Full version: Det goda hatet!
silos
http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-...it-ett-monster/

Tänk att det är accepterat att jaga och hata dem som tycker annorlunda i Sverige?!?
*Stintan*
Är det?
Bengalow
Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sverige, har som vanligt inget att säga, utom att han vill komma i rampljuset igen. Han saknar det nog. Att författa en artikel som denna är bevis nog på, att han inte vet ett smack om livet utanför sin egen bubbla. Som sagt: en nolla. Att Expressen bara har tagit in hans skröna, och förmodligen betalt för den, berättar mer om Expressen, än vad man tror. Jäkla lösnummer-"blaska"!
silos
CITAT (Bengalow @ 19-08-2015, 14:50) *
Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sverige, har som vanligt inget att säga, utom att han vill komma i rampljuset igen. Han saknar det nog. Att författa en artikel som denna är bevis nog på, att han inte vet ett smack om livet utanför sin egen bubbla. Som sagt: en nolla. Att Expressen bara har tagit in hans skröna, och förmodligen betalt för den, berättar mer om Expressen, än vad man tror. Jäkla lösnummer-"blaska"!


Bengalow,du behöver mera kärlek i ditt liv så att du inte vräker elakheter ur din mun!!!


CITAT (*Stintan* @ 19-08-2015, 14:28) *
Är det?


Jag vet inte,men vad tror du själv?
*Stintan*
Nej jag tycker inte det. Vet faktiskt inte va han ville med sin krönika.
silos
http://magasinetneo.se/artiklar/vansterns-goda-fina-hat/

Men fy så skrämmande!!!
Bengalow
Han ville bara påminna omvärlden om sin existens - den har lyckats att glömma bort honom, äntligen! Hoppas att detsamma sker med folk som Bingo Rimér också...snyltare.
Mjärden
CITAT (silos @ 19-08-2015, 13:45) *
http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-...it-ett-monster/

Tänk att det är accepterat att jaga och hata dem som tycker annorlunda i Sverige?!?

Nej, absolut inte
silos
CITAT (Mjärden @ 19-08-2015, 18:38) *
Nej, absolut inte


Menar du att det inte är accepterat?
Jubbe063
Det är bra att Beror skriver, det är bra att det väcker debatt, det är viktigt att alla får ge uttryck för sina tankar.

Hur Burro är som person skiter jag i, har inget behov att umgås med honom. Men det är viktigt att även han får ge uttryck för det han vill säga.
Trampendal
CITAT (Bengalow @ 19-08-2015, 14:50) *
Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sverige, har som vanligt inget att säga, utom att han vill komma i rampljuset igen. Han saknar det nog. Att författa en artikel som denna är bevis nog på, att han inte vet ett smack om livet utanför sin egen bubbla. Som sagt: en nolla. Att Expressen bara har tagit in hans skröna, och förmodligen betalt för den, berättar mer om Expressen, än vad man tror. Jäkla lösnummer-"blaska"!


Och där bekräftade du just Birros ord. rolleyes.gif
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 19-08-2015, 14:50) *
Marcus Birro, den största nolla som kommit till Sverige, har som vanligt inget att säga, utom att han vill komma i rampljuset igen. Han saknar det nog. Att författa en artikel som denna är bevis nog på, att han inte vet ett smack om livet utanför sin egen bubbla. Som sagt: en nolla. Att Expressen bara har tagit in hans skröna, och förmodligen betalt för den, berättar mer om Expressen, än vad man tror. Jäkla lösnummer-"blaska"!

Utmärkt artikel som belyser dagens nätproblem,Bengalow bekräftar just detta med sitt inlägg, Hata Birro för han utrycker en annan åsikt än mig,hata expressen för den skriver sådant jag ogillar.
Du är en parodi, Bengalow. Ulf
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 20-08-2015, 06:34) *
Utmärkt artikel som belyser dagens nätproblem,Bengalow bekräftar just detta med sitt inlägg, Hata Birro för han utrycker en annan åsikt än mig,hata expressen för den skriver sådant jag ogillar.
Du är en parodi, Bengalow. Ulf


>Men var det Bengalow skrev verkligen hat. Att man ogillar någon eller något betyder väl inte per automatik att man hatar det. Jag tycker hat är ett överanvänt ord som ofta får saker och ting att verka värre än de egentligen är eftersom ordet hat är så starkt. Det borde användas mer restriktivt och bara när det är relevant vilket det tyvärr är i många fall på nätet. Ogilla måste man få göra utan att bli kallad näthatare.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tror Bengalow hatar alla som tänker och tycker annorlunda än han.

Oavsett om man gillar Birro eller inte så har han rätt i detta fallet. Fattar man inte vad han vill säga så godkänner man hat och hot från vänster.
Man skall aldrig godkänner hat och hot varken från vänster, höger eller mitten. Vi vill ju inte ha en diktatur eller?
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-08-2015, 07:35) *
Jag tror Bengalow hatar alla som tänker och tycker annorlunda än han.

Oavsett om man gillar Birro eller inte så har han rätt i detta fallet. Fattar man inte vad han vill säga så godkänner man hat och hot från vänster.
Man skall aldrig godkänner hat och hot varken från vänster, höger eller mitten. Vi vill ju inte ha en diktatur eller?


Trams! Som om hat och hot bara kommer från vänstern??? Nej det är sjuka människor som sysslar med sånt som sällan har någon politisk hemvist.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Stintan du behöver inte vända och vrida varje ord någon annan skriver.

Birro skrev mycket om hat och hot från vänster. Därför skrev jag att inte heller hat från vänster är akceptabelt
Att Bengalow är vänster vet ju alla.

Du kanske skall läsa birros artikel en gång till
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-08-2015, 08:47) *
Stintan du behöver inte vända och vrida varje ord någon annan skriver.

Birro skrev mycket om hat och hot från vänster. Därför skrev jag att inte heller hat från vänster är akceptabelt
Att Bengalow är vänster vet ju alla.

Du kanske skall läsa birros artikel en gång till


Vad har Bengalows politiska hemvist med saken att göra? Nej jag tror inte alls att han hatar alla som tänker och tycker annorlunda än han.

Jag vrider och vänder inte på allt andra skriver men jag har väl rätt att bemöta andras inlägg lika mycket som alla andra.
Vad gäller Birros artikel så tror jag att han hade andra avsikter med den än att göra gällande att näthat på något sätt skulle vara accepterat.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 20-08-2015, 10:51) *
Vad har Bengalows politiska hemvist med saken att göra? Nej jag tror inte alls att han hatar alla som tänker och tycker annorlunda än han.

Jag vrider och vänder inte på allt andra skriver men jag har väl rätt att bemöta andras inlägg lika mycket som alla andra.
Vad gäller Birros artikel så tror jag att han hade andra avsikter med den än att göra gällande att näthat på något sätt skulle vara accepterat.


Stintan klar att alle har samma rätt att skriva och svara.
Ja du va<d har Bengalowos poiltiska hemvist att göra här. Ingenting alls om han inte skulle vara som han är när någon har en annan åsikt.

Läser du inte hans inlägg eller är du hans åsikt?
Bengalow
Elisabeth! Jag läste nog hans artikel slarvigt, för jag uppfattade inte att han skrev om någon vänster, som hatar. Att jag skulle hata alla som inte har samma åsikt som mig är totalt snedvridet. Där förväntar jag mig närmast en ursäkt för ditt påstående. Att jag står till vänster om mitten har jag deklarerat många gånger. Är det fel, eller på något sätt "sjukligt" att ha en känsla för den politiken, som "byggde" Sverige, och sett till att vi har det så pass bra idag? Att vi sluppit konservatism och kapitalism, där bara de rika räknades? Är det ett fel, som jag skall anklagas för "-han står ju till vänster, det vet alla!"
Kändes det skönt att komma från Tyskland hit till Sverige, en gång i tiden? Här som fred rådde, och medmänskilighet? Hade högern som det hette en gång, fått råda, så hade vi hållit med nazisterna. Om du visste hur många "uppsatta" personer som var på Tysklands sida under kriget, så hade du häpnat. Främst av alla stod vår kung Gustav V, och högern
Marcus Birro är Kristdemokrat, aktivt troende, vad nu det har med saken att göra, men för mig är det en mycket djupt rotad konservatism:"- Rör inget, förändra inget, låt det vara som på Kristi tid!" . Vad hans åsikt om en företeelse, som förekom för 1000-tals år sedan och fortsätter i samma spår, går ut på är en sann fråga - nämligen att vissa människor är onda. Är det en nyhet värd att trycka?
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-08-2015, 15:04) *
Stintan klar att alle har samma rätt att skriva och svara.
Ja du va<d har Bengalowos poiltiska hemvist att göra här. Ingenting alls om han inte skulle vara som han är när någon har en annan åsikt.

Läser du inte hans inlägg eller är du hans åsikt?


Jodå jag läser hans inlägg och ibland håller jag med honom och ibland inte precis som med alla andra. Jag har mina egna åsikter andra får ha sina.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bengalow @ 20-08-2015, 16:25) *
Elisabeth! Jag läste nog hans artikel slarvigt, för jag uppfattade inte att han skrev om någon vänster, som hatar. Att jag skulle hata alla som inte har samma åsikt som mig är totalt snedvridet. Där förväntar jag mig närmast en ursäkt för ditt påstående. Att jag står till vänster om mitten har jag deklarerat många gånger. Är det fel, eller på något sätt "sjukligt" att ha en känsla för den politiken, som "byggde" Sverige, och sett till att vi har det så pass bra idag? Att vi sluppit konservatism och kapitalism, där bara de rika räknades? Är det ett fel, som jag skall anklagas för "-han står ju till vänster, det vet alla!"
Kändes det skönt att komma från Tyskland hit till Sverige, en gång i tiden? Här som fred rådde, och medmänskilighet? Hade högern som det hette en gång, fått råda, så hade vi hållit med nazisterna. Om du visste hur många "uppsatta" personer som var på Tysklands sida under kriget, så hade du häpnat. Främst av alla stod vår kung Gustav V, och högern
Marcus Birro är Kristdemokrat, aktivt troende, vad nu det har med saken att göra, men för mig är det en mycket djupt rotad konservatism:"- Rör inget, förändra inget, låt det vara som på Kristi tid!" . Vad hans åsikt om en företeelse, som förekom för 1000-tals år sedan och fortsätter i samma spår, går ut på är en sann fråga - nämligen att vissa människor är onda. Är det en nyhet värd att trycka?


Bengalow jag vet inte vad jag skulle be om ursäkt för. Du vet säkert innerst inne hur dina inlägg ofta låter....

När jag kom till Sverige så hade jag det så som jag gjorde det för mig. Jag hade det aldrig dåligt i Tyskland. Jag varken flydde eller var tvunget och du kan vara lugnt, du behövde aldrig betala för mig. För jag har varken ansökt eller fått en enda korvöre i bidrag. Jag jobbade....

Om allt vore så bra här varför sänker man då igen dom lägsta pensioner nästa år? Vet du vad en som bor på ett äldreboende bor får ha kvar när dom betalar allt? Inte räcker det för att kunna ha< det drägligt. Visst dom har mat, men vilken mat? Tvätt och städning, vet du hur det går till? Jag vet det för jag har en gammal svärmor där.

Jag kunde räkna upp mycket men orkar inte att bråka med dig. Vad är det för mening att diskutera när man ser bara sin inställning/uppfattning.

Elisabeth
Bengalow
Är det din egen mening/uppfattning som du menar, att man inte kan diskutera, att du inte ändrar dig ett dugg, trots argument? Det finns något som heter "betong-sosse". Motsatsen torde vara du - betong-borgare.
Att jag skulle hata allt och alla, för att dom inte har samma åsikt som mig, är vad jag kallar ren och skär, grov lögn, ett svinaktigt påhopp. Det är det tillmälet jag anser att du skulle dämpa med en ursäkt. Begrep du inte det? Att du inte gillar vad jag skriver eller tycker är ditt problem. Att du inte känner mig för 5 öre, och ändå uttrycker dig så som : "-Han är ju vänster, det vet alla!" och därmed närmast idiotförklarad får stå för ditt omdöme. Det A säger om B, säger mer om A än B...Lycka till i din högervärld. Det är dom som ställt till det för dig. Skyll inte på oss andra, som vill(e) dig väl!

Du ser grandet i din nabos öga, men ser inte bjälken i ditt eget!
silos
Mera klokt av den fantastiske Birro!
http://detgodasamhallet.com/2015/08/25/gas...-har/#more-2072
Bengalow
O ja, så synd om honom, som ingen förstår (utom silos)7 Han har inte tagit ett ärligt handtag i hela sitt li, Levt som en flottfläck på bidrag och "stipendium", samt skrivit lite poem. Debattör? Tja, man måste ju ha något att säga, för att folk ska lyssna. Prata går ju an, men det är inte allt som behövs - innehåll är också väldigt viktigt. Babbel utan innehål, säger jag.
Huggorm
Han har en del goda poänger i sitt sätt att beskriva media i alla fall.
Bengalow
Det kan vara, nu när han inte tillhör klicken själv, så blir han ju tvungen att se på den utifrån. Så länge han var i smöret, så agerade han precis så som han själv beskrev att andra gör idag. Nä, han har tappat nappen, så trösta honom..."Intellektuella" borde kanske ha en egen smörfil i livet?
Den enda som tagit honom till sig, och hans gråtmilda självömkan, är väl Malou con Siwers, i hennes "Skvaller efter 10".
silos
Bengalow lelle ponke hur är det fatt med dig egentligen?

Vill du ha lite tröst?
smiley_small_hug.gif

Bengalow lelle ponke hur är det fatt med dig egentligen?

Vill du ha lite tröst?
smiley_small_hug.gif
Gita
CITAT (Bengalow @ 30-08-2015, 17:46) *
O ja, så synd om honom, som ingen förstår (utom silos)7 Han har inte tagit ett ärligt handtag i hela sitt li, Levt som en flottfläck på bidrag och "stipendium", samt skrivit lite poem. Debattör? Tja, man måste ju ha något att säga, för att folk ska lyssna. Prata går ju an, men det är inte allt som behövs - innehåll är också väldigt viktigt. Babbel utan innehål, säger jag.

Ditt sätt att beskriva en annan människa är ju helt vidrigt.
Birro är ju tiofalt intelligentare än dig. Ditt sätt att inte respektera dem med andra åsikter än dina är bara värt förakt.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon