Jubbe063
Rätt kul nu när man väl bestämt sig för att utöka kattskaran. Ska bli en Foreign White. Men men, det får ta den tid det tar. Har just startat att kolla runt efter någon uppfödare som ska ha en kull.
Motti
Det måste vara en helt ny ras Jubbe har aldrig hört talas om den innan !bra att du gör forskning på rasen först ! Har själv en kisse som ska flytta hit i juli men den är korsning Skogis huskatt en rödtabby smile.gif
kerstin z5-6
Så trevligt en pratsam siames!!

Anki på Öland
Den var ju söt, lite ET över den... smile.gif
Whiskuchi
CITAT (Motti @ 03-05-2014, 00:26) *
Det måste vara en helt ny ras Jubbe har aldrig hört talas om den innan !

Nej, den är inte ny. Vad konstigt att du med dina massiva kunskaper inte hört talas om den förr *ironi*


Jubbe - vad roligt, lova att posta bilder!
Jubbe063
CITAT (Motti @ 03-05-2014, 00:26) *
Det måste vara en helt ny ras Jubbe har aldrig hört talas om den innan !bra att du gör forskning på rasen först ! Har själv en kisse som ska flytta hit i juli men den är korsning Skogis huskatt en rödtabby smile.gif


Nej, ingen ny ras. Är en syskonras till Siamesen. Ser helvit ut mrn är egentligen en vitmaskad siames :-)

CITAT (kerstin z5-6 @ 03-05-2014, 01:46) *
Så trevligt en pratsam siames!!


Mmm, älskar de orientaliska raserna. Har alltid haft orientaliska korthår, balineser, siameser och just nu en halvsiames eftersom mamman smet ut på romantiska äventyr :-)

CITAT (Anki på Öland @ 03-05-2014, 08:59) *
Den var ju söt, lite ET över den... smile.gif


Mmm, :-)

CITAT (Whiskuchi @ 03-05-2014, 09:31) *
Jubbe - vad roligt, lova att posta bilder!


Kan jag nog göra :-) men blir kanske ingen i år om jag har otur. Måste ju vara rätt föräldrapar och bra uppfödare
*Stintan*
Jättesöta är dom. Hoppas du hittar en riktig goding smile.gif
kangas
Oj, vad kul! Jag är väldigt svag för långnäsorna. wub.gif
Motti
Ja ha !en Siamesras då smile.gif men dom är ju jättefina ju !Har Bonniers Stora kattbok men hittar inte din ras i den så min bok kanske hunnit bli för gammal .Det kommer ju ständigt nya färger och även raser och jag är absolut ingen expert på alla raser.Siamesen har väl sitt ursprung i Thailand om jag minns rätt .Jätteglad för din skull !
Ps ! hittade bara en färg som hette Fawn i kattboken
pejori
Så spännande Jubbe.
Gillar siameser och deras "pratighet" tummenupp.gif
Påtoppen
Har blivit lite avskräckt på pratglada katter sedan jag skaffade min oriental. Totalt matfixerad och med en pipa som man kan få fnatt på, inte alls pratig, bara gapig - ringer det någon hit frågar de om det är en bebis som skriker. Han är sju nu så jag står nog ut några år till men skulle inte skaffa en till (fast jag tycker om honom väldigt mkt ändå smile.gif)
Har en korsning siames/bonnakatt som då och då pratar och han har ett läte som jag mer förknippar med siames/oriental. Pratar liksom mer "i halsen".
pejori
CITAT (Påtoppen @ 05-05-2014, 09:54) *
Har blivit lite avskräckt på pratglada katter sedan jag skaffade min oriental. Totalt matfixerad och med en pipa som man kan få fnatt på, inte alls pratig, bara gapig - ringer det någon hit frågar de om det är en bebis som skriker. Han är sju nu så jag står nog ut några år till men skulle inte skaffa en till (fast jag tycker om honom väldigt mkt ändå smile.gif)
Har en korsning siames/bonnakatt som då och då pratar och han har ett läte som jag mer förknippar med siames/oriental. Pratar liksom mer "i halsen".

rotfl.gif rotfl.gif Förlåt att jag skrattar, men det är precis det jag gollar med orientalerna.
Deras pratgladhet och personlighet. flirting.gif
Påtoppen
Ja, personligheten är det inte för lite av wink.gif Väldigt smart också.
Jubbe063
Pratigheten är en del av charmen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon