netaave
Jag är lite rörelsehindrad och har svårt att komma ner på knä. Har därför funderat på att ha lite grönsaker i 3 pallkragar på höjden, så jag kan stå och rensa.
Fick nu en idé om potatis, är det någon som satt det i pallkragar? Även där får man väl stapla några stycken på höjden.

undrar Neta
Virgo
hej,
Fungerar jättebra!
netaave
Fick tag på pallkragar som var 40 cm höga idag. Min man som har en bror i skrotbranchen fixade dom de är 80 x 120 i övriga mått. Olivgröna i färgen skrotade från försvaret men i övrigt fräscha.
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Mkt god ide - Du kan fylla 'något annat' i botten så slipper Du använda så mkt jord till att fylla dem hela vägen upp.

Potatis - ja allt kan Du odla :-) tänk på principen bakom Willabs potatistunna - pallkragstorn är nästan samma sak och mkt smartare!

Hälsar ingrid
Hannele
Potatis har någon lyckats odla i en vanlig 10-literas ica-kasse. laugh.gif
Ingrid på Västkusten
ja men jäsiken då gäller det att man är pensionär för å lyckas br amed potatis. Körde hink ett tag men vattning vattning vattning - de rackarna måste ha ordentlig tmed vatten.

Fundear på å ytterligare utöka pallkragsodlandet i somamr - ja - jag staplar på en pallkrage varje år å ökar höjden och jordvolymen - fräckt högt kanske det kan bli :-))


Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon