Nina H i NÖ Skåne
Jag gick igenom alla sidor inlägg här... men hittar väldigt lite om just jord... Och på TV sa du, Ingrid (om jag inte missat nåt... för prat med våra gäster... rolleyes.gif ) att du fyller hela pallkragarna med "mu-i påse"...?
Kogödsel direkt från bonden i botten skapar mer värme, va? Och "mu-i-påse" är mer färdig jord.... och lättare att handskas med & så i ,va? Jag vill jättegärna veta mer om just bra jordsammansättning!!!! Billigare (närmare bestämt gratis! smile.gif ) med gödseln från bonden... och därför billigt & bra att fylla ut våra stora odlingslådor med... om det inte skapar för "häftig process"... så att säga....? Men kanske värt att köpa några påsar också... för att just få mer lätthanterlig såyta? Jag kanske uttrycker mig oklart... och/eller är helt ute & cyklar.... men vill så gärna ha lite "jordsvar"! Please! Ingrid... och/eller annan!!!
Ingrid på Västkusten
Ja Du Nina - här reser man bort en vecka och blir alldeles överväldigad.

Självklart kan och skall Du köra med riktig vara om Du har förmånen att få tag i den! För de flesta är det enklare och behändigare med 'mu-i-påse' - än äkta-mu-naturell :-)
I min erfarenhet 'pjuttar' inte kogödsel så lätt inte heller häst ( färsk då) men det gär ju inget utan fyll på av alla krafter å toppa med 5-10 cm med påsjord annan jord - etc.

Så - kör hårt och toppa lite granna med någe köpt för en enklare yta om Du skall så direkt.....( spar plånboken).

Jag har släpat dynga uppför mina trappor hele helgen och är dödstrött :-) men glad!

Hälsar Ingrid
Nina H i NÖ Skåne
Tack för svaret Ingrid!!!! Hur ..... wub.gif .... kunde jag glömma att du var ute & reste?! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon