Full version: Beslutsångest..
Nutten
Hmm, sådan beslutsångest man kan ha när det är dags att välja sorter! Idag var det fuchsia som stod på tur och jag trodde jag hade bestämt mig, men ack så fel jag hade! huh.gif

Har nu suttit fyra timmar och väljt och vrakat + den tid jag spenderade under rasterna på jobbet idag...Resultatet? Tja, sex fina fuchsior, fast hade jag haft plats och ork hade det nog blivit betydligt fler än så. unsure.gif Jag är fortfarande inte säker på att jag valde rätt sorter, men vi får väl se.

Vet att jag är sent ute med min beställning, men jag trodde först att jobbet skulle ta in lite roligare fuchsior, men icke sa nicke. sad.gif Nåväl, det här blir nog bra det med. Dyrare, men roligare sorter! wink.gif
Ella
Vad beställde du för sorter? Och varifrån???

Jag är också fuchsiasugen wub.gif wub.gif wub.gif
Ewa L
Jag satt också och valde och vrakade, men jag hade inte tid längre så jag tog alla 11!!! biggrin.gif Från Odla.nu.

Skall "klä in" hela väggen på norrsidan... tongue.gif
Kristina i Skåne
Visst är det svårt att välja, det finns så otroligt mycket fina fuchsior. Jag har beställt från Rockdala och varit hos en man som odlar fuchsior och köpt , så ännu i år har det blivit 15 nya fuchsior. Det blir lätt en liten mani av det hela tongue.gif
Siri
Jag och några andra har beställt fuchsior (pelargoner) från Wexthuset De har massor med just dessa två växter.
Härligt men ytterligt svårt att bestämma sig wacko.gif
Ella
Nu har jag också handlat odlas stora fuchsiapaket av samma anledning...

Ska bli spännande...
Maria i Helsingborg
ÄNTLIGEN ett paket som jag inte alls är intresserad av! Akta er med pengar jag sparade denna gången laugh.gif rolleyes.gif
Nutten
Blev Rockdala för min del också, för Wexthuset hade inte de sorter jag var ute efter....Det löjliga är att några av de sorter jag ville ha fanns på jobbet ett tag, men ungefär i samma veva som jag hade bestämt mig för vad jag ville ha så var de ju slut! wacko.gif Hur dum får man vara!?

De sorter jag beställde:
White King
Win Oxtoby
Snow Storm
Deep Purple
Corsair
Whirlaway

Som ni märker är det en hel del hängvarianter rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon