Full version: Foliehatt!?
hattstugan

Och?
malarmaster
jo,hon är en äkta foliehatt som har gått på lögnerna på Youtube.
frågan om chemtrails är utredd till leda och det finns inte det minsta lilla bevis för att fenomenet finns.
Att ett flygplan avger avgaser/contrails är ett faktum,i viss väderlek/temperatur/höjd syns de tydligt,det mesta är dock bara vatten som sätter sig på partiklarna i avgaserna och bildar ja just det MOLN.
Däremot går det att spåra ursprunget till dessa påståenden och då får vi bege oss till amerikanska södern och oljeindustrin. Olika politiker (republikanska) och några kyrkor,White Powerrörelsen(rasister) m.fl lättledda foliehattar har som uppgift att sprida chemtrailsteorin.
Teorin har flera vinklingar. Den vanligaste är att flygplan sprider dessa moln för att avskärma solen.
Då sjunker temperaturen i atmosfären och vi undviker den globala uppvärmningen.
Den globala uppvärmningen är dessutom bara ett påhitt av div. forskare och saknar relevans. Oljeindustrin är i vilket fall helt oskyldig till denna uppvärmning som alltså inte finns.Det är f.ö amerikanska flygvapnet som flyger kors och tvärs över alla länder och sprider dessa chemtrails.
En annan version är att dessa chemtrails sprider gift med avsikt att döda mänskligheten. Alla människor?
Nej,bara republikaner då det är president Obama som styr.Alla demokrater har ju fått motgift genom dessa vaccineringar som sker,dock får republikanerna ett som inte funkar.Tänk på det när du går och tar flunsavaccin.
Djuren klarar sig också då giftet är så avancerat att det inte bara kan skilja på offrets politiska åsikter utan också på djur och människa.
Avsikten med denna giftspridning är att jorden skall återfå sin jungfrulighet och resterande mänsklighet skall leva i frid och gamman.
Ytterligare teorier finns,tyvärr inga bevis.
Det som däremot är bevisat är att det är amerikansk oljeindustri som började med en vilseledningsaktion riktat till den amerikanske medborgaren med budskapet att global uppvärmning,väder och miljöförändringar INTE beror på fossilbränsleanvändning.
Detta med avsikt att skapa opinion för att INTE vidta några åtgärder mot oljeindustrin,bilindustrin m.fl intressen.
Tyvärr tycks en del människor vara lättledda och de inser inte hur korkade dessa teorier är.
Man har även från enskilda mp-ledamöter i riksdagen lämnat in utredningskrav. dessa har gjorts av riksdagens utredningstjänst som liksom andra runt om i världen inte hittat några bevis på chemtrails.
Detta tolkas av anhängarna som att bevisen döljs och det alltså därmed är bevisat att chemtrails utförs.
De svenska politikerna är i maskopi med Obama och har fått sitt vaccin,utom de i mp.

Det blev långt men jag har senaste året ihop med andra grundligt utrett frågorna.
politiker som tror på konspirationsteorier och inte kollar fakta bör inte väljas till poster där man tvingas ta ansvar för andras liv.Foliehatten i reportaget är därför olämplig som kandidat. Ulf
Gita
CITAT (hattstugan @ 03-09-2014, 19:22) *
Och?

Tja, du tycker kanske det är helt OK att tokor som denna foliehatt har makt och inflytande över människors liv,
det tycker inte jag.
Gita
hattstugan

Ville bara veta vad du menar med att gång på gång lägga in länkar utan förklaring!

Tycker sån dårar inte ens är värda uppärksamhet!
Gita
CITAT (hattstugan @ 03-09-2014, 21:02) *
Ville bara veta vad du menar med att gång på gång lägga in länkar utan förklaring!

Tycker sån dårar inte ens är värda uppärksamhet!

Tja igen, jag trodde väl att de flesta kunde förstå inlägget utan förklaring.

Och det här med uppmärksamhet, om valet utfaller enl. de flesta prognoser så kommer hon faktiskt att sitta som beslutsfattare.Tycker du att det är OK?
Gita
gunsta
Detta är OT - men jag instämmer i Hattstugans påstående om förklaring borde ges när man lägger in en länk. Jag öppnar aldrig länkar här på Odla som är s a s 'anonyma'. Skriv gärna en liten 'ingress' el ngt som förklarar länken. Om så så kanske jag blir nyfiken - annars inte.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (gunsta @ 03-09-2014, 21:35) *
Detta är OT - men jag instämmer i Hattstugans påstående om förklaring borde ges när man lägger in en länk. Jag öppnar aldrig länkar här på Odla som är s a s 'anonyma'. Skriv gärna en liten 'ingress' el ngt som förklarar länken. Om så så kanske jag blir nyfiken - annars inte.


Alldeles rätt.

Jag öppnar inte heller en länk om det inte står något mera vad den handlar om. Det kan ju vara vad som helst.
*Stintan*
Vilken knäppis! Hon blir nog inte gammal i Mp.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2014, 22:00) *
Vilken knäppis! Hon blir nog inte gammal i Mp.

tyvärr är hon inte ensam om detta i mp.Det var en av deras riksdagsledamöter som begärde en utredning och vilken Sveriges inblandning var. Det har uppmärksammats internationellt som ett skämt. ulf
EsterM
Nu behöver ni inte oroa er för Vingåkers kommun längre eftersom Pernilla Hagberg inte längre kandiderar till kommunfullmäktige.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtsor...rtist-hoppar-av

malarmaster
Det tackar vi för. Ulf
*Stintan*
Ja utgången var ju som sagt ganska given.
gunsta
Det var skönt att höra att Pernilla H drar sig tillbaka (från politiken?).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon