Full version: Töade bär?
Gossen Ruda
Jag har haft problem med min stora frys ett tag och nyss insåg jag att den var slut. Jag har haft en termometer i den och den har hållit -10 men plötsligt var den nere på -4. Dags att byta vilket jag också gjort. Men när jag flyttade över påsarna med bär upptäckte jag att i botten av frysen hade det uppenbart varit plusgrader. Bären hade töat och saften delvis samlat sig i botten. Bara en påse hade läckt lite. Jag funderar dock på om bären duger till saft. Det hade ju inte varit direkt varmt, möjligen en eller annan plusgrad. Vad kan hända? Det mest troliga är väl jäsning men sånt känner man på lukten.
*Stintan*
Du känner det på smaken, som vinägersmak och då blir inte saften god. Vet du ens hur länge bären varit tinade? Finns ingen bismak så kan du ägna närmaste tiden till att koka saft.
Gossen Ruda
Ingen tidsuppfattning, det har nog varit en fortlöpande process. Någon eller några veckor på sin höjd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon