Trampendal
Trodde att det var självklart att ringfingret är längre än pekfingret, men så är det tydligen inte.
Tjejer/kvinnor ska tydligen ha längre pekfinger medan killar/män har längre ringfinger!
Detta innebär att jag är en manlig kvinna, vilket jag iofs redan visste, men på andra grunder. smile.gif

Såg nyss en kvinnlig släktings hand på fejan och på henne var pekfingret mycket längre.
Skitkonstigt ju!

Hur har ni det med era fingrar?

*Stintan*
Tycker dom ser lika långa ut humhum är man androgyn då? Får nog ta fram måttbandet biggrin.gif
Eva i Skåne
Tror mina ringfingrar är aningen längre, men det är ingen större skillnad.
Anki på Öland
Klart längre ringfingrar....
RibesRubusVitis
Hade heller ingen aning, men nu när du säger det så...

http://en.wikipedia.org/wiki/Digit_ratio

Eva-Helene
Jahaja...en till manlig kvinna här. Det blir intressant att se om det finns någon kvinnlig kvinna på forumet biggrin.gif
pejori
CITAT (Trampendal @ 05-05-2014, 03:15) *
Trodde att det var självklart att ringfingret är längre än pekfingret, men så är det tydligen inte.
Tjejer/kvinnor ska tydligen ha längre pekfinger medan killar/män har längre ringfinger!
Detta innebär att jag är en manlig kvinna, vilket jag iofs redan visste, men på andra grunder. smile.gif

Såg nyss en kvinnlig släktings hand på fejan och på henne var pekfingret mycket längre.
Skitkonstigt ju!

Hur har ni det med era fingrar?

På vänster är dom lika långa och på höger är ringfingret längre, så jag är tydligen en "det" smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (Eva-Helene @ 05-05-2014, 11:34) *
Jahaja...en till manlig kvinna här. Det blir intressant att se om det finns någon kvinnlig kvinna på forumet biggrin.gif



Vi trädgårdskvinnor är speciella rolleyes.gif
Eva-Helene
CITAT (Eva i Skåne @ 05-05-2014, 14:16) *
Vi trädgårdskvinnor är speciella rolleyes.gif


yes.gif tummenupp.gif
Trampendal
Känns bra att jag inte är ensam som manlig då. smile.gif

Mitt ringfinger är ungefär en halv cm längre.
På min kvinnliga släkting var pekfingret typ 1,5 cm längre.

Jag ska titta på dotterns händer när vi träffas, men jag utgår ifrån att hon ser ut som jag,
annars borde jag ha tänkt på det nån gång.

Undrar om det finns statistik på det här, känns som om det är ovanligt med kvinnliga kvinnor på dessa premisser. smile.gif


Trampendal
CITAT (RibesRubusVitis @ 05-05-2014, 11:16) *
Hade heller ingen aning, men nu när du säger det så...

http://en.wikipedia.org/wiki/Digit_ratio


Där finns nog svar på min fråga om statistik, men det var alldeles för mycket text på engelska
för min utbrända hjärna.

Verkar ha kopplingar till psykisk hälsa/ohälsa också om jag fattade rätt (jag kan bara ögna igenom snabbt, sen stiger stressnivån markant)
kerstin z5-6
Längden på fingrar är tyvärr helt genetiskt och kromosomalt och har väldigt lite med ev testosteronpåverkan under graviditeten. Populärvetenskap i låg nivå.
Trampendal
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-05-2014, 00:26) *
Längden på fingrar är tyvärr helt genetiskt och kromosomalt och har väldigt lite med ev testosteronpåverkan under graviditeten. Populärvetenskap i låg nivå.


Okej, men jag har ju inte skrivit om testosteronpåverkan.
Var det i RibesRubusVitis länk då kanske?
kerstin z5-6
Förlåt Trampeldal- nej inte bara dej ,det är ämnet i stort jag refererar till, fingrar, tår, dess längd, utseende är genetiskt betingat, inget annat.
Trampendal
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-05-2014, 23:40) *
Förlåt Trampeldal- nej inte bara dej ,det är ämnet i stort jag refererar till, fingrar, tår, dess längd, utseende är genetiskt betingat, inget annat.


Okej! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon