Full version: Sötast just nu
Nutten
Idag fick jag då äntligen några foton på den lille på jobbet. Tänk att vaktlar kan vara så söta! wub.gif

Bara gå in och titta i albumet! Litet smakprov på den lille:
MimE
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Det var inte länge Colorado fick vara mitt skrivbordsunderlägg.
Hoppas han inte har något emot att bli utbytt mot Gullefjun.

/Mimmi
Fenja
Åhhh, alldeles underbar wub.gif !! Vad jobbar du med som får hålla på med sådana där gullungar? Suck...
Fenja
sanna
Ohhhh..... wub.gif *hjärtat svämmar över av moderskänslor*

Vilken sööööötis! Men även de stora var gulliga! Har missat varför du har vaktlar på jobbet, vaktlar de? laugh.gif
Du kanske har skrivit om det i en tidigare tråd, Nuttenm, men upplys mig i så fall gärna en gång till?
Behövs det tillstånd för att ha fjäderfä i tätort? Kan man ha vaktlar som husdjur? Berätta mer, vi är nämligen på gång att titta på husdjur utan päls just nu! smile.gif

Sanna smile.gif
Nutten
CITAT
Det var inte länge Colorado fick vara mitt skrivbordsunderlägg.
Hoppas han inte har något emot att bli utbytt mot Gullefjun.
Visste han om det skulle han nog bli förnärmad, men nu är ingen skada skedd. Har inte skvallrat. tongue.gif laugh.gif Vilken bild blev det den här gången då? Min personliga favorit är när den leker tittut bland mammas fjädrar!

wub.gif Det är ännu roligare att se i verkligheten. Tänk när nästa ägg kläcks...då får jag uppdatera albumet!

CITAT
Vad jobbar du med som får hålla på med sådana där gullungar?
Faktiskt växter, men vi har en del djur på jobbet, så viss smådjurskötsel blir det också.
Nutten
Tja, skälet till de goa små liven på jobbet är helt enkelt att göra stället lite mer upplevelsrikt. I samma voljär som vaktlarna, bor det kanariefåglar och zebrafinkar. SÅ här under våren är det full fart på äggläggandet och vi är nog redan inne på andra kullen för finkarna!

Vaktlar som husdjur vet jag inte. Har man en voljär så fungerar det väl, eller ett speciellt vaktelhus (på samma sätt som hönshus). Det snällaste mot dem vore förstås om man hade som i ex. Lunds botan; de får springa fritt bland växterna i växthuset och rentav fungera lite som biologisk bekämpning. Blir som en minidjungel för dem smile.gif De flyger ju inte...

Fjäderfä i tätort är jag inte så hemma på, inte när det gäller hönsdjur. De låter som bekant en del, men å andra sidan, det gör väl alla djur!!?! Förresten har vakteln ett rätt lustigt läte, speciellt hannen när han ropar!
Ingis
Underbart, underbart gulligt. Jag får nästan tårar i ögonen när jag ser det lilla fjunet. Du sa att han inte var större än en humla?
Hur kan man bara bli så där söt????? wub.gif
Nutten
Inte större än en stor humla! En del säger att de är som folks tumnaglar, men i och med att jag själv har pyttenaglar så gillar jag inte den jämförelsen tongue.gif
Vad sötheten beträffar har jag bara en sak att säga: du skulle se den lille i verkligheten! Man tar en liten minipaus för att ex hämta något att dricka, hamnar framför vaktlarna och fastnar...glömmer alldeles bort tiden! laugh.gif
MimE
CITAT (Nutten @ 14-04-2004, 18:38)
... Vilken bild blev det den här gången då? Min personliga favorit är när den leker tittut bland mammas fjädrar! ...

Nr 7.

Tyckte den gjorde sig bäst. wub.gif

/Mimmi
Siri
Vad fascinerande och vad söta, herregud! Jo, det är ett modershjärta jag har klappar till vänster!
Jag förstår att du fastnar där på jobbet.

Vad kul att du delade mig dig av det, jag har aldrig sett dem på så "nära" håll. wub.gif
Nutten
Ni har väl noterat att den lille sticker upp under mammas vinge på ovansidan på den sista bilden? wub.gif
Cilla
Roligt att se Nutten! Har aldrig sett vaktelungar förr, fast en granne har haft på ön där jag bor. Sött! De vuxna vaktlarna är mycket vackra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon