Full version: Gladtråd 2015
Berith
Idag blev jag riktigt glad när jag för första gången i år hörde göken! tummenupp.gif Klockan 6 i morse gol den flera gånger i nordost.

Kollade i dagboken där jag antecknar vårtecken och jag hörde den lite senare i år än andra år. 2010 gol den i öster den 5 maj, ingen anteckning 2011 men 2012 gol den i söder kl 7.10 den 8 maj. 2013 hörde jag den på kvällen mot sydost den 8 maj, vilket också var väderstreck och datum för 2014.

Hade jag kollat i dagboken tidigare så hade jag hållit öronen öppna för flera dagar sen för att se om tidpunkten varit densamma.
Eva i Skåne
Idag känner jag mig glad för att jag drygt 1½ veckas ledighet framför mig. yahoo.gif
Uggi
CITAT (Eva i Skåne @ 12-05-2015, 08:36) *
Idag känner jag mig glad för att jag drygt 1½ veckas ledighet framför mig. yahoo.gif

Hoppas att du nu får några fina dagar med lite sol och värme. smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Tack Uggi
Berith
Idag är jag glad att nya tvättmaskinen är toppen! Gillar den varje gång den tvättar åt mig, och den är såååå mycket bättre än den gamla som verkligen var gammal nu när den byttes ut. tummenupp.gif
Eva i Skåne
Idag köpte jag en stor fin uppstammad potatisblomma på Willys för en billig peng. Alltid glädjande när man fyndat
Monarda
Känner mig glad för att jag börjat med lediga fredagar, nertrappning inför pensionen i höst. Oj, vad man hinner mycket med tredagarshelg!
Huggorm
CITAT (Monarda @ 29-05-2015, 17:08) *
Känner mig glad för att jag börjat med lediga fredagar, nertrappning inför pensionen i höst. Oj, vad man hinner mycket med tredagarshelg!
Ja, håller med fullständigt. Jag förstår inte hur folk klarar tvådagarshelger, man hinner ju ingenting
Eva i Skåne
idag är jag glad för att jag fått en ny dator. Nu slipper vi höra den gamla datorns brummande som överröstade normala samtal. Den får tjäna som backup för mina foton.
Nu gäller det bara att jag kan lära mig hantera den nya. blink.gif Sönerna kan nog få några dryga veckor att förklara om och om igen smile.gif
Natur liv
Jag är glad för att den hårt beskurna och flyttade kaprifolen verkar ha överlevt. Den skickar ut blad från de torra och till synes döda grenarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon