Carina i Västerås
Lagade kvällsmat häromdagen. På menyn stod veggopasta med gratinerad grönmögelost. Supergott!! tongue.gif
Hur som helst så bad jag sambon gå ut i växthuset och klippa några kvistar rosmarin. Han tog saxen och gick ut. Efter några minuter kom han in med två STORA fina gröna kvistar med massor av knopp av MOSSFLOX!!! wacko.gif laugh.gif .
Hade planterat den till en jobbarkompis.
Så här efteråt skrattar jag gott åt eländet men då det hände blev jag lite sur.
Men han är bra på att skotta snö och mecka med bilar (min bil!)

Fniss
Carina
renate
laugh.gif laugh.gif Ha,ha,ha Mossflox i maten är kanske inte så gott,har aldrig provat.Det påminna mig lite om min äldste son,han kunde gjort något liknande förr.Nu odlar de kryddor på balkongen.
Renate
messermark
Så det kan gå! Inte lätt alla gånger biggrin.gif
Det enda min sambo hjälper mig med är att gräva sen får jag fixa resten själv. tongue.gif Han vägrar peta i mina blommor (afall det skulle bli fel påstår han)
Men han gillar iaf o se på det färdiga resultatet wub.gif
maimiti
Jag hade ingen aning om vad mossflox var så jag var tvungen att leta upp en bild.. men visst fanns det stora likheter med rosmarin, iaf den bilden jag hittade (bild på mossflox).
Min karl hade säkert kunnat göra samma misstag.
torvan
blink.gif Det är nog inte så lätt för dom att veta, det växer ju överallt tom i kylen...Min man trodde att han dödat alla perennerplantor jag drivit upp och vaktat över. Han skulle sköta om dom ett par dar och när jag kom tillbaka var han så konstig. Till slut kröp det fram att han hade duschat dom med ogräsmedel ohmy.gif men det varbara pyrex som bitit sig fast i plastflaskan! Han var mycket lättad biggrin.gif Mossflox ja, min är jätterisig ska man ansa den eller fixar den det själv? Torvan
lolo
Haha, då vet man vad man har att frukta när man får hus, tomt och växthus....! Får nog skicka sambon på kurs innan dess! laugh.gif Men han är tack o lov så duktig på annat så jag tar gärna på mig den biten också. rolleyes.gif /Ann-Louise
Tesa
....min något ointresserade dotter gick mred mig på rundtur i trädgårn en fin vårdag och upptäckte både "fåröron" och blommande "vattendroppar" ......lite rätt var det ju men hon är trots allt snart 16 år...lite mer miljöskadad borde hon ha blivit vid det här laget..... unsure.gif tongue.gif
Blomstertanten
Min fd sambo kom hem en dag med en bukett blommor till mej. Gissa om jag blev glad ! Jag har köpt jättefina rosor, sa han samtidigt som jag tog bort papperet. ohmy.gif Men inte var det några fina rosor inte ! Utan skära nejlikor !!! blink.gif Och jag som inte alls tycker om dom !!! Blev jättebesviken först , men kunde skratta åt det ganska fort. Gissa om han fick äta upp dom rosorna åtskilliga gånger sedan. tongue.gif
andersen
Tycker att ni är taskiga mot männen. rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (andersen @ 17-04-2004, 11:43)
Tycker att ni är taskiga mot männen. rolleyes.gif


JUST DET!!! Taskiga!!!!


Rannsaka er själva!!! Om han ber om en drink: Kan ni då laga till den RÄTT?? Eller han ber om en 3/4tum lednyckel.... vad ger ni honom då???
biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif ohmy.gif huh.gif

Själv kan jag inte skilja persilja från annat ogräs, såsom rosmarin,flux, trams, dill, morotsblast (men jag kan känna igen en morot!!)

Visst är det härligt att vi kan komplettera varandra!!! Vi är ju trots allt från olika planeter: Ni från Venus och vi män från Mars.

Viva la diferance !!!
lilla mamma
Min man får RÄTT nyckel.
Han fixar sådant som frun inte hinner med.
Dessutom härskar han över HÖGTRYCKSTVÄTTEN.
Och gräsklipparen och alla andra j-a maskiner som skrattar åt mig.
wub.gif
kerstin z5-6
ja -jag kan blanda drinkar o skilja på nycklar , men att han grillade mina frön i micron i tron att det var mat för uppvärmning ..det har jag inte riktigt kommit över än laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vi är inte taskiga alls ...
Blomstertanten
Vi är inte alls taskiga ! Vi säger bara sanningen, men den kan vara hård att höra om man är lite känslig. tongue.gif Är du så känslig gammelnalle ? unsure.gif

Och för övrigt fixar jag det som behöver fixas med en 3/4 tums lednyckel alldeles själv och blandar perfekta drinkar. Samtidigt om det behövs ! laugh.gif
MimE
Själv är jag så smart att jag konstant misslyckas med att lära mig den nya självgående gräsklipparen.

"Guben" kan inte förstå varför jag kan plocka isär och sätta ihop en dator men inte lyckas lära mig att dra i ett snöre, höja och sänka knivarna och lägga i växeln. Han klassar mig som ointelligent men jag vet bättre... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Mimmi

P.S. Den har uppsamlare också så att han inte sprayar mig med gräs när jag ligger i solstolen. tongue.gif
Lena N
CITAT (MimE @ 17-04-2004, 20:12)
Själv är jag så smart att jag konstant misslyckas med att lära mig den nya självgående gräsklipparen.

Hmmm---- huh.gif Det där med mossfloxen mm är kanske smartare än vi anar? tongue.gif
Svalu
Tja, mossflox i käket...det är ju inne med crosskitchen numera.
-Å andra sidan så hade min sambo säkert gått bet på det med-Och hon är en tjej som kan mat...men när det kommer till det gröna så får jag ta över.
-45 år och av maskulint ursprung, kan starta en gräsklippare och ser sklillnad på mossflox och övriga legala kryddor. Kan även bygga ett hus till men ser helst att jag slipper.
Hannele
CITAT (Carina i Västerås @ 16-04-2004, 08:48)
två STORA fina gröna kvistar med massor av knopp av MOSSFLOX!!! wacko.gif

Har ni nyss flyttat ihop...? unsure.gif
Det där är helt normalt beteende.
Det är inte så längesedan, när jag själv inte visste skillnaden på rosmarin och mossflox.
Hannele
CITAT (gammelnalle @ 17-04-2004, 13:23)
Om han ber om en drink: Kan ni då laga till den RÄTT??

Jag är väldigt duktig på drinkar. rolleyes.gif
Och en hel del verktyg kan jag också - och jag kan använda dem.
Hannele
CITAT (Blomstertanten @ 17-04-2004, 00:08)
Och jag som inte alls tycker om dom !!! Blev jättebesviken först , men kunde skratta åt det ganska fort. Gissa om han fick äta upp dom rosorna åtskilliga gånger sedan. tongue.gif

Jag skulle aldrig klaga på en present.
Kvinnor får ibland skylla sej själva, om dom inte får nåt... blink.gif
gammelnalle
Visst är ni taskiga!!!


Bara för att några av er kan fixa drinkar och vet avd en 3/4" lednyckel är...
Jag känner karlar som kan skilja på dill, persilja, flox , mox, trams, flux....

Drinkar kan jag inget om, om inte byxvarm koskenkorva med päronsoda är en drink??? tongue.gif tongue.gif tongue.gif wacko.gif

Men jag kan skilja på rött och vitt vin !! sleep.gif sleep.gif sleep.gif


Jag skall nog leta upp ett forum där era män diskuterar era tillkortakommanden....
sen skall jag kopiera in dem här...
och vips blir sidan överbelastad...

wacko.gif blink.gif wink.gif


tongue.gif tongue.gif tongue.gif

(det är tur för mig att jag inte har någon dator nu utan måste anlita bibliotekets... den hade väl blitt överbelastad...)

tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
lavendel
Har väl haft tur när det gäller männen och växterna..har lärt mej så mycket av min far och min storebror...och dom tidigare och den nuvarande mannen i mitt liv..alla har varit och är intresserade av natur och odling...sen har jag väl träffat nåra som inte kunde skilja på en maskros och en lilja..och som klagade sej igenom varje skogspromenad....men dom blev inte långvariga!
Lavendel rolleyes.gif
Ninni
Min sambo kan inte heller så mycket om trädgård MEN han tycker det är roligt att gräva, flytta växter och träd och rensa kirskålsrötter (!). Och rensa bort maskrosorna i gräsmattan, släpa hem stora jordsäckar och bättringsmåla huset...Tänk så olika intressen man kan ha ;-)
Kajsa
Maken skulle inte blandat ihop Rosmarin och Mossflox, han har gått trädgårdskurser/ trädbeskärning för många år sedan. Men jag sköter ändå det mesta själv då jag är ledig så mycket mer. Men vi kan diskutera problem som dyker upp i trädgården, han förstår vad jag pratar om.
Trädbeskärning är hans intresse, det gillar han.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon