MagisterJon
Jo, nu är det så att det vankas personalfest och jag undrar om det är läge att ta med en massa flaskor hemmabryggd öl, eller om folk kommer se mig som en alkholist om jag kommer där med flera liter sprit och delar ut?
Jubbe063
CITAT (MagisterJon @ 27-08-2015, 23:19) *
Jo, nu är det så att det vankas personalfest och jag undrar om det är läge att ta med en massa flaskor hemmabryggd öl, eller om folk kommer se mig som en alkholist om jag kommer där med flera liter sprit och delar ut?


Ta med en dunk hembränt istället. Roligare fest då.
MagisterJon
Kommer köra på ölen. Har ett gäng rejäla stouts att bjuda på tongue.gif Gäller se till att övriga är fullare än mig själv, i fall det skulle spåra och jag skulle få någa olämpliga (läs dator) frågor biggrin.gif

Älskar friluftsdagar (ledig imorgon) jag ej behöver delta i by the way biggrin.gif
*Stintan*
För din egen skull gör du nog säkrast i att lämna den där ölen hemma.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag säger också lämna alkoholen hemma. I skolans värld brukar det inte vara ok dricka en massa alkohol ifall det är arbetsgivaren som anordnar det brukar vara rätt strikta middagar med 1-2 glas vin el öl inget mer. Är det en fest som mera anordnas av personalen och inte hålls i skolans lokaler är det friare men man bör ändå hålla sig till det måttliga jobbar man i skolans värld med ungdomar ser det inte bra ut att vara påverkad nånstans där elever och föräldrar kan se en.
malarmaster
anordnas personalfesten av arbetsgivaren i skolans lokal? Då är det direkt olämpligt att ta med egen sprit/öl.
Är personalfesten anordnad på personalens initiativ och försigår utanför skolan kan man kolla med "festkommiten" vad som gäller.
Dessutom bör man inte sätta likhetstecken med fest= dyngraka. de brukar urarta och ställa till med problem särskilt dagarna efter.
Ulf
MagisterJon
Personalfesten är INTE i skolans lokaler. Har bestämt mig för att ta med en back i alla fall. Det är ju ändå fest smile.gif

Har dessutom pratat om min bryggning förut, så nu är det upp till bevis!
*Stintan*
Lika omdömeslöst som vanligt alltså!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon