Full version: Garderobbsblomma
Iza3357
Hej!
Behöver hjälp! Har omplanterat min garderobbsblomman till en aning mindre kruka och byt plats på den till lite längre in i rummet. Har inte vattnat den med en gång ( första vattning efter en vecka). Blomma börja få gula blad (rätt många på en gång) Vad gjorde jag för fel och vad ska jag göra för att rädda den.
Tacksam för svar
sparvuggla
CITAT (Iza3357 @ 20-01-2015, 17:57) *
Hej!
Behöver hjälp! Har omplanterat min garderobbsblomman till en aning mindre kruka och byt plats på den till lite längre in i rummet. Har inte vattnat den med en gång ( första vattning efter en vecka). Blomma börja få gula blad (rätt många på en gång) Vad gjorde jag för fel och vad ska jag göra för att rädda den.
Tacksam för svar


Du har svarat själv på din fråga. Man planterar om i STÖRRE kruka och vattnar efter omplantering. Och flyttat den till mörkare ställe mörk årstid.
Jag tycker också att det är lite för tidigt att plantera om krukväxter än, växterna har inte vaknat än, februari-mars brukar vara bästa tiden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon