Sidor: 1, 2, 3
silos
Tack gode Gud att det finns människor i Sverige som har både ögon och öron öppna och inte faller för PK elitens skitprat!!!
http://www.kaziva.net/blog-native/2015/8/2...ssons-sommartal
Aqvakul
Ännu en politisk tråd med SD-vinkel! Du skulle inte kunna tänka dig att samla sånt i en eller två trådar?
silos
CITAT (Aqvakul @ 31-08-2015, 13:01) *
Ännu en politisk tråd med SD-vinkel! Du skulle inte kunna tänka dig att samla sånt i en eller två trådar?


Har du inget annat att säga?
Som till ex.vad tycker du om det som hon skriver?

Jag har läst flera av hennes skriverier och hon verkar vara en klok ung kvinna och vet mer än vi om invandrare!

Är du rädd för SD?!?

Nej jag vill inte samla mina trådar i ett enda tråd eller två!
Här finns det plats eftersom ni andra inte skriver nåt mer än kommer och ofta tjafsa i mina trådar!

Jag är i allafall orolig för hur det har blivit i samhället,folk är arga på att politiker tycks inte lyssna på folket,folk är rädda för att bli stämplade som rasister,folk är rädda för kriminaliteten,kvinnor är rädda för att blir våldtagna etc...
Men det enda som PK eliten kommer med är att skrika rasist till alla som inte tycker som dem!
Jag var med på en fest där en kvinna till.ex tyckte att man måste vara PK!

Men som sagt så kan SD tacka alla PK folket för att de blir större och större men det fattar ju inte PK folket!
Bengalow
Tyst min mun, så får du socker!
sparvuggla
Odlas forum börjar likna mer och mer annat än trädgård natur och växter. Får en besk smak i munnen.
*Stintan*
Bilderna på tjejen säger mer om henne än det hon skriver.

Vet du vad Silos man måste inte länka på Odla till allt som man läser. I synnerhet som det mest handlar om samma sak.
Nu tycker du att vi kommer och tjafsar i dina trådar men hur många gånger har du inte gnällt och klagat på att du inte får några svar.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Silos jag försökte alltid att förstå dig, dina tankegånger osv men nu förstår jag dig inte längre.

Jag gick inte in på länken för att gillar inte att man öppnar trådar och så alltid har dessa länkar.
Jag tycker också att man måste kunna diskutera invandring men inte i dessa termar som SD gör.

Nej Silos jag gillar inte SD.
Jubbe063
CITAT (silos @ 31-08-2015, 12:43) *
Tack gode Gud att det finns människor i Sverige som har både ögon och öron öppna och inte faller för PK elitens skitprat!!!
http://www.kaziva.net/blog-native/2015/8/2...ssons-sommartal


Hon säger ju inget med substans. . Hon bara tycker allmänt att SD är bra och att hon tänker rösta på dem. Inga fakta. Inga argument. Bara hennes tyckande.
silos
CITAT (Bengalow @ 31-08-2015, 13:57) *
Tyst min mun, så får du socker!


Komsi komsi till mamma så får du sockerkaka!

CITAT (sparvuggla @ 31-08-2015, 14:30) *
Odlas forum börjar likna mer och mer annat än trädgård natur och växter. Får en besk smak i munnen.


Ja,för att det skrivs så lite och här på småprat behöver man inte skriva om odling utan om allt möjligt,så sätt igång själv och skriv och sluta gnälla!
silos
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 14:57) *
Bilderna på tjejen säger mer om henne än det hon skriver.

Vet du vad Silos man måste inte länka på Odla till allt som man läser. I synnerhet som det mest handlar om samma sak.
Nu tycker du att vi kommer och tjafsar i dina trådar men hur många gånger har du inte gnällt och klagat på att du inte får några svar.


Dina ord säger mer om dig än om tjejen!

Oj jag som trodde att man bara måste länka allt som man läser, skojar bara detta är bråkdelen av allt som jag läser!

Har jag verkligen sagt att jag inte få några svar?!?

Men det vore ju bra om ni kunde diskutera saker och ting för dessa saker ÄR vikiga att diskutera,fastän politikerna och PK vill att folket skall vara tysta!
Vad är det för fel på er svenskar som inte är oroliga för det som pågår i Sverige?!?
Fast det är klart därför att ni inte har haft krig i Sverige på så länge!

silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-08-2015, 15:30) *
Silos jag försökte alltid att förstå dig, dina tankegånger osv men nu förstår jag dig inte längre.

Jag gick inte in på länken för att gillar inte att man öppnar trådar och så alltid har dessa länkar.
Jag tycker också att man måste kunna diskutera invandring men inte i dessa termar som SD gör.

Nej Silos jag gillar inte SD.



Elisabeth jag förstår inte dig heller!
Varför kommentera när du bara vill kommentera mig och inte innehållet?!?

Och dessutom läste du inte det som tjejen skrev så har du ju inget att säga!!!
Var vänlig och sluta läsa mina trådar så kanske kan du må bättre!

På vilket sätt tycker du att invandringen skall diskutera det skulle jag vilja veta!?!

Onödig fråga från mig eftersom du brukar inte svara på många av mina frågor!


Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (silos @ 31-08-2015, 17:12) *
Elisabeth jag förstår inte dig heller!
Varför kommentera när du bara vill kommentera mig och inte innehållet?!?

Och dessutom läste du inte det som tjejen skrev så har du ju inget att säga!!!
Var vänlig och sluta läsa mina trådar så kanske kan du må bättre!

På vilket sätt tycker du att invandringen skall diskutera det skulle jag vilja veta!?!

Onödig fråga från mig eftersom du brukar inte svara på många av mina frågor!


Silos sen jag fick virus från en länk du la in så öppnar jag inte dina länkar längre.
Om jag skall sluta läsa när du öppnar tråd efter tråd, skall man då hoppar över några< sidor? Silos du äger inte odla och inte heller någon tråd.

Och ja, jag gillar inte dina reklamtråd för SD. Om du gillar SD Ok då men du behöver inte sölar ner odla med deras reklam.

Elisabeth
*Stintan*
CITAT (silos @ 31-08-2015, 17:05) *
Dina ord säger mer om dig än om tjejen!

Oj jag som trodde att man bara måste länka allt som man läser, skojar bara detta är bråkdelen av allt som jag läser!

Har jag verkligen sagt att jag inte få några svar?!?

Men det vore ju bra om ni kunde diskutera saker och ting för dessa saker ÄR vikiga att diskutera,fastän politikerna och PK vill att folket skall vara tysta!
Vad är det för fel på er svenskar som inte är oroliga för det som pågår i Sverige?!?
Fast det är klart därför att ni inte har haft krig i Sverige på så länge!


Nu är du faktiskt bara fånig.

Vad är det som är viktigt med att diskutera vad en tjej som gillar SD tycker på en blogg? Sen när blev Odla en gratis reklamplats för SD.
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-08-2015, 17:27) *
Silos sen jag fick virus från en länk du la in så öppnar jag inte dina länkar längre.
Om jag skall sluta läsa när du öppnar tråd efter tråd, skall man då hoppar över några< sidor? Silos du äger inte odla och inte heller någon tråd.

Och ja, jag gillar inte dina reklamtråd för SD. Om du gillar SD Ok då men du behöver inte sölar ner odla med deras reklam.

Elisabeth


Tack för att du svarade!
Det var ju tråkigt stt du fick virus!

Det är hur änkekt som helst att hoppa över en massa trådar som är ointressanta,det gör jag hela tiden!

Nej jag äger inte varken odla eller några trådar MEN än så länge äger jag rätten att skriva precis som du och andra hör men du och många andra använder den rätten till att gnälla som små barn i sandlådan!
Vad jag har förstått så var den här tjejens skriveri inte reklam för SD!

När gammelmedian börjar berätta hur det är i Sverige kommer jag inte längre behöva läsa alternativa medier men PK median är ju livrädda för att skriva som det är i Sverige idag!!!

silos
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 17:44) *
Nu är du faktiskt bara fånig.

Vad är det som är viktigt med att diskutera vad en tjej som gillar SD tycker på en blogg? Sen när blev Odla en gratis reklamplats för SD.


Det är intressant att veta hur många invandrare tänker i Sverige!

Jag har talat med andra invandrare IRL och de är mycket rädda,de flydde bort från förföljelse och förtryck från sina länder och idag blir de förföljda här i Sverige,kan du tänka dig hur det känns?!?

Stina är det nån som är fånig så är det du själv det enda du gör är just att tjafsa med andra medlemmar!



Är det du Stina som äger Odla tillsammans med Elisabeth och Bengalow?!?
silos
CITAT (Jubbe063 @ 31-08-2015, 16:20) *
Hon säger ju inget med substans. . Hon bara tycker allmänt att SD är bra och att hon tänker rösta på dem. Inga fakta. Inga argument. Bara hennes tyckande.


Om vems tyckande skulle hon då skriva om?
Du skriver ju vad du tycker!

Bara för att tjejen gillar SD skall inte betyda att hon inte vet om en massa saker!
Och det är inte alltid så lätt att argumentera!
Speciellt då människor blir spydiga och dumförklarar andra som tycker och tänker annorlunda!
Mjärden
Jag hade inte tänkt blanda mig i dessa diskussioner, men jag måste ändå säga en sak:

Många gånger när invandringspolotik diskuteras är det mellan infödda (nåja 60-80-talsinvandrare kan vi räkna in som motsv infödda) och jag har många gånger efterlyst synpunkter från invandrarna själva.

Därför vad detta ett intressant inlägg från en person, som tillhör gruppen som det gäller. Så jag tycker det var bra, Silos, att du länkade denna text hit.
Jubbe063
CITAT (silos @ 31-08-2015, 18:19) *
Om vems tyckande skulle hon då skriva om?
Du skriver ju vad du tycker!

Bara för att tjejen gillar SD skall inte betyda att hon inte vet om en massa saker!
Och det är inte alltid så lätt att argumentera!
Speciellt då människor blir spydiga och dumförklarar andra som tycker och tänker annorlunda!


Visst skriver jag vad jag tycker. Men nu var frågan om hennes blogg bidrar med någon substans. Tyckande som hon framför tillför inget till debatten. Exempel i förenklad form : "Jag tycker att Jimmie Åkesson är missförstådd", "jag tycker att man ska rösta på SD eftersom jag vill rösta på SD" eller "Jag har invandrarbakgrund från arabvärlden och tycker att SD är bra"

Ovanstående säger inget om försvarspolitik, socialpolitik, skolpolitiska, miljöpartister, energirik eller nåt annat. Hon framför inga sakskäl till varför SD är bättre än andra på detta, hon problematiserar inget, hon underbygger inte sitt resonemang och hon förankrar inte sina åsikter genom konkretisering.

Men visst. Hon gör sin röst hörd, hon har rätt till sin åsikt. Men att använda hennes åsikter för att föra en debatt om politiska läget i Sverige är dödfött
Gita
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 14:57) *
Bilderna på tjejen säger mer om henne än det hon skriver.

Vet du vad Silos man måste inte länka på Odla till allt som man läser. I synnerhet som det mest handlar om samma sak.
Nu tycker du att vi kommer och tjafsar i dina trådar men hur många gånger har du inte gnällt och klagat på att du inte får några svar.

Och vet du vad Stintan, man behöver inte läsa och ännu mindre kommentera allt som skrivs på forumet.
Varför kan du inte låt andra tycka/skriva vad de önskar, du skulle ju kunna hålla dig till det som intressera dig( om du inte har några sakliga argument förstås).
Nu kommer du så klart svara att du skriver vad du vill och det får du naturligtvis, men låt oss andra välja våra ämnen och försök att inte förstöra varje försök till seriös, givande debatt.
Gita
Gita
[quote name='*Stintan*' date='31-08-2015, 17:44' post='1717317']
Nu är du faktiskt bara fånig.

Vad är det som är viktigt med att diskutera vad en tjej som gillar SD tycker på en blogg? Sen när blev Odla en gratis reklamplats för SD.
[/quote
Så Stintan du tycker/tror att SD kan tigas ihjäl? Inte så framgångsrikt hittills, eller hur? För min del tror jag att vi måste bemöta dem i sak, de representerar ju trots allt Sveriges tredje (i vissa undersökningar) näst största politiska parti.

SD har inget jag sympatiserar med, för så vitt jag kan se består partiet av värdekonservativa gammelsossar med en aning mer främlingsfientlighet.
Silos, jag tycker att det är bra av dig att ta upp dessa ämnen för det behövs verkligen att vi står upp och tar debatten.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 31-08-2015, 20:50) *
Och vet du vad Stintan, man behöver inte läsa och ännu mindre kommentera allt som skrivs på forumet.
Varför kan du inte låt andra tycka/skriva vad de önskar, du skulle ju kunna hålla dig till det som intressera dig( om du inte har några sakliga argument förstås).
Nu kommer du så klart svara att du skriver vad du vill och det får du naturligtvis, men låt oss andra välja våra ämnen och försök att inte förstöra varje försök till seriös, givande debatt.
Gita


Är du nån jävla stalker eller vad pysslar du med?

Får jag fråga vad du tillför trådarna mer än personangrepp och översittarfasoner? Något försök till seriös givande debatt har jag då inte sett från din sida på flera år. Vill du inte se mina inlägg så kan du blockera mig.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 21:10) *
Är du nån jävla stalker eller vad pysslar du med?

Får jag fråga vad du tillför trådarna mer än personangrepp och översittarfasoner? Något försök till seriös givande debatt har jag då inte sett från din sida på flera år. Vill du inte se mina inlägg så kan du blockera mig.


Nu är det så att jag anser att det är oerhört viktigt att debattera och bemöta vad SD står för. Tycker därför att det är bra att SILOs tar upp dessa frågor, men som vanligt så vill du förstöra med dina åsikter om skribenten och hennes ämnesval istället för att tycka i sak. Hade det inte vari bra läsa och bemöta artikeln ifråga istället för att klandra Silos?
Gita
Anki på Öland
CITAT (silos @ 31-08-2015, 17:05) *
..........Vad är det för fel på er svenskar som inte är oroliga för det som pågår i Sverige?!?..............

Kanske för att vi är mer oroliga för vad som sker i övriga världen! Vad föreslår du att "europa" ska göra med alla flyktingar? Skicka tillbaka dom ut på Medelhavet på sina ruttna skepp eller säga åt dom att simma hem igen? Eller konstatera att dom får stanna där i Grekland, dom har ju bättre råd än vi har.....
Om du inte har hittat någon blogg om det så pågår det faktiskt ett flertal grymma krig där vanliga människor mer eller mindre slaktas. Men vi kanske bara ska titta upp i taket och skita i dom för dom inkräktar på vår bekvämlighet
*Stintan*
CITAT (Gita @ 31-08-2015, 21:36) *
Nu är det så att jag anser att det är oerhört viktigt att debattera och bemöta vad SD står för. Tycker därför att det är bra att SILOs tar upp dessa frågor, men som vanligt så vill du förstöra med dina åsikter om skribenten och hennes ämnesval istället för att tycka i sak. Hade det inte vari bra läsa och bemöta artikeln ifråga istället för att klandra Silos?
Gita


Men för tusan bemöt det då istället för att hacka på mig i varenda inlägg. Jag får väl klandra hur mycket jag vill att hon lägger upp så mycket SD-propaganda. Det har ju inte med Silos som person att göra. Man måste inte gilla SD för att se och höra hur illa det står till.
silos
CITAT (Anki på Öland @ 31-08-2015, 21:43) *
Kanske för att vi är mer oroliga för vad som sker i övriga världen! Vad föreslår du att "europa" ska göra med alla flyktingar? Skicka tillbaka dom ut på Medelhavet på sina ruttna skepp eller säga åt dom att simma hem igen? Eller konstatera att dom får stanna där i Grekland, dom har ju bättre råd än vi har.....
Om du inte har hittat någon blogg om det så pågår det faktiskt ett flertal grymma krig där vanliga människor mer eller mindre slaktas. Men vi kanske bara ska titta upp i taket och skita i dom för dom inkräktar på vår bekvämlighet


Det mest radikala vore att Sverige skickade flera flygplan till Grekland och fyllde planen med flyktingar!
Men typiskt svenskt är att först diskutera i det oändliga om allting...bara ord och knappast inga gärningar ser det ut som!

Och FN och EU måste börja bestämt protestera mot krigande nationer!!!

Jag om någon följer vad som pågår i världen!

Och här i Sverige kan varje människa bry sig om sin nästa oavsätt svensk eller invandrare!
Jag gör det jag kan och det är inte så lite med tanke på hur min hälsa är!

Samtidigt fattar jag inte hur allt skall lösa sig med tanke på att "lådorna är tomma" som nån politiker sa i Tv!

Det är mycket som behöver kunna diskuterad men folk är rädda för att bli stämplade som rasister tyvärr!
Och detta gör att de skrivs vidrigheter av anonyma människor som har inte utvecklats under livets gång!

Men varenda människa ÄR ansvarig för sina skriverier och gärningar det är löjligt att skylla på nån annan,men många av oss saknar förmågan att tänka själva och följer massan som skriker högst!
*Stintan*
SD skulle väl inte ens hämta hit en helikopter med flyktingar.

IS är ju ingen nation utan en terroristorganisation som bombar folk och länder sönder och samman som folk flyr ifrån. Där hjälper nog inga protester i världen.

Jag tycker det diskuteras precis överallt i medier och annorstädes numera.
Aqvakul
CITAT (Jubbe063 @ 31-08-2015, 19:22) *
Visst skriver jag vad jag tycker. Men nu var frågan om hennes blogg bidrar med någon substans. Tyckande som hon framför tillför inget till debatten. Exempel i förenklad form : "Jag tycker att Jimmie Åkesson är missförstådd", "jag tycker att man ska rösta på SD eftersom jag vill rösta på SD" eller "Jag har invandrarbakgrund från arabvärlden och tycker att SD är bra"

Ovanstående säger inget om försvarspolitik, socialpolitik, skolpolitiska, miljöpartister, energirik eller nåt annat. Hon framför inga sakskäl till varför SD är bättre än andra på detta, hon problematiserar inget, hon underbygger inte sitt resonemang och hon förankrar inte sina åsikter genom konkretisering.

Men visst. Hon gör sin röst hörd, hon har rätt till sin åsikt. Men att använda hennes åsikter för att föra en debatt om politiska läget i Sverige är dödfött

tummenupp.gif
kerstin z5-6
Vad lägger du in i ordet PK silos? känns som det begreppet är oklart för dej, utan står för alla åsikter till vänster" om man nu vill dra det långt långt...
malarmaster
detta är politisk debatt på odla... Man hugger på trådstartaren för hon länkar till någon som gillar sd.
Inget ifrågasättande av SD:s politik förutom från jubbe (bra inlägg) utan det blir den vanliga bataljen mellan stintan,gita och någon till.

Sd växer med rekordfart enligt mätningar. de har inte heller några lösningar att komma med och vid sidan av sin invandringspolitik har de inget alls att presentera. så varför sympatiserar många med SD ?

Svaret är att övriga partier inte presenterat någon politik värd namnet för att lösa de problem som invandringen för med sig.
Bostadsbrist,arbetslöshet,problem i skolvärlden (man hinner inte ordna lokaler o personal i den takt som behövs) samt på kommunernas konton blir det minus som slår mot den kommunala verksamheten.
regeringen är handlingsförlamad,de har suttit i ett år och utfört ingenting.Några lösningar har inte heller presenterats.
Alliansen har ju också ställt sig åt sidan iom DÖ och har inga gemensamma förslag.
tror fan att många i det läget ser sig om efter någon som kan tänkas lösa problemet.
Enklaste är givetvis att stänga gränser och låta folk dö,det blir bekvämast för Svensson framför bingolottorutan.

lösningen är tyvärr mycket svårare än så.
1. Eu måste ta till militära medel och krossa IS,enl. uppgift består IS av 20-25000 man ,lätt beväpnade (man saknar flyg o tunga fordon) En styrka på 50000 man borde lätt kunna slå ner IS och skicka dem till bergen igen.
2. Varje EU land måste förbjuda rekryter till IS att återvända,de är terrorister och skall behandlas som sådana.
3. Flyktingfrågan måste lösas inom EU. enskilda länder tar nu smällen istället för att solidariskt ta bördan.
4. ur svenskt perspektiv måste debatten upp på bordet. Redovisa problemen istället för att gömma dem,det handlar inte bara om bostad o uppehälle. det finns religiösa problem,integrationen funkar inte,vi skapar ghetton med politikernas goda minne och resultaten blir samma som sedan länge funnits i europa,kriminalitet och utanförskap.
sedan har vi ju andra inrikesproblem som är politiska , jobbtillväxt,hur bygga mer,skolproblematiken och inte bara grundskola,utbildningspolitiken släpar efter och är många gånger felriktad.
nuvarande regering hukar i samtliga frågor och hoppas tydligen att problem löser sig själva. Ulf
*Stintan*
Löfven vill ha blocköverskridande förhandlingar i frågan men alliansen vägrar. Varför har politiker så svårt att fatta att vissa problem inte kan lösas utan samarbete över blockgränserna. Principer verkar gå före förstånd. Frågan är för viktig för politiskt käbbel om att nuvrande regering hukar och förra regeringen hukade också men man tycks inte verka fatta att ju mer man käbblar desto mer vinner SD. Folk har tröttnat för länge sen.
silos
CITAT (kerstin z5-6 @ 31-08-2015, 23:24) *
Vad lägger du in i ordet PK silos? känns som det begreppet är oklart för dej, utan står för alla åsikter till vänster" om man nu vill dra det långt långt...


En politiskt korrekt människa!
sparvuggla
CITAT (malarmaster @ 01-09-2015, 09:22) *
. så varför sympatiserar många med SD ?


Ja, Reinfeldt skriver ju i sin nya bok att dom som sympatiserar med SD är missnöjda och besvikna på sitt eget liv.
Jag tror det stämmer perfekt. För SD har ju ingen politik, det är bara för missbelåtna att få ut sina aggressioner. Dom SD-anhängare jag känner gnäller på allt och alla, och då ger dom sig på dom mest svaga typ invandrare homosexuella osv.

Så egentligen är det bara synd om SD-anhängarna.
Mjärden
CITAT (malarmaster @ 01-09-2015, 09:22) *
detta är politisk debatt på odla... Man hugger på trådstartaren för hon länkar till någon som gillar sd.
Inget ifrågasättande av SD:s politik förutom från jubbe (bra inlägg) utan det blir den vanliga bataljen mellan stintan,gita och någon till.

Sd växer med rekordfart enligt mätningar. de har inte heller några lösningar att komma med och vid sidan av sin invandringspolitik har de inget alls att presentera. så varför sympatiserar många med SD ?

Svaret är att övriga partier inte presenterat någon politik värd namnet för att lösa de problem som invandringen för med sig.
Bostadsbrist,arbetslöshet,problem i skolvärlden (man hinner inte ordna lokaler o personal i den takt som behövs) samt på kommunernas konton blir det minus som slår mot den kommunala verksamheten.
regeringen är handlingsförlamad,de har suttit i ett år och utfört ingenting.Några lösningar har inte heller presenterats.
Alliansen har ju också ställt sig åt sidan iom DÖ och har inga gemensamma förslag.
tror fan att många i det läget ser sig om efter någon som kan tänkas lösa problemet.
Enklaste är givetvis att stänga gränser och låta folk dö,det blir bekvämast för Svensson framför bingolottorutan.

lösningen är tyvärr mycket svårare än så.
1. Eu måste ta till militära medel och krossa IS,enl. uppgift består IS av 20-25000 man ,lätt beväpnade (man saknar flyg o tunga fordon) En styrka på 50000 man borde lätt kunna slå ner IS och skicka dem till bergen igen.
2. Varje EU land måste förbjuda rekryter till IS att återvända,de är terrorister och skall behandlas som sådana.
3. Flyktingfrågan måste lösas inom EU. enskilda länder tar nu smällen istället för att solidariskt ta bördan.
4. ur svenskt perspektiv måste debatten upp på bordet. Redovisa problemen istället för att gömma dem,det handlar inte bara om bostad o uppehälle. det finns religiösa problem,integrationen funkar inte,vi skapar ghetton med politikernas goda minne och resultaten blir samma som sedan länge funnits i europa,kriminalitet och utanförskap.
sedan har vi ju andra inrikesproblem som är politiska , jobbtillväxt,hur bygga mer,skolproblematiken och inte bara grundskola,utbildningspolitiken släpar efter och är många gånger felriktad.
nuvarande regering hukar i samtliga frågor och hoppas tydligen att problem löser sig själva. Ulf

tummenupp.gif Det var det bästa inlägg jag sett i den här frågan, håller med till 100 %.
Redan i början av Syrienkriget var jag förvånad att inte USA och Europa skickade in folk och avsatte Assad och utlyste FN-övervakade val. Men man passade och sen när IS dök upp fortsatte man att passa och lät dem växa sig starka. Min åsikt är att man löser inte flyktingkrisen med mindre än att man krossar IS en gång för alla och sen försöker få fred i Syrien, så att folk kan börja återvända och bygga upp sina liv igen.
Högst tveksamt att Turkiet skall kväsa IS om man samtidigt skall kriga mot kurderna.

Ang- SD; så länge andra talar om vad de tycker, har för politiker och politik kommer de att växa - först när invandringspolitiken är anpassad efter vad vi klarar av kommer sympatisörerna att minska. De allra flesta som röstar med SD varken vet eller har något intresse av deras övriga politik.
silos
CITAT (sparvuggla @ 01-09-2015, 09:50) *
Ja, Reinfeldt skriver ju i sin nya bok att dom som sympatiserar med SD är missnöjda och besvikna på sitt eget liv.
Jag tror det stämmer perfekt. För SD har ju ingen politik, det är bara för missbelåtna att få ut sina aggressioner. Dom SD-anhängare jag känner gnäller på allt och alla, och då ger dom sig på dom mest svaga typ invandrare homosexuella osv.

Så egentligen är det bara synd om SD-anhängarna.


Så Reinfledt och du påstår att ni känner över en million SD anhängare WOW WOW WOW!!!!!! rotfl.gif

Det låter mer att du talar om dig själv!!!

[quote name='malarmaster' date='01-09-2015, 09:22' post='1717363']
detta är politisk debatt på odla... Man hugger på trådstartaren för hon länkar till någon som gillar sd.
Inget ifrågasättande av SD:s politik förutom från jubbe (bra inlägg) utan det blir den vanliga bataljen mellan stintan,gita och någon till.

Sd växer med rekordfart enligt mätningar. de har inte heller några lösningar att komma med och vid sidan av sin invandringspolitik har de inget alls att presentera. så varför sympatiserar många med SD ?

Svaret är att övriga partier inte presenterat någon politik värd namnet för att lösa de problem som invandringen för med sig.
Bostadsbrist,arbetslöshet,problem i skolvärlden (man hinner inte ordna lokaler o personal i den takt som behövs) samt på kommunernas konton blir det minus som slår mot den kommunala verksamheten.
regeringen är handlingsförlamad,de har suttit i ett år och utfört ingenting.Några lösningar har inte heller presenterats.
Alliansen har ju också ställt sig åt sidan iom DÖ och har inga gemensamma förslag.
tror fan att många i det läget ser sig om efter någon som kan tänkas lösa problemet.
Enklaste är givetvis att stänga gränser och låta folk dö,det blir bekvämast för Svensson framför bingolottorutan.

lösningen är tyvärr mycket svårare än så.
1. Eu måste ta till militära medel och krossa IS,enl. uppgift består IS av 20-25000 man ,lätt beväpnade (man saknar flyg o tunga fordon) En styrka på 50000 man borde lätt kunna slå ner IS och skicka dem till bergen igen.
2. Varje EU land måste förbjuda rekryter till IS att återvända,de är terrorister och skall behandlas som sådana.
3. Flyktingfrågan måste lösas inom EU. enskilda länder tar nu smällen istället för att solidariskt ta bördan.
4. ur svenskt perspektiv måste debatten upp på bordet. Redovisa problemen istället för att gömma dem,det handlar inte bara om bostad o uppehälle. det finns religiösa problem,integrationen funkar inte,vi skapar ghetton med politikernas goda minne och resultaten blir samma som sedan länge funnits i europa,kriminalitet och utanförskap.
sedan har vi ju andra inrikesproblem som är politiska , jobbtillväxt,hur bygga mer,skolproblematiken och inte bara grundskola,utbildningspolitiken släpar efter och är många gånger felriktad.
nuvarande regering hukar i samtliga frågor och hoppas tydligen att problem löser sig själva. Ulf
[/

Mycket bra skrivet!!! tummenupp.gif
sparvuggla
CITAT (silos @ 01-09-2015, 11:10) *
Så Reinfledt och du påstår att ni känner över en million SD anhängare WOW WOW WOW!!!!!! rotfl.gif

Det låter mer att du talar om dig själv!!!


Du läser dåligt andras inlägg. Ta och läs en gång till.
Jag känner ingen SD-anhängare som är nöjd med livet.
silos
CITAT (sparvuggla @ 01-09-2015, 11:52) *
Du läser dåligt andras inlägg. Ta och läs en gång till.
Jag känner ingen SD-anhängare som är nöjd med livet.


Okej jag gjorde visst det!

Jag känner människor från de övriga partier och oj oj oj som de klagar på flyktingar,tiggare,kriminella,våldtäckts män etc...

Och visst det är egentligen helt galet att klaga men inte göra nåt!
Men samtidigt är människor trötta på allt som händer i Sverige numera och rädda.

Jag vågar ej längre gå ut ensam med hundarna om kvällarna och samma sak säger andra hundägare och icke hundägare!
Speciellt nu efter dubbelvåldtäckt på en kvinna inte långt härifrån!
caprifol
CITAT (silos @ 01-09-2015, 09:48) *
En politiskt korrekt människa!

Ja, att PK står för politisk korrekt vet vi nog alla, men jag har också undrat vad du lägger in i det begreppet. Likaså pratar du - lite föraktfullt - ibland om "gammelmedia". Vilka syftar du på? De "vanliga" morgontidningarna och SVT gissar jag.
silos
CITAT (caprifol @ 01-09-2015, 12:26) *
Ja, att PK står för politisk korrekt vet vi nog alla, men jag har också undrat vad du lägger in i det begreppet. Likaså pratar du - lite föraktfullt - ibland om "gammelmedia". Vilka syftar du på? De "vanliga" morgontidningarna och SVT gissar jag.


Det är inget föraktfullt att jag inte gillar papperstidningar!
*Stintan*
CITAT (silos @ 01-09-2015, 12:26) *
Okej jag gjorde visst det!

Jag känner människor från de övriga partier och oj oj oj som de klagar på flyktingar,tiggare,kriminella,våldtäckts män etc...

Och visst det är egentligen helt galet att klaga men inte göra nåt!
Men samtidigt är människor trötta på allt som händer i Sverige numera och rädda.

Jag vågar ej längre gå ut ensam med hundarna om kvällarna och samma sak säger andra hundägare och icke hundägare!
Speciellt nu efter dubbelvåldtäckt på en kvinna inte långt härifrån!


Vad menar du att man som enskild individ skulle göra då? Inte ett skit kan vi göra åt eländet!
caprifol
CITAT (silos @ 01-09-2015, 12:37) *
Det är inget föraktfullt att jag inte gillar papperstidningar!

OK - där ser man - min missuppfattning! Eftersom du väldigt sällan hänvisat till DN, Svenskan, GP, Aktuellt el liknande trodde jag att du menade "de traditionella/gamla" tidningarna/programmen. Inte formatet.
Tillägg: Men då förstår jag dig ännu mindre. Jag tror att du någonstans skrivit om gammelmedias "pk-åsikter" el dyl. Åsikterna är väl desamma när du läser den elektroniska versionen?! Begreppsförvirring gör det lite svårt att följa dina tankegångar.
sparvuggla
CITAT (silos @ 01-09-2015, 12:26) *
Okej jag gjorde visst det!

Men samtidigt är människor trötta på allt som händer i Sverige numera och rädda.

Jag vågar ej längre gå ut ensam med hundarna om kvällarna och samma sak säger andra hundägare och icke hundägare!
Speciellt nu efter dubbelvåldtäckt på en kvinna inte långt härifrån!


Ja du ser vad vi människor är olika.
Tänk på att många är väldigt hundrädda ist..........................

Ja till mångfald nej till enfald.
Mjärden
CITAT (sparvuggla @ 01-09-2015, 09:50) *
Ja, Reinfeldt skriver ju i sin nya bok att dom som sympatiserar med SD är missnöjda och besvikna på sitt eget liv.
Jag tror det stämmer perfekt. För SD har ju ingen politik, det är bara för missbelåtna att få ut sina aggressioner. Dom SD-anhängare jag känner gnäller på allt och alla, och då ger dom sig på dom mest svaga typ invandrare homosexuella osv.

Så egentligen är det bara synd om SD-anhängarna.


Hur kan du veta det - nästan ingen erkänner att de röstar eller är anhängare av SD. Den metoden att säga att anhängare till SD är mindre vetande har ju inte fungerat - snarare tvärtom.

Så jag upprepar - skall SD stoppas måste det ske med reell politik - inte personpåhopp !
Anki på Öland
CITAT (caprifol @ 01-09-2015, 13:10) *
......Men då förstår jag dig ännu mindre........................Begreppsförvirring gör det lite svårt att följa dina tankegångar.

Tror ingen av oss förstår Silos (mer än möjligtvis Gita) Ens sekunden ska hon ta hit alla flyktingar, nästa är det SD-politik som är den enda rätta.... man blir något förvirrad av att försöka följa hennes trådar och åsikter.....
silos
CITAT (Anki på Öland @ 01-09-2015, 15:39) *
Tror ingen av oss förstår Silos (mer än möjligtvis Gita) Ens sekunden ska hon ta hit alla flyktingar, nästa är det SD-politik som är den enda rätta.... man blir något förvirrad av att försöka följa hennes trådar och åsikter.....


Jag förstår inte mig själv heller.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2015, 09:42) *
Löfven vill ha blocköverskridande förhandlingar i frågan men alliansen vägrar. Varför har politiker så svårt att fatta att vissa problem inte kan lösas utan samarbete över blockgränserna. Principer verkar gå före förstånd. Frågan är för viktig för politiskt käbbel om att nuvrande regering hukar och förra regeringen hukade också men man tycks inte verka fatta att ju mer man käbblar desto mer vinner SD. Folk har tröttnat för länge sen.

det är ju svårt att få en blocköverskridande lösning när man ser problemet från olika håll.
Som borgare så inbegriper jag jobbskapande åtgärder i integrationsfrågan,regeringen och framförallt deras stödparti v för en politik som är tvärtom,skattehöjningar och högre kostnader för företag.
Likaså bostadsbristen,ingår definitivt i integrationsfrågan men givetvis gäller det även den vanlige svensson som letar bostad.
Regeringen vill här subventionera byggbranschen med miljarder,en bransch som redan bygger för fullt och tjänar miljarder. varför stoppa in ytterligare pengar till storbolagen?
Vill man ha fler hyresrätter gäller förenklade byggregler,bättre tillgång på mark,regler som tillåter att standard kan vara olika beroende på hyresnivå,marknadshyror(gör det lättare att bygga inne i städerna,idag är det helt olönsamt).Alliansen påbörjade arbetet,regeringen har stoppat det.
Man har också börjat dra ner på ROT och minska RUT vilket direkt slår på invandrargrupper,särskilt kvinnor.

Så hur få en bättre fungerande bostads/arbetspolitik som gynnar även integrationen? Byt regering. Ulf
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 01-09-2015, 16:22) *
det är ju svårt att få en blocköverskridande lösning när man ser problemet från olika håll.
Som borgare så inbegriper jag jobbskapande åtgärder i integrationsfrågan,regeringen och framförallt deras stödparti v för en politik som är tvärtom,skattehöjningar och högre kostnader för företag.
Likaså bostadsbristen,ingår definitivt i integrationsfrågan men givetvis gäller det även den vanlige svensson som letar bostad.
Regeringen vill här subventionera byggbranschen med miljarder,en bransch som redan bygger för fullt och tjänar miljarder. varför stoppa in ytterligare pengar till storbolagen?
Vill man ha fler hyresrätter gäller förenklade byggregler,bättre tillgång på mark,regler som tillåter att standard kan vara olika beroende på hyresnivå,marknadshyror(gör det lättare att bygga inne i städerna,idag är det helt olönsamt).Alliansen påbörjade arbetet,regeringen har stoppat det.
Man har också börjat dra ner på ROT och minska RUT vilket direkt slår på invandrargrupper,särskilt kvinnor.

Så hur få en bättre fungerande bostads/arbetspolitik som gynnar även integrationen? Byt regering. Ulf


Dom borde väl ändå kunna diskutera. Alliansen gjorde inte ett skit åt bostadsbristen och har väl inte heller presenterat någon vettig integrationspolitik.
Jag tror faktiskt satt väljarna oavsett tillhörighet vill att dom samarbetar mer inte att dom håller på och käbblar som dom gör hela tiden. Det finns något som heter kompromissa.
Bengalow
CITAT (malarmaster @ 01-09-2015, 16:22) *
Alliansen påbörjade arbetet,regeringen har stoppat det.


Har Lövens regering stoppat Attefalls-husen? Det var ju det enda Alliansen gjorde under 8 år. Vad man påbörjat, d.v.s. snackat om,
är det väl bara vissa politiker med insyn, från Alvesta, som vet. Vi andra hålls utanför. Och mäster, att säga tulipanaros är enkelt, men eftersom
du har receptet, varför gjordes det inte under "din" tid vid makten. Nu plötsligt är det fel på byggregler, finansiering, standard o.s.v.
NU...? Inte för ett år sedan t.ex. fast det är samma regler. Ibland låter det om dig som en liten unge, som får reda på att han blöder.
Då gör det plötsligt ont.
Beträffande RUT/ROT så pratar du i egen sak. När du började skriva här, så hade du inte råd att anställa folk. Nu har du fyra, och det
tolkar jag som att du tjänar bra på det. Ungefär som miljonärer som vill slippa skatt. Jag ser även fördelen med avdragen, men varför
skall andra skattebetalare betala min renovering? För att citera Gita: Cyclop?
kerstin z5-6
CITAT (silos @ 01-09-2015, 09:48) *
En politiskt korrekt människa!



Jag frågade inte efter vad uttrycket per se, betyder utan vad DU lägger in i det begreppet-???
silos
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-09-2015, 19:06) *
Jag frågade inte efter vad uttrycket per se, betyder utan vad DU lägger in i det begreppet-???


Att en PK människa inte vill lyssna på andra som inte är PK utan tänker själva och protestera mot det PK etablissemanget!
Jag kan ju ha fel men så tänker jag om PK uttrycket!
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 01-09-2015, 18:46) *
Har Lövens regering stoppat Attefalls-husen? Det var ju det enda Alliansen gjorde under 8 år. Vad man påbörjat, d.v.s. snackat om,
är det väl bara vissa politiker med insyn, från Alvesta, som vet. Vi andra hålls utanför. Och mäster, att säga tulipanaros är enkelt, men eftersom
du har receptet, varför gjordes det inte under "din" tid vid makten. Nu plötsligt är det fel på byggregler, finansiering, standard o.s.v.
NU...? Inte för ett år sedan t.ex. fast det är samma regler. Ibland låter det om dig som en liten unge, som får reda på att han blöder.
Då gör det plötsligt ont.
Beträffande RUT/ROT så pratar du i egen sak. När du började skriva här, så hade du inte råd att anställa folk. Nu har du fyra, och det
tolkar jag som att du tjänar bra på det. Ungefär som miljonärer som vill slippa skatt. Jag ser även fördelen med avdragen, men varför
skall andra skattebetalare betala min renovering? För att citera Gita: Cyclop?

Du har tydligen inte hängt med,flera byggregler har utretts,bl.a bullerregler,markanvändning,byggande vid vatten m.m.Attefallshusen är ju det som uppmärksammats av media men det finns mycket annat.
Standard är en annan utredning,det går med dagens regelverk inte att bygga smålägenheter,krav på badrumsstorlek samt hur köksinredning skall se ut funkar helt enkelt inte om man vill bygga ettor idag.Ett av sättet att få ner hyresnivån är ju att minimera utrymmet men ändå tillvarata nya lösningar som ger plats.
hade alliansen påbörjat det arbetet redan 2006 hade vi kommit längre,nu gjorde man inte det utan det har kommit under sista mandatperioden.
RUT/ROT, ja.ingen instans är positiv till ändringarna,minst av allt facken.Det är ju helt enkelt bara en sak som v krävde för att stötta svetsarn.innan valet lovade svetsarn att rot/rut inte skulle röras. Bara ännu en lögn i den långa raden.
Det finns inga skattebetalare som betalar avdragen,det görs från den egna skatten,det trodde jag du visste.
Så ditt avdrag på låt säga 10000 så får staten tillbaks 4000 i moms och minst 2000 i arbetsgivaravgift och sedan inkomstskatt på ytterligare runt 1500.sedan kommer ju bolagsskatt ovanpå det om det blir vinst vill säga.
att man sedan sparar in a-kassa för en arbetslös byggjobbare gör ju det hela till vinst.
Att bygghandeln också tjänat bra på reformen och ökat sin omsättning ger också momspengar,bolagsskatter och inkomstskatter på den nyanställda personalen till kassan.

Dessutom så har flera undersökningar visat att det går med vinst för statskassan,det kommer in mer pengar än vad avdragen "kostar".
Mina 4 anställda jobbar inte i ROT sektorn,de jobbar som säljare i bygghandel. Hantverkssidan kommer att avvecklas efter årsskiftet då jag inte tror att det kommer att bli så mycket privatjobb så det går runt,inte ens på en halvtid (mig själv).
Nej,du är som övriga vänstern. Ni förstår inte marknadsekonomi och synergieffekter.
Därför kommer vi nu att se en nedgång både inom handel men även på byggsidan (den privata).
Löfvens mål om EU:s lägsta arbetslöshet fixar man inte med den politiken,där krävs istället en expansiv näringslivspolitik. Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon