ännu goare i verkligheten. Igår när jag fotade en av de andra, smög han sig fram bakom mig och blåste mig i nacken och provsmakade min jacka. wub.gif Å jag är säker på att han satte igång hela hästshowen med fullt ös fram och tillbaka för min skull. Det räckte med att jag stod i hagen 3 minuter och försökte fota någon annan än honom:)
MimE
CITAT (Nutten @ 13-04-2004, 21:04)
CITAT
Colorado pryder nu min Desktop, OK?


Vilken version av honom!? Själv skulle jag ha problem att välja laugh.gif wacko.gif
...

Hans "short stop" (bild 15). biggrin.gif

Min 5-åring hjälpte mig att välja:
"Men mamma, vet han inte att man inte får gå så nära bakom en annan häst?" tongue.gif
Gissa vad hon får höra själv stup i kvarten...

/Mimmi
yla
härliga hästar ,du har ,hur många är dom
brukar du möjligen vara inne på ryttartorgets forum
isåfall kanske du har pratat me jean1

måste bara dela med mej av den vackra blondinen Bläsan som ska ha föl om ett par veckor
Copycat
Hejsan Elisabeth ! Ja, vad var det jag sa? mad.gif Det sket sig redan i starten sad.gif Jag försökte och försökte men det kommer upp en jäkla ruta som säger att min mailadress redan är upptagen ohmy.gif . Tro fanken det, JAG har ju den och har lämnat den när jag registrerade mig på forumet, snyft. sad.gif sad.gif Jag får vänta tills i morgon eller Torsdag då nåt av barnen kanske kan ha lite förbarmande över en stackars morsa. sad.gif unsure.gif rolleyes.gif
lolo
Vilka jättefina bilder, Nutten! Såväl kattbilderna som hästbilderna och den gula marmorfacklan (tack, nu vet jag namnet på en av mina växter som jag letat efter! tongue.gif ) var bra tagna!/Ann-Louise smile.gif
Nutten
CITAT
Gissa vad hon får höra själv stup i kvarten...
Vanligt nybörjarfel om vi säger så... laugh.gif

CITAT
vackra blondinen Bläsan som ska ha föl om ett par veckor

Haflinger väl? Så fin! Vi hade en haflingerhäst i stallet ett tag, men damen var halt redan på prov och då kunde vi tyvärr inte behålla henne.

CITAT
härliga hästar ,du har ,hur många är dom
brukar du möjligen vara inne på ryttartorgets forum
isåfall kanske du har pratat me jean1
De är nu inte mina, utan ridskolans...men nog önskar jag att vissa av dem var det! Vill du veta mer om antal och annat kan du gå in på hemsidan: http://come.to/burf
Forumet var det väldans länge sedan jag var inne på. Mer välbesökt är köp- och säljavdelningarna!
Copycat
Hejsan allihop ! Jag har just insett att alla har fått dagens dos av asgarv och själv är jag totalt bortgjord. sad.gif sad.gif Det är en himmelens tur att man är annonym här (och det tänker jag fortsätta med ) , det är faktiskt inte så lätt alla gånger. Jag känner mig urdum vad det gäller mina blom/trädgårdskunskaper och ännu värre TOTALKORKAD vad det gäller datorn, vi är inte riktigt kompisar datorn och jag. unsure.gif Jag vill faktiskt ha ett eget album jag med, men vänta bara , det SKA komma. SKAM DEN SOM GER SIG !!!!! tongue.gif
yla
CITAT (Copycat @ 13-04-2004, 22:05)
Hejsan allihop ! Jag har just insett att alla har fått dagens dos av asgarv och själv är jag totalt bortgjord. sad.gif sad.gif Det är en himmelens tur att man är annonym här (och det tänker jag fortsätta med ) , det är faktiskt inte så lätt alla gånger. Jag känner mig urdum vad det gäller mina blom/trädgårdskunskaper och ännu värre TOTALKORKAD vad det gäller datorn, vi är inte riktigt kompisar datorn och jag. unsure.gif Jag vill faktiskt ha ett eget album jag med, men vänta bara , det SKA komma. SKAM DEN SOM GER SIG !!!!! tongue.gif

bra copycat ge dej inte


o du nutten det är en ardenner rolleyes.gif
Nutten
Hoppsan! wub.gif huh.gif Lätt bortgjord tror jag bestämt. Fast nog påminde hon mig om vår runda, goa haflinger med det ljuset fotot är taget laugh.gif Missade alldeles hur bred hon var om huvudet! Fin är hon i alla fall!
Blomstersmurfen
Oldwolfie! Tänk vad världen är liten! Bläsan stog i mitt stall förr. Gemensamma bekanta! Hälsa Sofia om du träffar henne innan mig! Nej, men vänta nu... Sofia har pratat om en bekant som hon ville att jag skulle träffa... Lika blomtokig som jag... wacko.gif
yla
lite skoj att de e fler än jag som kan göra bort sej
även om jag kommer mycket i kontakt me hästar genom attt jag jämt o ständigt får fölvaka o ta hand om sådana fyfotingar så vet jag säällan vad det är för ras men ardennner kan jag ,,,,thihi
o solen i manen på Bläsan kanske kan luras men effectfullt blev det ju

så här rund är hon om magen nu så du kan se att de är på g
yla
CITAT (Blomstersmurfen @ 14-04-2004, 08:30)
Oldwolfie! Tänk vad världen är liten! Bläsan stog i mitt stall förr. Gemensamma bekanta! Hälsa Sofia om du träffar henne innan mig! Nej, men vänta nu... Sofia har pratat om en bekant som hon ville att jag skulle träffa... Lika blomtokig som jag... wacko.gif

nej men oj ,,,ja världen är bra liten
tänk va
o vilken bokstav är du måntro
jag är X mamma

jag ska hälsa sofia men du kanske ser hennes först
ifall jag inte passerar stallet o klappar på bläsan o skvallrar redan idag
vädret är ju utmärkt smile.gif laugh.gif
Siri
Jag vill också ha en digitalkamera sad.gif Har funderat på att jag måste göra ett album men jag är rädd at det kommer att gå som för dig copycat men jag ska inte ge mig.Blev mer inspirerad av dig,, Vem känner jag med en digitalkamera blir frågan nu ?,,
Ardenner är bland det vackraste som finns. Så mysiga att jobba med.
Och vad Bläsan är vacker wub.gif
Copycat
Hejsan Siri ! Forumets INGEMAR har hjälpt mig att fixa album, men det är tomt just nu. Jag får vänta tills i kväll innan det kan bli något i det . sad.gif Jag skall börja med mina fyrfota "gullungar". tongue.gif Lycka till med ditt album, Siri!
Nutten
Se där se där, jag visste väl att du kunde klara det Copycat! Ser fram emot några mysiga kattbilder att titta på! smile.gif

Vilket påminner mig om att jag kan lägga upp ännu en bild på min katt, tagen imorse på balkongen....Så ska jag lägga in bilderna på vaktelkycklingen också!
Nutten
Vem gör inte bort sig!? Att fela är trots allt mänskligt! laugh.gif
Det är mycket enklare att bedöma raser om man ser HELA hästen....Ardenner är t ex kraftigare byggd än Haflinger, för att inte tala om större! Min favoritras är för övrigt arabiskt fullblod - utseendemässigt!

Här kommer bilder för de som vill ha koll på Haflingerns utseende.

yla
åhhhh nu förstår jag varför du trodde att bläsan va en haflinger
helt olika va de ju inte
me den vackra blonda manen laugh.gif laugh.gif
fina hästar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon