silos
....
Huggorm
De flesta har nog lämnat Sverige för länge sedan och det är lika bra, då slipper vi ha dom här. Blir de fångade får de sitta ett par år i fängelse och sedan slipper dom ut och kan hitta på nytt jävulskap här i Sverige.
*Stintan*
Hoppsan 3 svenskar av 43 efterlysta.
Jubbe063
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2015, 09:46) *
Hoppsan 3 svenskar av 43 efterlysta.


Och hur kommer du fram till att det bara är tre svenskar? Räknade nyss.

42 st efterlysta totalt

13 svenskar

3 okänd nationalitet eller att den uppgiften saknas

2 nordiska (danmark)

6 från övriga Europa

19 övriga nationaliteter.

Korrigerade siffrorna nyss
Huggorm
CITAT (Jubbe063 @ 01-09-2015, 11:57) *
Och hur kommer du fram till att det bara är tre svenskar? Räknade nyss.

61 st efterlysta och infångad totalt

13 svenskar

21 okänd nationalitet eller att den uppgiften saknas

2 nordiska (danmark)

6 från övriga Europa

19 övriga nationaliteter.

De som är infångade är inte längre efterlysta så varför räknar du med dom?
Jubbe063
CITAT (Huggorm @ 01-09-2015, 12:19) *
De som är infångade är inte längre efterlysta så varför räknar du med dom?


Ok dra bort 18 personer från siffran över okända.

Korrigerade mina siffror i förra inlägget
*Stintan*
Såg bara 3 svenska namn men ok då ett fåtal med utländska namn som också var födda här. Sen några som fått svenskt medborgarskap tyvärr men det stora flertalet är inte svenskar. Infångade är som sagt inte efterlysta. Tycker listan talar sitt tydliga språk. Dom borde inte kunna avsäga sig sitt ursprungliga medborgarskap så man kunde slänga ut dom som inte sköter sig.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Stintan vet du hur andra länder har det med medborgarskap? Många godkänner inte dubbla medborgarskap.
Carl

Håller med Stintans sätt att räkna! Tre Svenska namn finns med! Vilket är skrämmande att så är det!
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-09-2015, 14:40) *
Stintan vet du hur andra länder har det med medborgarskap? Många godkänner inte dubbla medborgarskap.


Jo jag vet att det är så men det borde inte vara så alternativt att det skulle vara svårare att få byta.
Jubbe063
CITAT (Carl @ 01-09-2015, 14:45) *
Håller med Stintans sätt att räkna! Tre Svenska namn finns med! Vilket är skrämmande att så är det!


Nåja, namnen säger inget om nationalitet alla gånger. En del tillhör andra och tredje generationen. Lätt att generalisera utifrån vad folk heter. Går ju inte att utvisa en svensk medborgare, för till vilket land ska det ske? Har de inte medborgarskap där (var det nu är) så lär ju inte det landet vilja ta emot dem.

Men i sak håller jag med. Personer med annan nationalitet ska utvisas om de begår brott.
segelbåt
CITAT (Jubbe063 @ 01-09-2015, 11:57) *
Och hur kommer du fram till att det bara är tre svenskar? Räknade nyss.

42 st efterlysta totalt

13 svenskar

3 okänd nationalitet eller att den uppgiften saknas

2 nordiska (danmark)

6 från övriga Europa

19 övriga nationaliteter.

Korrigerade siffrorna nyss


Det är inte ursprungsländer som står under de "infångade" utan var och när de greps. Det är väl ganska uppenbart när det står "I Sverige 2014, I Estland 2015, inställde sig själv" osv..

Men listan visar ungefär hur det ser ut i svenska fängelser så inget konstigt med det.
Jubbe063
CITAT (segelbåt @ 01-09-2015, 16:11) *
Det är inte ursprungsländer som står under de "infångade" utan var och när de greps. Det är väl ganska uppenbart när det står "I Sverige 2014, I Estland 2015, inställde sig själv" osv..

Men listan visar ungefär hur det ser ut i svenska fängelser så inget konstigt med det.


Nu klickade jag på varenda bild och läste vilken nationalitet respektive individ har och inte var de greps.
segelbåt
CITAT (Jubbe063 @ 01-09-2015, 16:16) *
Nu klickade jag på varenda bild och läste vilken nationalitet respektive individ har och inte var de greps.


Du behöver inte klicka på bilderna, det står ju under profilbilderna. Klickar du på bilderna får du upp deras brott och ålder, inget mer. På de gripna alltså.

Eller missförstod jag dig? Du räknar kanske personer som iraniern RAFFIEE BAKHTIARZADEH, Soheil som svensk då han är svensk medborgare? Isåfall förstår jag vad du menade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon