Full version: Gamla pengar
Bengalow
Nu skall jag komma med en liten solskenshistoria:

För 5 månader sedan dog min frus moster. När frun rensade hennes boende, så hittade hon en börs med 3 st 500-kronorssedlar. Det visade sig att de var utgångna. Banken ville inte ta emot dom. Nåväl hon fick en blankett, som jag fyllde ut, och så stoppade vi alltsammans i ett vanligt kuvert, och skickade till Riksbanken i Mölndal, om jag minns rätt. Idag kom en insättning på vårt konto i banken, på 1400 spänn. Hundra kronor i expeditionsavgift var det väl värt. Vi hade helt glömt ärendet, och jag kunde inte annat än le och skratta, när jag såg vem insättaren var - Riksbanken! Kul att fungerar som det borde - åtminstone ibland...
Bengalow
Detta har jag inte läst, Gossen Ruda, men det är ju klart att man borde ha gjort. Icke desto mindre kom det som en glad överraskning, när väl pengarna kom på kontot! Hallelujah!!
pejori
CITAT (Bengalow @ 02-12-2014, 15:44) *
Detta har jag inte läst, Gossen Ruda, men det är ju klart att man borde ha gjort. Icke desto mindre kom det som en glad överraskning, när väl pengarna kom på kontot! Hallelujah!!

Grattis.
Passar riktigt bra nu i juletider också. smile.gif
Bengalow
Jo, det blir lite till drinkar. Vi skall åka på kryssning i Karibien under helgerna, så några extra Dry Martini blir det helt säkert.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon