Full version: Finns Jultomten?
Berith
Först vill jag bara säga att detta är en rent vetenskaplig undersökning. Det är alltså ingen undersökning om varför du inte fick några julklappar just i år. Vilka synder som ligger till grund för avsaknaden av julklappar tex. Eller om du flyttat så Tomten inte kunde hitta dig. Nej, det är helt enkelt en undersökning om Jultomtens existens.

Det är heller ingen undersökning om det är flest män eller kvinnor eller barn av okänt kön som svarat på frågorna. Kön, ålder eller inkomst är totalt ointressant i sammanhanget. Även vikten, formen och smaken på eventuella julklappar.

Tack för din medverkan.
/JÄSS (Julen Är Snart Slut)
Berith
Majoriteten av Sveriges befolkning är alltså övertygad om att Jultomten finns.

Härligt! tummenupp.gif
gunsta
Det håller jag inte med om, redan som lill-liten tvivlade jag starkt på tomtens existens. Och det visste jag med ganska stor säkerhet, eftersom han hängde i skrubben på kattvinden - i vart fall hans otäcka ansikte som saknade ögon. Och när 'tomten' väl kom så luktade han hårolja och cigarett och betedde sig som min yngste farbror (mina föräldrar rökte inte och min pappa var flintskallig). Så jultomten har aldrig funnits i min värld.
malarmaster
Jag har bara sett hans stand-in i flera versioner men då jag också agerat stand-in ett flertal jular,särskilt de senare åren då mage och annat stämmer överens med orginalet är i alla fall syskonbarnbarnen övertygade.
I år behövde jag inte då orginalet faktiskt kom,han tackade dessutom för goda insatser föregående år så jag är helt övertygad också.
Vi har ju blivit så många på klotet så han hinner inte med alla,stand-ins behövs alltså men de som han hinner med själv försöker han alternera så att ALLA någon gång skall få se orginalet. Så har han inte dykt upp denna jul så är det en ny chans nästa.
God fortsättning alla, Ulf

Ps. att tomten kommer i släde med renar är en myt,han åker Cadillac med tomtemor som chaffis. DS.
Jubbe063
Klart Jultomten finns. Ser honom i stort sett varje dag under året, men tomtedräkten används bara till jul :-P
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon