sanna
Hallå!
Kolla in lock till pallkragar!

Det finns transparenta också, skulle det funka som drivbänkslock, tro?

Sanna
Virgo
Fungerar säkert! Det bästa med dessa är att de inte går sönder om nu råkar tappa dom eller om spaden råkar rammla ner på drivbänken.
Men vad kostar dom?
netaave
Tänk bara på att du måste ha god ventilation!
Åsa K, zon 1
Fungerar säkert jättebra laugh.gif

Vet inte vad de kostar ännu, skall försöka få "jobbet" att köpa in ett antal rolleyes.gif

Törs jag tala om att vi har 100 tals pallkaragar sleep.gif
Ingrid på Västkusten
Korrugerad genomskinlig plast fungerar utmärkt :-)
det gör även fasthäftad fiberduk :-)
Eller varför inte den däringa produkten som kallas 'Mini-Maderia' inte pallkragsmått men duger ändå :-)

Hälsar ingrid
Almdalen
Jag använder gamla dubbla fönster, de kan man både ställa så det kommer luft in eller lägga övet två pallkragar. De stod till ingen nytta sedan fönsterbytet men jag ville inte slänga dem och nu är jag glad att ha dem kvar.

/Ingegerd
vickeva
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-04-2004, 16:13)
det gör även fasthäftad fiberduk :-)

Fasthäftad fiberduk använde du ju i TV, hur länge ska den vara kvar? Vattnar man igenom den eller...
Förklara för en nybörjare som tagit i i överkant och köpt en massa pallisar (som väl var gjorde jag det veckan innan det blev rusning (de sa när jag kom och skulle köpa nån extra i måndags: -Å här kommer en till som sett Gröna rum)
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Jag har den kvar tills jag tycker det är milt dygnet runt - typ starten av maj i min del av världen.
Nu ha rju jag en speciell sorts fiberduk ( mkt kraftig) som man kunde sy kläder utav, men visst kan man vattna igenom. Vi gjorde en fiffig grej, satte några börjda armeringsjärn i kanten på pallkragen som ger effekt av en liten polytunnel å så häftade vi bara långsidorna så man kommer åt allting via kortsidorna - även att sticka in en vattenkanna :-)

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon