råse-marie
Köpte en herrans massa perenner igår.
Men undrar nu hur jag ska göra ??? måste jag täcka över dom på natten ?
unsure.gif köpte dom på plantagen och där har jag aldrig kunnat få ett svar på någon fråga som jag haft. Är det något annat jag bör tänka på ???
Jag har köpt en massa olika sorter men försökte ta små och knubbiga som inte blommade ännu. smile.gif
kerstin z5-6
vilken zon -nattfrost ännu ?
andreas i uppsala
västerås zon III-IV nattfrost förekommer fortfarande i hela landet utom kanske på ven och i sydvästra skåne kanske också på öland och gotland
anton
CITAT (råse-marie @ 16-04-2004, 08:58)
Köpte en herrans massa perenner igår.
Men undrar nu  hur jag ska göra ??? måste jag täcka över dom på natten ?
unsure.gif  köpte dom på plantagen och där har jag aldrig kunnat få ett svar på någon fråga som jag haft. Är det något annat jag bör tänka på ???
Jag har köpt en massa olika sorter men försökte ta små och knubbiga som inte blommade ännu.   smile.gif

Hej! Ha inte för bråttom unsure.gif om du bor i kall zon.Sätt dem i garaget och vänta lite till.Vet att det kliar i fingrarna vid denna årstid biggrin.gif men jorden bör vara +8-10 innan man sätter perenner.Lycka till blink.gif
kerstin z5-6
Ja det är nog bäst med garage på natten o ute under frostduk på dagen ett tag till smile.gif
råse-marie
Ojdå!!!! rolleyes.gif jag som redan hunnit sätta ner några.
Men försöker väl att vänta lite med dom andra......får väl binda ihop händerna! wink.gif Det var Så härligt i går ca 15 grader varmt så vi var ute hela dan. Vi bor ju i hjärtat av Sverige ..... Västerås biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon