Full version: Kvällens Gröna rum
Madeleine1
Haloj!

Såg ni kvällens Gröna Rum? Jag ville verkligen inte att det skulle ta slut... wub.gif Jag har alltid irriterat mig på Hannu, men ikväll har jag nog börjat glida över på 'anhängarsidan'... smile.gif Synd att programmet är så kort bara.... Positivt med det är ju i och för sig att då missar man inte så mycket om man missar programmet.... wink.gif
Siri
Blev också överraskad när det var slut, kändes som det bara var halvvägs,,
Kul att se från Botaniska, denna fantastiska park. Jag ska göra säsongens första besök i helgen! wub.gif
Smekajsa
Instämmer fullständigt!! Alldeles för kort. Men man kan gå in på SVT:s hemsida och titta på programmen om å om igen.
Och Hannu...... ja, nää, han är bara för mycket
vickeva
Jag missade det... hur dum kan man va??? jag trodde liksom att det var tisdag idag... sad.gif sad.gif och jag som älskar Hannu...
evvy
tongue.gif Jag håller med dig, Hannu är lite lugnare nu för tiden.. ska försöka ta mig till Sofiero innan utställningen är slut! Nu vill jag bara vara ledig till sisådär 1 oktober...å´ va´ i trädgården!
Hälsn Evvy
Ingis
En timme tycker jag inte är för mycket begärt. rolleyes.gif

Man blir så besviken när det tar slut så fort.
Jag tycker att Hannu är jättehärlig, men jag minns första gången jag bara hörde honom, då undrade man ju lite.
Han är en verklig entusiast och konstnär.
Tesa
..här poppade det ut en kalv exakt 20.30... och jag var ensam hemma......men jag hann se Hannu och idag tyckte jag faktiskt riktigt bra om honom....
....det kommer sig....
Madeleine1
Ååååh. Jag vill också åka till Sofiero, men jag bor lite på fel ställe.... sad.gif Fast egentligen handlar det väl om prioriteringar....

Jag fick verkligen abstinensbesvär... Ville ut i trädgården direkt. Det kliar i fingrarnaaaaaaaaaa huh.gif ohmy.gif laugh.gif
lilla mamma
Hade jag varit på jobbet nu, hade guden Hannu varit intagningsklassad(gissa vart jag ska husera?)
Ge oss två timmar trädgård i vecka, SVT mad.gif mad.gif mad.gif
Kajsa
Hannu är bäst, hans sprudlande glädje över växterna, den där dubbla Fritillarian som döptes till "Hannu" kanske vi kan köpa den en dag. biggrin.gif
Synd att det inte blev 30 min från hans utställning.
Blomstertanten
wub.gif Fritillaria tubiformis wub.gif

Jag vill ha !!!!!
ThomasJ
F*N!!! Jag missade det! mad.gif

Tänkte inte på att det var onsdag.. sad.gif

Får titta på det på nätet istället. biggrin.gif

/Thomas
Gossen Ruda
Du får väl godkänt, Gunnel. Hannu flippade bara ut lite grann idag. Men inslaget från Flickan från Backafall var lite segt, men så har jag inget växthus heller. tongue.gif
vickeva
Nu har jag sett programmet, jag tyckte att det var underbart. Fritillaria Hannu måste man ju bara ha, och likaså Tubiformis! Toksnygga!!
ingmet
Jag tyckte nog att programmet igår var helt OK. För en gång skull lyckades jag se hela från början till slut. Är själv växthusfreak, förmodligen för att jag inget har och mest av allt önskar mig ett och gårdagens bilder inifrån ett var därför intressant för mig. Hannus inslag är alltid uppiggande, men jag tyckte nog att det var aningen för långt igår eftersom programmet bara har 30 minuter på sig. Nästa gång blir det intressant då det bli praktisk trädgårdsdesign i ett "hemmahos"reportage.
Åsa K, zon 1
Jag tycker att årets Gröna Rum är mycket bättre än förra årets wub.gif

Kan det vara så att TV tagit åt sig av kritiken?

Kan vi här på forumet verkligen påverka programmen wink.gif
lolo
Hej! Utan att riktigt kunna peka på orsakerna tycker även jag bättre om årets Gröna Rum. Gunnel är ju som alltid proffsig, och Hannu med sin trevliga, speciella personlighet finns fortfarande där, men det är nåt mer! Önskar dock fortfarande att man borde utöka programtiden till upp mot en timme.
tongue.gif /Ann-Louise
Christoffer
Jag önskar att Hannu skulle ta över som programledare!
Han har en sådan entusiasm!
Hans i Mälardalen
Jag tycker gröna rum serien är väldigt bra eftersom den är så bred. Det bra variation, det visar ju också på hur mycket det finns att utforska inom trädgårdsämnet. Nu inför den här säsongen har jag kommit underfund med att det är smart att spela in alla avsnitt, så det har jag gjort. Det kan vara bra att ha som inspirations- och kunskapsbank.

Nu har jag föresten uppdaterat min hemsida med ett temagalleri där jag två veckor framåt kommer visa bilder på vår fina katt Felix. Så om ni inte har något för er så är ni välkomna! länk till hemsidan

MvH
Ann-Christine
Hannu är ju det bästa som finns. Jag har varit på en föreläsning med honom och jag har nog aldrig skrattat så mycket som då laugh.gif
Alpiner i Halmstad
Naturliga nycker bland växter.
Mycket bra med Jimmy Persson, eftersom Gunnel redan förvarnat om Hannus förekomst vred vi omedvetet ner ljudet.
Vad skall vi kalla denna kungsängslilja som under många år vuxit i vår trädgård?
En fin form av Fritillaria tubiformis blommar just nu i vår trädgård. Se under lundväxter i vårt album.


M.v.h. Bernt
Blomstertanten
wub.gif Nu är jag ännu kärare !

sleep.gif Och det är Bernts fel !

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Tack för de underbara bilderna, Bernt !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon