Full version: Jordskott
Gossen Ruda
Jag undrar om någon såg serien? För min del räckte det och blev över med trailarna, jag tycker svenska TV-serier mest handlar om att få in så många hysteriskt skrikande människor som möjligt. Jag behöver en jämförelse så jag undrar vad ni tyckte.
Huggorm
Jo jag såg den. Den låg hela tiden på gränsen till att vara "för mycket" men jag tyckte ändå det blev ganska bra. Väldigt kul med en serie som innehåller en del svensk mytologi, det är man inte bortskämd med annars. Många klagade på dåliga skådespelare men jag stördes inte av det. Däremot fanns det en del logiska brister i manuset.
Gossen Ruda
Tack. Jo, skall man blanda in mytologi i en nutida serie blir det automatiskt en del brister. biggrin.gif
Huggorm
Nja, det handlade mer om att ena stunden var Silverhöjd en liten tynande bruksort i bergslagen, nästa gång verkade det vara en större stad med lasarett och stor polisstation. Ena stunden omgivet av sydsvensk ädellövskog för att plötsligt ligga mitt i en norrländsk tallplantering. Men har man bara lite överseende och god vilja så är det en av de bästa serier som gjorts på SVT på länge.
pejori
Såg den också och gillade den.
Stördes dock också av ologiken i det hela.

Men onekligen spännande.
Eva i Skåne
Jag tittade också. Den var ju spännande och annorlunda, man ville se hur det skulle gå i nästa avsnitt.
När den var slut konstaterade jag dock att hade jag vetat hur mycket konstigheter det skulle bli hade jag nog avstått.

Visst var där många underligheter som aldrig fick nån förklaring
Huggorm
CITAT (Eva i Skåne @ 06-05-2015, 11:47) *
Visst var där många underligheter som aldrig fick nån förklaring
Nja, det mesta blev ju förklarat i de sista avsnitten tycker, även om det inte var glasklart varje gång
addo
Jag tyckte den var helt ok, det ända jag skulle önskat hade varit en lite större budget till specialeffekter så man hade fått se alla väsen lite mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon