netaave
Funderar på om man kan göra någon form av plasttält att sätta över kragen och på så sätt få ett tomatväxthus.
Någon som gjort något liknande? rolleyes.gif
MariaS
Har väl kanske inte gjort, men det borde fungera med bubbelplast eller annan plast som släpper igenom ljus bra. Annars borde det väl fungera med den tunnaste växthusplasten, som inte är i för stora bitar.

MariaS
Svalu
Inte gjort det, men då har du ju ett tomatväxthus-Fungerar ju som vilket växthus som helst+att det växer tomater i det.
MariaS
Fick mig en tankeställare i frågan. Det borde väl kunna funka med inplastad minimajs, eller...?
Tänker prova imorgon.

MariaS
Ingrid på Västkusten
CITAT (netaave @ 16-04-2004, 23:33)
Funderar på om man kan göra någon form av plasttält att sätta över kragen och på så sätt få ett tomatväxthus.
Någon som gjort något liknande? rolleyes.gif

Todeloo,

Javisst - det finns något som kallas vp-rör - d v s elrör och så finns det något som heter Rättviksknuten :-)
Rättviksknuten

Hälsar ingrid
MariaS
Nu är jag f..bannad!
Här har man lagt ner fjorton dagars arbete på att rada upp pallkragar, harpa och blanda matjord med sand, hästgödsel, torv och kompost efter konstens alla regler.
Igår fyllde jag två kragar med 20 plantor minimajs, satte upp bubbelplast och var allmänt nöjd.
På förmiddagen idag, åkte jag in till stan för att göra några ärenden och när jag kommer hem två timmar senare.......
DEN FÖRBANNADE BONNJÄVELN!!! (Ursäkta språket) Har harvat ner vartenda dugg i sin åker!!!!
Efter att ha påpekat för honom att han får ersätta detta, påstår idioten att han inte har gjort det?!
Spåren från harven syns tydligt i pallkragarna, och hur förklarar han att min majs finns 30 cm ut i hans åker, om det nu inte är han som har gjort det?

För att vara säkra, efter att vår tomt krympte förra året, har vi låtit lantmäteriet sätta ut sina käppar där gränsen går, ni ska inte tro annat än att dessa också är nerkörda i åkern!
Vad gör man, vilken ersättning kräver man. Hur tar man betalt för allt arbete med groddning och allt annat?

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon