Rhonda - 51Aussie
Flyttat till min tråd om Genographic Project.

Lämna inga kommentarer här, tråden ska deletas
*Stintan*
Varför inte hålla sig till den tråd du redan skapat i ämnet istället för att starta en ny (gäller inte bara denna tråd)? Blir lätt tokigt med fler trådar som handlar om samma sak.
silos
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2015, 18:37) *
Varför inte hålla sig till den tråd du redan skapat i ämnet istället för att starta en ny (gäller inte bara denna tråd)? Blir lätt tokigt med fler trådar som handlar om samma sak.


Varför inte låta andra skriva som de vill???
Eller är du en moderator som bestämmer här eller admin?!?
Det enda du gör är att föra in dina negativa energier vart du än skriver!!! thumbdown.gif
Berith
CITAT (silos @ 02-12-2015, 18:47) *
Varför inte låta andra skriva som de vill???
Eller är du en moderator som bestämmer här eller admin?!?
Det enda du gör är att föra in dina negativa energier vart du än skriver!!! thumbdown.gif

Men visst är det väl lättare för läsarna om ett för dom spännande och intressant ämne hamnar i en och samma tråd? Blir mycket lättare att hitta tillbaka till det ämnet om dom slipper leta i en hel drös med trådar. tummenupp.gif

Liksom dina trådar som handlar om ditt skapande. Vore ju mycket lättare att kolla in varje dags bilder och kanske få inspiration för eget skapande om allt vore samlat i en enda tråd. tummenupp.gif

I alla fall gör jag så. Om en medlem här gör något eller skriver om något som jag tycker är hur spännande och intressant som helst så är jag glad över att allt det finns i en tråd och inte tjugo olika trådar. Man vill ju slippa leta för att få veta om det kommit något nytt i ämnet. "Har h*n lagt in någon ny bild sedan senast? Hoppas att det finns nya intressanta inlägg!" Vore ju jättetråkigt att behöva undra var, det är lätt att man missr något då. yes.gif
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Berith @ 03-12-2015, 06:48) *
Men visst är det väl lättare för läsarna om ett för dom spännande och intressant ämne hamnar i en och samma tråd? Blir mycket lättare att hitta tillbaka till det ämnet om dom slipper leta i en hel drös med trådar. tummenupp.gif

Liksom dina trådar som handlar om ditt skapande. Vore ju mycket lättare att kolla in varje dags bilder och kanske få inspiration för eget skapande om allt vore samlat i en enda tråd. tummenupp.gif

I alla fall gör jag så. Om en medlem här gör något eller skriver om något som jag tycker är hur spännande och intressant som helst så är jag glad över att allt det finns i en tråd och inte tjugo olika trådar. Man vill ju slippa leta för att få veta om det kommit något nytt i ämnet. "Har h*n lagt in någon ny bild sedan senast? Hoppas att det finns nya intressanta inlägg!" Vore ju jättetråkigt att behöva undra var, det är lätt att man missr något då. yes.gif



Tack för det Berith. Det är till stor hjälp när man får råd. Jag har inte varit med på småprat så länge. Jag trodde att folk tyckte det var jobbigt med jättelånga trådar. Jag ska ordna upp mina skapande trådar.

Apropå min tråd - "forts ....." så tänkte jag att det skulle vara mindre förbryllande om jag startade en ny tråd. (den handlar inte om Genographic Project eller familytreedna.) Vill ni att alltihopa ska vara på samma tråd då fixar jag det. Problemet är att jag inte kan ändra rubriken (eller lägga till annat) på den första tråden (det kan man på alltomträdgård).

thanks.gif
*Stintan*
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 03-12-2015, 08:55) *
Tack för det Berith. Det är till stor hjälp när man får råd. Jag har inte varit med på småprat så länge. Jag trodde att folk tyckte det var jobbigt med jättelånga trådar. Jag ska ordna upp mina skapande trådar.

Apropå min tråd - "forts ....." så tänkte jag att det skulle vara mindre förbryllande om jag startade en ny tråd. (den handlar inte om Genographic Project eller familytreedna.) Vill ni att alltihopa ska vara på samma tråd då fixar jag det. Problemet är att jag inte kan ändra rubriken (eller lägga till annat) på den första tråden (det kan man på alltomträdgård).

thanks.gif


Du kan varken flytta eller ändra trådarna själv och tyvärr finns inte heller längre någon som kan hjälpa dig med det. Tror de flesta av oss instämmer i det Berith skriver ovan.
silos
CITAT (Berith @ 03-12-2015, 06:48) *
Men visst är det väl lättare för läsarna om ett för dom spännande och intressant ämne hamnar i en och samma tråd? Blir mycket lättare att hitta tillbaka till det ämnet om dom slipper leta i en hel drös med trådar. tummenupp.gif

Liksom dina trådar som handlar om ditt skapande. Vore ju mycket lättare att kolla in varje dags bilder och kanske få inspiration för eget skapande om allt vore samlat i en enda tråd. tummenupp.gif

I alla fall gör jag så. Om en medlem här gör något eller skriver om något som jag tycker är hur spännande och intressant som helst så är jag glad över att allt det finns i en tråd och inte tjugo olika trådar. Man vill ju slippa leta för att få veta om det kommit något nytt i ämnet. "Har h*n lagt in någon ny bild sedan senast? Hoppas att det finns nya intressanta inlägg!" Vore ju jättetråkigt att behöva undra var, det är lätt att man missr något då. yes.gif


Ditt trevliga svar tar jag gärna till mig!Tack!
Rhonda - 51Aussie
CITAT (silos @ 03-12-2015, 09:58) *
Ditt trevliga svar tar jag gärna till mig!Tack!


Man blir glad av att få positiva, trevliga svar.
silos
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 03-12-2015, 10:32) *
Man blir glad av att få positiva, trevliga svar.

smiley_small_hug.gif
Mjärden
Det finns en sak , som gör att jag tvekar att börja med släktforsning och det är om det finns grova brottslingar/mördare osv i min släkt. Jag har kanske överreagerat, men en person, som gjorde sig skyldig till ett grovt brott, hade samma efternamn som min mamma, visserligen ett ganska vanligt -son-namn, men ändå. Tänk om vi skulle vara släkt på långt håll, det skulle inte vara så kul att veta.
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Mjärden @ 03-12-2015, 12:08) *
Det finns en sak , som gör att jag tvekar att börja med släktforsning och det är om det finns grova brottslingar/mördare osv i min släkt. Jag har kanske överreagerat, men en person, som gjorde sig skyldig till ett grovt brott, hade samma efternamn som min mamma, visserligen ett ganska vanligt -son-namn, men ändå. Tänk om vi skulle vara släkt på långt håll, det skulle inte vara så kul att veta.


Det här är inte samma som släktforskning.

Jag har nyligen avslutat 10-års släktforskning. Jag är den enda i hela släkten som har varit intresserad.Jag fick reda på att jag har skotska, schweiziska o engelska människor i släkten. Jag har alla namnen.

Jag förstår dig men det är inget att vara orolig för. Vi är många som har råkat på mer eller mindre trevliga typer medan vi har släktforskat. En adlig typ i min släkt gjorde en 16-årgammal flicka med barn o flydde. De fick tag på honom o tvingade honom att gifta sig med flickan. (1700-talet)


Det är väldigt roligt att släktforska. Man får en koppling till de människorna som kom före en. Jag har använt ancestry.co.uk o ancestry.se för min gubbe. Man får matcher som man laddar ner till sitt eget träd-toppen! (Det kostar men det är värt det)

Jag har kopierat allt (dokumenter, foton) till usb:n o skickat till mina barn o till mina syskon i australien. Jag har en kopia inlåst i mitt brandsäkra skåp. Där förvarar jag också alla släktfoton. (de har skannats in)

Tänk vad kul det skulle bli för barnen o barnbarnen osv!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon