Full version: Handarbete
silos
Ni som håller på med att sy,sticka,virka eller nåt annat,
Jag undrar vad ni gör för närvarande?

Jag kommer att börja sticka en tröja till mitt yngsta barnbarn och så tänker jag sticka sockor till alla tre barnbarn!
Så skapar jag så klart konstdockor.

På Frälsningsarmén här har de en syjunta men jag har tyvärr missat den varenda gång!
Har nån ut av er syjunta hemma hos er?

Natur liv
Jag virkar ett par vantar till mig själv just nu. Förut har jag bara stickat vantar, så det var nytt det här med virkning. Riktigt kul. Bara runt, runt, runt ...
Eva i Skåne
Jag har tre väninnor som jag träffar varannan vecka. Vi började som sy/sticke-klubb för snart 25 år sedan. Vi var väldigt flitiga i början...
Nu händer det att nån syr i en knapp eller så blink.gif

Jag har gjort jättemycket, både stickat, virkat och sytt. Nu kan jag se nåt och känna att jag kanske skulle börja igen, men det blir aldrig av. Jag är ganska övertygad att det är datorn som stulit min "lediga" tid.
silos
CITAT (Natur liv @ 11-11-2014, 06:48) *
Jag virkar ett par vantar till mig själv just nu. Förut har jag bara stickat vantar, så det var nytt det här med virkning. Riktigt kul. Bara runt, runt, runt ...


Det låter roligt så det måste jag med lära mig!

CITAT (Eva i Skåne @ 11-11-2014, 08:21) *
Jag har tre väninnor som jag träffar varannan vecka. Vi började som sy/sticke-klubb för snart 25 år sedan. Vi var väldigt flitiga i början...
Nu händer det att nån syr i en knapp eller så blink.gif

Jag har gjort jättemycket, både stickat, virkat och sytt. Nu kan jag se nåt och känna att jag kanske skulle börja igen, men det blir aldrig av. Jag är ganska övertygad att det är datorn som stulit min "lediga" tid.


För mig är det numera min iPhone som tar alldeles för mycket av min tid!
Men ack så svårt det är att låta bli den!
silos
Jag har tittat genom alla mina garn och det blev 4 stora kassar fulla av vackra garn nystan!
För närvarande stickar jag sockor och vantar.
Eva-Helene
Just nu har jag på stickorna: syltasockor, hålkrusvantar och en tröja. Har alltid flera projekt på gång samtidigt...så fort hålkrusvantarna är klara (ikväll, det är framför-tv:n-stickningen) ska jag sticka en mössa i hålkrusmönster.
Symaskinen står och väntar på att jag ska sy en orm till barnbarnet (av en massa olika tyger).
Natur liv
CITAT (Eva-Helene @ 09-12-2014, 17:48) *
Just nu har jag på stickorna: syltasockor, hålkrusvantar och en tröja.


Hålkrusvantar, vad är det? Är det mönstret som kallas hålkrus? Har du någon bild?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon