malarmaster
Fått ett snyggt mejl från Telia där de snällt berättar att jag betalt min faktura två gånger.
De vill därför göra en återbetalning.
Vänligen skicka över dina kortuppgifter och kod så fixas det snarast.
Loggan och allt stämmer men jag har inga affärer med Telia överhuvudtaget.
De begär heller aldrig uppgifter utan ett sådant ärende regleras på nästa faktura.
Typiskt fishingförsök, gå inte på det! Ulf
*Stintan*
Sånt där skräp kommer ideligen i mailen. Jag fick ett idag från OKQ8 om att mitt kort var spärrat för det var nåt knas med krediten och så skulle man verifiera uppgifter. Bara det att jag har varken Telia eller något OKQ8-kort rolleyes.gif
Anki på Öland
Fick också från OKQ8 idag - det är inte klokt vad slarviga vi är med alla våra räkningar och kort.... ohmy.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (malarmaster @ 28-07-2014, 16:55) *
Fått ett snyggt mejl från Telia där de snällt berättar att jag betalt min faktura två gånger.
De vill därför göra en återbetalning.
Vänligen skicka över dina kortuppgifter och kod så fixas det snarast.
Loggan och allt stämmer men jag har inga affärer med Telia överhuvudtaget.
De begär heller aldrig uppgifter utan ett sådant ärende regleras på nästa faktura.
Typiskt fishingförsök, gå inte på det! Ulf


Det där majlet skrev tidningar om för minst 4 veckor sedan här.

Nu är det några andra som cirkulerar.
malarmaster
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-07-2014, 21:56) *
Det där majlet skrev tidningar om för minst 4 veckor sedan här.

Nu är det några andra som cirkulerar.

Men det tycks vara lönsamt att skicka dem annars hade man väl inte lagt ner tid o möda...
Såg i min skräppost att den var full av nigeriabrev också "jag jobbar på bank och har hittat ett konto... " typ. Ulf
Mjärden
Ibland får jag mail om att jag skall datera upp mitt VISA-kort, det är bara det att jag inte har har VISA på mitt kort. så den gubben går inte, inte heller de på kinesiska vad
det nu kan stå i dem.
Men när det kommer mail från Telia och Skatteverket får man vara på sin vakt och genast skicka det i papperskorgen och inte frestas att öppna det, kan räcka för att aldrig bli av med dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon