Gossen Ruda
Två veckor kvar, har ni förberett er? http://www.popast.nu/2015/03/se-solformork...hover-veta.html
hattstugan

Visste inte ens att det ska inträffa!!
Gossen Ruda
Sån tur att jag skrev då. Jag skrev fö fel i rubriken, går det att få ändrat? "mör" saknas.
hattstugan


Fixat!
/Moderator
Natur liv
Spännande! Jag har skrivit upp den i almanackan. Inte vill jag vänta till år 2039 för att se solförmörkelse igen. Tror ni att man måste ha särskilda glasögon?
Gossen Ruda
Jo, skydda ögonen. Det står på länken jag skickade med. Vanliga solglasögon duger nog inte.
Gossen Ruda
Tusan också, det verkar bli lågtryck istället. Det plus solförmörkelsen, blir rena natten mitt på dan.
Gossen Ruda
Antiklimax. Dis och täta moln, jag kan inte ens ana var solen är.
Natur liv
Samma här. Moln överallt och nu har det börjat att snöa också. Kanske kommer jag att ana en förmörkning på sin höjd.
Uggi
Otur, det ser inte lovande ut här i Falköping heller. naughty.gif
Gossen Ruda
Det kommer nog att bli ganska mörkt, här skall det bara vara 13 % kvar av solen och så molnen på det.

Edit: Just nu fick jag en liten skymt av solen, fortfarande nästan ograverad. Maximum skall vara vid 11-tiden.
Carl

Årets molnigaste dag Piss!
hattstugan

Här (Enköping) har det gått att skymta förmörkelsen genom molnen! Nu är det ett märkligt ljus och temperaturen har sjunkit!
Gossen Ruda
Jag fick en snabb skymt och några foton precis vid maximum men har inte tid att lägga ut dem nu. De kommer nån gång.
Bee
Så fick vi se förmörkelsen tack var de tjocka molnen. Häftigt! Solen var som en nymåne. Nu börjar det ljusna igen. Coolt!
Natur liv
En känsla av skymning och tydligt kallare. Tjocka snöflingor, inte blötsnö som i morse. Nu väntar jag på en känsla av gryning ...
Gossen Ruda
Inte mycket för en fotograf att skryta med men ändock, jag var där och upplevde detta.



silos
CITAT (Gossen Ruda @ 22-03-2015, 20:36) *
Inte mycket för en fotograf att skryta med men ändock, jag var där och upplevde detta.





Häftigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon