MagisterJon
Som alla vet är svenska skolan ett skämt. Undervisar ju (eller gjorde och ska börja igen) och elevernas skrivförmåga är ofta kolossalt dålig. Ska när jag har tid leta upp en novell skriven av en 14 åring och visa er. Den är så häpnadsväckande dålig och inkorrekt grammatiskt att jag undrar hur fan min kollega ens kunde undgå att sätta det sämsta betyget. Svenska skolan är en lek numera. I min klass presterar vi dock bättre då jag undervisar på ett lite annat sätt och inte accepterar för dåliga resultat. Tar tid med varje elev och ser till att höja de som ligger under acceptabel nivå.

Min fråga är: När började den svenska skolan förfalla på detta sätt? Visst, var den dålig även på min tid för ett antal år sedan, men var ju t.ex. skrivkonstens mozart jämfört med de här jubelidioterna som sitter i skolbänkarna numera. Hur kunde det gå så fel?
silos
Fy så lågt att kalla elever för jubelidioter!!!

Men du talar visst om dig själv men är inte medveten om det!

Jag skulle inte vilja ha dig till lärare!!!
*Stintan*
Men lägg ner nu trollgubbe!. Du ska inte lägga ut någon elevs novell alls någonstans. Så gör man bara inte. Ditt omdöme sviktar betänkligt igen men det är ju välkänt att förståndet försvinner med alkoholen.
Dessutom vad är det för stil att kalla sina elever för jubrlidioter.
silos
CITAT (*Stintan* @ 20-09-2015, 00:47) *
Men lägg ner nu trollgubbe!. Du ska inte lägga ut någon elevs novell alls någonstans. Så gör man bara inte. Ditt omdöme sviktar betänkligt igen men det är ju välkänt att förståndet försvinner med alkoholen.
Dessutom vad är det för stil att kalla sina elever för jubrlidioter.


Och du Stintan behöver lägga ner pratet om trollgubbar och tjatet alkoholen och dess påverkan!!!
Är du nån terapeut?!?

Annars håller jag med dig!
*Stintan*
Vad har du med det att göra? Är du berörd på något vis?
silos
CITAT (*Stintan* @ 20-09-2015, 09:46) *
Vad har du med det att göra? Är du berörd på något vis?


Precis vad jag tänkte om dig!
*Stintan*
CITAT (silos @ 20-09-2015, 09:50) *
Precis vad jag tänkte om dig!


Gillar du pajkastning? Ibland skenar ditt tänkande uppenbarligen helt utan kontroll. Slutar härmed att bemöta dina spydigheter.
Jubbe063
CITAT (MagisterJon @ 20-09-2015, 00:30) *
Min fråga är: När började den svenska skolan förfalla på detta sätt? Visst, var den dålig även på min tid för ett antal år sedan, men var ju t.ex. skrivkonstens mozart jämfört med de här jubelidioterna som sitter i skolbänkarna numera. Hur kunde det gå så fel?


Tror skolan började förfalla i o m att statusen på läraryrket sjönk. Blev svårare att rekrytera och behålla de mest kunniga. Kvar blev de lite sämre lärarna och vakanser. I brist på kompetens började skolan ta in outbildad personal, många gånger personer med stora kunskapsbrister.

Och här står vi nu...... Stor brist på behöriga lärare, du får hoppa in som substitut trots sviktande omdöme på de flesta områden, brist på respekt för eleverna, lägger skulden på dålig undervisning på elever genom att kalla dem jubelidiot etc, trots att skulden ligger på just lärarna, skolan, politikerna.

Få se nu. En lärare i Svenska läser språket upp till C eller D nivå på högskolan, fyller resten av tiden med pedagogik, didaktiska studier, litteraturvetenskap och språk historia. Vad har du för kunskaper i grammatik, litteratur och övriga ämnen kopplat till Svenskan?
silos
CITAT (*Stintan* @ 20-09-2015, 09:58) *
Gillar du pajkastning? Ibland skenar ditt tänkande uppenbarligen helt utan kontroll. Slutar härmed att bemöta dina spydigheter.


Tack Stintan ett mycket klokt beslut av dig!
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon