Full version: Polls
vanforum
Har flera bekanta som ligger på och försöker få mig att anväda bitcoin... Jag är dock mycket skeptisk då man hör mycket skumt om det hela. Är det värt att lägga ner några kronor på det bara för att försöka förstå det hela?
*Stintan*
Vad är det för nåt?
gunsta
CITAT (*Stintan* @ 23-04-2014, 16:42) *
Vad är det för nåt?


Tack Stintan - jag tänkte just ställ den frågan - då är vi två som lever i okunskap.
Gossen Ruda
Blinda och döva? laugh.gif http://sv.wikipedia.org/wiki/Bitcoin
gunsta
CITAT (Gossen Ruda @ 23-04-2014, 17:56) *


Blind och döv - prata för dig själv biggrin.gif - jag reagerade på rubriken "Polls".
Gossen Ruda
CITAT (gunsta @ 23-04-2014, 18:13) *
Blind och döv - prata för dig själv biggrin.gif - jag reagerade på rubriken "Polls".

Det verkar lite förvirrat, ja. smile.gif
*Stintan*
Såg inte ens att det stod Polls utan jag läste Polis men fattar fortfaraande ingenting biggrin.gif
malarmaster
Det finns flera trådar om bitcoin på sajten alternativ.nu. Har ingen pratat om det tidigare på småprat?
Det är skitsvårt att sätta sig in i men i huvudsak är det låtsaspengar på nätet som vissa tjänar pengar på.
Det är uppmärksammat av myndigheterna och de rubricerar bitcoins som värdepapper (ung. som aktier) som säljs och köps svart.De används även av vapenhandlare och knarklangare som ett sätt att tvätta pengar.
Vissa vill ju ha alternativa valutor till existerande riktiga pengar,syftet är att komma ifrån räntesystem och "bankernas makt". Bitcoins finns bara på nätet och inte i verkligheten men de går att sälja och köpa mot riktiga pengar,givetvis är det några som redan dragit nytta av detta och tjänat stora pengar,ungefär som när man blåser upp aktiekurser.I slutänden är det någon som står med "svarte petter". Kanske du om du köper bitcoins. Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon