silos
OBS!
Jag erkänner att det var fel av nig att skriva zigenare när jag egentligen menade romer från Rumänien och Bulgarien!
Mer och mer elände orsakar zigenare i samhället!

http://avpixlat.info/2015/08/09/tiggande-e...ed-basebolltra/

Detta gör de i U.K
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...?fb_ref=Default
*Stintan*
Ja och det är dom ju knappast ensamma om att göra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Snälla silos kan du sluta att lägga in dina rasistiska länkar här
silos
CITAT (Huggorm @ 09-08-2015, 17:42) *
Jag tror man skall kalla dom för "romer" nu för tiden, det andra ordet anses rasistiskt. Och hela tråden kan nog tolkas som rasistisk.


Skit det samma om tråden anses som rasistisk!!!

Det är miljoner ggr värre allt som dessa tiggare romer zigenare gör i Sverige och andra länder!
Om nu folk tycker om dem varför bjuder inte de dessa människor hem till sug själva till.ex under vintern?!?

Ju en kvinna gjorde det men så blev hon också våldtagen av dem tiggare!

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-08-2015, 17:47) *
Snälla silos kan du sluta att lägga in dina rasistiska länkar här


Gillar du tiggare?!?

Läs och lär istället för att genast skrika om rasism!

CITAT (*Stintan* @ 09-08-2015, 17:41) *
Ja och det är dom ju knappast ensamma om att göra.

Visserligen inte men alldeles för många ändå!

CITAT (Huggorm @ 09-08-2015, 17:42) *
Jag tror man skall kalla dom för "romer" nu för tiden, det andra ordet anses rasistiskt. Och hela tråden kan nog tolkas som rasistisk.


För mig är de och förbli zigenare oavsätt vilka nya namn som de ger sig själva!
Aqvakul
Lägg ner nu Silos! Var har din människokärlek tagit vägen?
silos
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2015, 18:24) *
Lägg ner nu Silos! Var har din människokärlek tagit vägen?


Det för att jag bryr mig om människor som jag skriver om detta!
Folk är oroliga för det som händer i Sverige men många vågar ju inte öppet tala om detta av rädslan att blu stämplad sim rasist!
Och jag känner mängder av människor och alla säger samma sak!

Jag är även orolig för tiggarnas skull,de kan råka illa ut för ondsinta människor som harar dem och det är fruktansvärt!!!

Vet inte du vad på händer runtom i Sverige där tiggare har byggt sina kåkstäder?

Varför kan vi inte diskutera detta utan att kalla varandra för rasister?!?
Jubbe063
CITAT (silos @ 09-08-2015, 18:44) *
Det för att jag bryr mig om människor som jag skriver om detta!
Folk är oroliga för det som händer i Sverige men många vågar ju inte öppet tala om detta av rädslan att blu stämplad sim rasist!
Och jag känner mängder av människor och alla säger samma sak!

Jag är även orolig för tiggarnas skull,de kan råka illa ut för ondsinta människor som harar dem och det är fruktansvärt!!!

Vet inte du vad på händer runtom i Sverige där tiggare har byggt sina kåkstäder?

Varför kan vi inte diskutera detta utan att kalla varandra för rasister?!?


Rasistiskt är det inte att lyfta upp samhällsproblem.

Men det är rasistiskt att kalla romer för zigenare trots att man vet att zigenare är mycket nedsättande.

Sen att peka ut en folkgrupp som problem är rasistiskt. Speciellt som folkgruppen romer är ett av Sveriges etniska minoriteter tillsammans med samer, judar och tornedalsfinnar.

Men visst finns det rötägg och avskum bland romska befolkningen, men så även bland finnar, svenskar och norrmän med.

Och den människokärlek du säger dig förmedla gäller tydligen inte alla människor.

Men jag kallar dig inte för rasist, bara naiv och trångsynt. Du sprider mer hatpropaganda än konstruktiv samhällskritik.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Silos jag skriker inte im rasister här men här du alltid kommer med dina länka<r från rasistiska sidor, som avpixlat. så säger jag det.

Mår du bra på det du gör? Tror knappast det.

Du lägger in tråd efter tråd och hoppas att det blir tjat och tjafs och bråk
silos
[quote name='Jubbe063' date='09-08-2015, 19:04' post='1716244']
Rasistiskt är det inte att lyfta upp samhällsproblem.

Men det är rasistiskt att kalla romer för zigenare trots att man vet att zigenare är mycket nedsättande.

Sen att peka ut en folkgrupp som problem är rasistiskt. Speciellt som folkgruppen romer är ett av Sveriges etniska minoriteter tillsammans med samer, judar och tornedalsfinnar.

Men visst finns det rötägg och avskum bland romska befolkningen, men så även bland finnar, svenskar och norrmän med.

Och den människokärlek du säger dig förmedla gäller tydligen inte alla människor.

Men jag kallar dig inte för rasist, bara naiv och trångsynt. Du sprider mer hatpropaganda än konstruktiv samhällskritik.
[/
Okej jag ger dig rätt i att det var fel av mig att använda ordet zigenare!
Det är bara att det ordet har inte varit på något vis ful eftersom jag har haft mycket med dem att göra sedan barndomstiden!

Visste du förresten att finska zigenare-romer kallar oss som inte är romer för valkoiset-vitingar?
Men är det verkligen hatpropaganda att skriva om vad car och varannan svensk tycker idag?!?
Men romer är tydligen tabubelagt i Sverige,men människor bjuder inte dem gem till sig själva,tillåta dem bygga kåkstäder på sina tomter!
Det tycker jag är dubbelmoral!
Jag brukar prata med ett par tiggarkvinnor med google översättningsprogram och jag önskar att jag vågade bjuda dem hem till mig men är tyvärr för feg för det!

silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-08-2015, 19:07) *
Silos jag skriker inte im rasister här men här du alltid kommer med dina länka<r från rasistiska sidor, som avpixlat. så säger jag det.

Mår du bra på det du gör? Tror knappast det.

Du lägger in tråd efter tråd och hoppas att det blir tjat och tjafs och bråk


Okej!

Jag mår inte bra av att se det som händer i Sverige!
För det om något är skrämmande!!!

Varför skriver du att jag skulle vilja att det blir tjat,tjafs och bråk,är det av sådana anledningar som du själv skriver här?!?
Du känner mig inte och tolkar mig totalt fel!
Vill du ha tiggare kåkstad till.exempel på eran gård?!?
Jag är bara väldigt orolig för hur det har blivit i Sverige!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (silos @ 09-08-2015, 19:23) *
Okej!

Jag mår inte bra av att se det som händer i Sverige!
För det om något är skrämmande!!!

Varför skriver du att jag skulle vilja att det blir tjat,tjafs och bråk,är det av sådana anledningar som du själv skriver här?!?
Du känner mig inte och tolkar mig totalt fel!
Vill du ha tiggare kåkstad till.exempel på eran gård?!?
Jag är bara väldigt orolig för hur det har blivit i Sverige!


Varför jag skriver det, jo för du bara öppnat sådan trådar... Och det vet du själv....
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-08-2015, 19:40) *
Varför jag skriver det, jo för du bara öppnat sådan trådar... Och det vet du själv....


Okej!

Men vill du ha tiggar kåkstäder på eran gård?
Vad tycker du att det skall göras för romer från Rumänien och Bulgarien?

Vore det inte mänskligare att hjälpa dem så att de slipper att tigga och bråka med varandra om tiggar platser?

Jag själv tycker att de skall få bostäder för det är fruktansvärt hur de är tvungna att bo,men svensken vill bara ge allmosor men inget ordentligt hjälp,de flesta tittar inte ens på dessa människor som tigger då de går förbi!

Varför bjuder int SVT dessa romer tull diskussion?!?

Svara gärna på mina frågor!

För denna tråd skall väl inte handla om mig?!?



Har du läst nåt på Avpixlat så att du vet vad du talar om?
silos
Det var härifrån som Avpixlat hämtade inlägget:
http://mobil.unt.se/uppland/enkoping/eu-mi...ra-3833481.aspx
Jubbe063
CITAT (silos @ 09-08-2015, 19:58) *
Okej!

Men vill du ha tiggar kåkstäder på eran gård?
Vad tycker du att det skall göras för romer från Rumänien och Bulgarien?

Vore det inte mänskligare att hjälpa dem så att de slipper att tigga och bråka med varandra om tiggar platser?

Jag själv tycker att de skall få bostäder för det är fruktansvärt hur de är tvungna att bo,men svensken vill bara ge allmosor men inget ordentligt hjälp,de flesta tittar inte ens på dessa människor som tigger då de går förbi!

Varför bjuder int SVT dessa romer tull diskussion?!?

Svara gärna på mina frågor!

För denna tråd skall väl inte handla om mig?!?
Har du läst nåt på Avpixlat så att du vet vad du talar om?


1. Nej.
2. Kan inget göra. Som andra EU medborgare har de rätt att åka vart de vill under viss tid. Rumänien vill inte ta emot den hjälp EU erbjuder och därmed kan inget göras omedelbart.
3. Ja
4. Det har SVT och TV gjort ett antal gånger
5. Nej det ska den inte
6. I o f s inte ställt frågan till mig, men svar nej läser inte Avpixlat men kollar av många källor, allt från dagspress, Amnesty, riksdagens hemsida, FN sidor etc.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 09-08-2015, 20:23) *
1. Nej.
2. Kan inget göra. Som andra EU medborgare har de rätt att åka vart de vill under viss tid. Rumänien vill inte ta emot den hjälp EU erbjuder och därmed kan inget göras omedelbart.
3. Ja
4. Det har SVT och TV gjort ett antal gånger
5. Nej det ska den inte
6. I o f s inte ställt frågan till mig, men svar nej läser inte Avpixlat men kollar av många källor, allt från dagspress, Amnesty, riksdagens hemsida, FN sidor etc.


Tack för ditt svar!
Även jag läser från mängder av källor!

Jag fattar vara inte varför Avpixlat anses som rasistiskt för det finnes många bra skriverier där!
Men visst finns det mängder av otrevliga människor som skriver kommentarer där tyvärr!

Det verkar dock att människor dömer
Alternativa medier utan att ens har läst där!
silos
Nu vill tydligen några kommuner tillåta tiggare att bygga kåkstäder!

Tycker ni att det är bra?
Huggorm
CITAT (silos @ 14-08-2015, 10:56) *
Nu vill tydligen några kommuner tillåta tiggare att bygga kåkstäder!

Tycker ni att det är bra?
Det kommer få konsekvenser, det kommer urholka förtroendet för bygglov. Varför skall utländska medborgare få bygga gratis och kravfritt på kommunens mark när våra egna medborgare får betala 25k för att bygga på sin egen mark? Och det är en hel vetenskap med alla regler som vi måste följa, bland annat angående energiförbrukning och handikappanpassning. Det kan också resultera i att kommunerna tvingas tillåta svenskar ställa upp sina husvagnar på romernas områden. Vem vet, det kanske blir till enorma kåkstäder runt storstäderna med svenska migrantarbetare från landsbygden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon