Full version: Högsta trumpeten
adrian
Detta måste vara den absolut största flugtrumpeten som finns... blink.gif



Sarracenia alata x flava cv Maxima
Monica M zon 4
Vilken höjdare! tongue.gif
Fast när dom är så stora äter dom väl inte bara flugor? Den borde väl kunna fånga småfåglar! tongue.gif
Copycat
Ursäkta, men det där var ett skämt, va'? Annars kan man ju skaffa en Boa eller liknande. Usch ! sad.gif blink.gif tongue.gif
Monica M zon 4
Klart jag skojjade! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Copycat
Den är visserligen originell, men det är synd att kalla den VACKER. blink.gif tongue.gif
azofia
Jag tycker den var jättevacker.Adrian: visst finns det köttätande växter "äter" grodor? Om jag inte missminner mig så läste jag om en växt som främst äter flugor och andra insekter men att smågrodor gärna höll till i kanten på denna växt och att ibland så råkade de trilla ner i själva växten och då var det naturligtvis slut med den grodan....är det sant?

Är det din planta på bilden? Cool....
adrian
Det är inte min Flugtrumpet på bilden, utan en medlem på ett annat forum...
"Skönheten ligger i betraktarens ögon, och de som inte tycker dessa växter är vackra behöver glasögon.."
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Darlingtonia California har enligt odlare fångat grodor efter vad jag har läst, men det är möjligt att det finns andra som kan göra detsamma.

Ingenting är ju omöjligt om bara fällan är stor nog och bytet "trillar" dit...

wink.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon