StugAnn
Jag ska göra ett roligt bus i min stad och undrar om nån vill hänga på, i sin stad, by, landsbygd lr vad det nu kan vara. Jag har sparat massor av blomfrön från tidigare säsonger och nu tänkte jag göra stan vackrare:) i vår stad har vi som ett skogsparti(gallrat björkskog) där kommunen i några år har slängt ut lökar varje år så nu växer det påskliljor och tulpaner där. Men bara på ett ställe. Så jag ska gå dit och slänga ut massor av frön, som jag har lagt i jord(igår) När dom har grott lite ska jag kasta ut alltihop där i dungen. Döm om allas förvåning när det kommer upp sommarmalva, vallmo, luktärter ringblommor och massa annat:) tanken jag har med det är att folk ska kunna gå dit och plocka en bukett om dom vill smile.gif vem hänger på detta bus att göra vårt land lite vackrare, lite gladare:) kram på er alla, från StugAnn
silos
Jag hänger med!
Har förrut sått solros frön på olika ställen i min stad,men så har någon alltid tagit bort solrosorna som vuxit upp tyvärr!
StugAnn
Vad roligt att du hänger påsmile.gif ge inte upp nu med solrosorna smile.gif hoppas fler vill hänga på smile.gif)
silos
CITAT (StugAnn @ 12-03-2015, 14:44) *
Vad roligt att du hänger påsmile.gif ge inte upp nu med solrosorna smile.gif hoppas fler vill hänga på smile.gif)


Förresten undrar om detta kallas för Urban gardering utomlands?!
StugAnn
Jag vet faktiskt inte.. Det kan vara så. Är inte det balkongodling i städer typ? Jag vet inte...
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (silos @ 12-03-2015, 17:54) *
Förresten undrar om detta kallas för Urban gardering utomlands?!


exact det kallas urban gardening i andra länder
silos
Här finns mycket intressant att läsa om Urban gardering:
http://mobil.svd.se/kultur/staden-gronskar_svd-2046260
Raynyk
Trevligt bus!
Bättre än kludda med sprayfärg smile.gif
Jubbe063
CITAT (silos @ 12-03-2015, 17:54) *
Förresten undrar om detta kallas för Urban gardering utomlands?!


Kallas för gerilla gardening när man sprider frön och växter i det offentliga rummet
Aqvakul
Men, hade ni gillat om någon olovandes spridit frön i er trädgård?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2015, 03:26) *
Men, hade ni gillat om någon olovandes spridit frön i er trädgård?


Man kan ju bara hoppas att man inte går på rabatter och planteringar.
StugAnn
Det är klart att man inte går in i någons trädgård och sprider ut fröer. Man är väl inte imbecill heller.
silos
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2015, 03:26) *
Men, hade ni gillat om någon olovandes spridit frön i er trädgård?


Men det är ju inte frågan om att kasta frön i andras trädgårdar utan i städer där det är möjligt!
StugAnn
I helgen ska det ske, mitt bus. Sen är det bara att vänta och se. Det ska bli spännande som tusan. HAR Aldrig gjort det innan men tänkt på det länge smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon