Mi70
Vi var i Sydafrika för någon månad sedan i tre veckor. Jag plockade frön överallt, bland annat från häftiga träd som hade långa fröbaljor. Då jag sådde mina frön petade jag ner några av afrikaträdfröna i torvbriketter. Har nästan inte vattnat dem. Igår såg jag att ett av dem har grott! Små små kraftiga blad kikar upp ur jorden - vad månne det bli av detta???! Spännande är det iallfall, inkommer med bild då de blivit så stora att de kan skolas om i större kruka! laugh.gif laugh.gif tongue.gif
MimE
Kan det vara Flamträd?

Försökte hitta en bild på fröbaljorna men hittade ingen snabbt.

/Mimmi
Mi70
Hej!

Har nu lagt in bilder i mitt album (krukor säsong 2004) på grodden och fröskidorna.......! Dessvärre minns jag inte hur trädet såg ut, och inte tog jag kort heller...........


Att semestra med en tvååring (min sjuåring var lugn och lyssnade faktiskt på mina tillsägelser, trot eller ej!) som sätter av i racerfart så fort han får fötterna på marken, är inte det lättaste och definitivt ingen bra kombination om man vill strosa runt och ta foton på alla fina växter...................... wink.gif laugh.gif sad.gif
MimE
Skippa Flamträdet - det är det inte.

När Lisa (5 1/2) var yngre och vi reste så var jag säker på att sele och sånt där "retractable" hundkoppel var bästa lösningen. tongue.gif
Fast jag blev stoppad av "guben" som vägrade ha sin dotter kopplad. sad.gif

Men jag hävdar fortfarande att det hade varit det bästa. laugh.gif

/Mimmi
Mi70
Har också funderat på detta med koppel/sele.....! Dessvärre skulle nog min tvååring reagera precis som en katt som får på sig sele första gången, krumbukta, gå i sidled och lägga sig ner och spela död, alternativt vråla så högt att soctanterna kom springande!

När jag var liten blev jag fastspänd på pottan! Tydligen hade man en större uppfinningsrikedom förr då det gällde att spänna fast, hägna in och hindra barn från att röra sig fritt, utom om man satt i bilen förstås, då var det fritt fram att härja runt, sova i kombins bagageutrymme och klänga på mammas och pappas stolar! tongue.gif

Ja, se det glada 70-talet!

Nu spänner vi fast våra småttingar överallt där trafik är inblandad (och tur är väl det!) men fasar inför tanken på selade och fastspända ungar någon annanstans....!

laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon