adilovan
Jag har en butik, en lanthandel eller diversehandel eller ja bådeoch.

Jag säljer bara schysta varor. Med eller utan stämplingar, men sånt som är hållbart.
Och nu vill jag sälja fröer för plantering. Men jag vet ärligt talat inte vilket leverantör som är vettigast att återförsälja, så jag får fröer som är gärna ekologiska och prisvärda, där sortimentet är brett.

Vad finns det för märken eller företag?
Jonassons
Impecta känns seriösa. Inte billiga men stort sortiment för trädgårdsnördar.
Åsa, mälardalen zon 2
Njae skulle inte se impecta som de seriösaste för isåfall hade de inte sålt torkade frön till växtslag som man måste ha färskt frö ifall man vill att de ska gro.

Lindbloms frö eller Runåbergs fröer skulle jag säga är mer seriösa.
EdSe1991
När det gäller återförsäljning är det mest Nelson Garden jag har sett. Hur de står sig i jämförelse med de andra vet jag inte.
malarmaster
CITAT (Jonassons @ 27-02-2016, 23:24) *
Impecta känns seriösa. Inte billiga men stort sortiment för trädgårdsnördar.

en del av impectas sortiment finns på Blomsterlandet,jättedyrt och vanliga sorter.De ovanliga går nog bara att köpa på postorder.
Själv handlade jag förr från impecta men resultaten var ytterst blandat avseende groförmåga så jag har slutat.
Nu handlas det mest engelska från,Johnssons, Suttons m.fl men även från tyska jellito.
Jag skulle nog söka på nätet efter småimportörer av fröer.det finns flera småfirmor med frö från baltikum o Ryssland,härdiga gammaldags sorter.Kolla t.ex Sävar fröplant.
Annars finns ju Nelson som har det vanligaste. Man bör nog också tänka över hur stor omsättning man beräknar på just fröer. ställena töms väldigt långsamt och investeringskostnaden kan vara högre än vinsten.
Men det beror ju på vilka avtal man kan få,ingår t.ex returrätt av osålt? Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon