MagisterJon
Vill minnas när man var arbetslös brukade jag ofta ta veckor där man mer eller mindre var ute på klubb/krog/hemmafest osv 3-4 gånger vecka! Man småsöp hela dagen (tog några öl, vilade någon timme tog en till osv) och hade riktigt roligt. Väl ute på klubben blev det ett jälva drag vill jag minnas smile.gif

Har sedan jag blivit anställd kraftigt fått dra ner på detta, vilket är tråkigt som fan. Någon annan som känner likadant?
*Stintan*
Och du ska vara en förebild för ungdomar! Sök hjälp!!!
Jubbe063
CITAT (MagisterJon @ 13-10-2015, 21:02) *
Vill minnas när man var arbetslös brukade jag ofta ta veckor där man mer eller mindre var ute på klubb/krog/hemmafest osv 3-4 gånger vecka! Man småsöp hela dagen (tog några öl, vilade någon timme tog en till osv) och hade riktigt roligt. Väl ute på klubben blev det ett jälva drag vill jag minnas smile.gif

Har sedan jag blivit anställd kraftigt fått dra ner på detta, vilket är tråkigt som fan. Någon annan som känner likadant?


Nej, känner precis tvärtom. Ju mer välbetalt jobb jag har ju mer sprit och fester har jag råd med. Och nu på mitt nuvarande jobb tjänar jag så bra att jag lätt kan dra 4-5 linor kokain innan frukost med.

Livet är så mycket roligare nu tack vare ekonomiska förutsättningar till alla fester, droger och sprit .


OBS. Inlägget kan innehålla spår av ironi, så de som vet med sig att de är överkänsliga eller allergiska bör ta några djupa andetag.

CITAT (*Stintan* @ 13-10-2015, 21:16) *
Och du ska vara en förebild för ungdomar! Sök hjälp!!!


Magistern är ingen magister, bara ensam själ som söker uppmärksamheten
MagisterJon
CITAT (*Stintan* @ 13-10-2015, 21:16) *
Och du ska vara en förebild för ungdomar! Sök hjälp!!!

Eleverna vet inget om mina alkoholvanor. Till dem säger jag att alkohol är en skadlig drog som skulle vara förbjuden om den kommit idag, samt att den riskerar göra personer svaga socialt biggrin.gif Är endast kollegorna som känner till min ölbryggning smile.gif

Fattar för övrigt inte felet i att ta sig ett glas då och då? Så gör de i Frankrike hela tiden, till exempel.

Jubbes inlägg var ju bara löjligt. Löjligt. Är otrolig skilland på att festa ibland och på att droga sig.
*Stintan*
CITAT (Jubbe063 @ 13-10-2015, 23:36) *
.................


Magistern är ingen magister, bara ensam själ som söker uppmärksamheten


Vet , ja trollen brukar göra det yes.gif
malarmaster
och ju mer alkohol desto större risk att fastna i skiten.
Har flera kompisar som är f.d alkoholister (man blir egentligen inte fd,det finns ständig risk för återfall) och desto fler som är döda till föjd av långvarigt bruk.
Av det raggargäng jag var med i tidigt 70-tal har de flesta dött en förtida död och samtliga hade alkoholvanor grundlagda denna perioden.Själv drack jag aldrig,tycker inte om det och var därför alltid chaffis.
därför är det beklagligt att höra en ungdom,tillika någon som jobbar som lärare tro att det är ofarligt.
Jo,fransmän o engelsmän dricker mycket,de har också en väldigt stor andel av befolkningen som är alkoholskadade.
troll bör inte heller dricka,de tappar det lilla förstånd de har helt... ulf
Mjärden
troll bör inte heller dricka,de tappar det lilla förstånd de har helt... ulf
bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon