Helen i Skåne
Så var man då installerad i sin lägenhet... UTAN BALKONG! Men det känns kanon! Ställde mina zinkbaljor på gården så nu finns där både murgröna och tujabollar. Blev jättefint och hyresvärden var själaglad. Dock blev grannen under vansinnig och ringde alla som gick att ringa till...det ska inte stå sånt skit på "deras" gård... hmpf!
SKiter jag i, man kan se det gröna när man går i trappan och jag tycker det är FINT!
Parken precis utanför huset är grön och det vimlar av blommor. Hur vackert som helst. Tyvärr har de sågat ner mängder av träd, almar som var sjuka sad.gif Förhoppningsvis får kommunen ihop pengar till nya träd. Är så sorgligt när de måste ta ner träd som stått i hundra år!
Hyresvärden har lovat att jag ska få balkong! Vår lägenhet är den enda som inte har någon och när fasaden in mot gården ska renoveras så får vi en fin hörna! Vem kan önska mer!? laugh.gif
Och jag har INTE saknat trädgården!
Hannele
Roligt att höra, Helen, fast själv skulle jag få abstinens... wink.gif
Synd med så tråkig granne.
Monica M zon 4
Trist granne! Kan du inte ta ett snack med grannen och förklara att hyresvärden tyckte det var ok och att du kommer att sköta krukorna. Det verkar inte alltför kul att komma på kant med någon direkt. Ett enkelt samtal kanske löser saken?!

Kul att ni kommer att få en balkong. Och skönt att du inte saknat din trädgård. Härligt att ha en park bredvid man kan gå och njuta i utan att behöva jobba!
Betty
Roligt att höra att du trivs med din nya tillvaro. Trist granne, hoppas han mjuknar... smile.gif
Siri
Dina grannar ska ju vara glada när du pyntar så fint,,, Hoppas att du får din balkong nu under sommaren så hinner du njuta av den lite med dina blommor.
Annars får man ju göra så gott man kan, jag vet själv när man bott utan "uppenbara odlingsmöjligheter", men det löser man ju alltid, man måste ju leva med blomster tongue.gif
Eva Swahn
Din granne verkar passa i min bostadsrättsförening. Skicka hit honom genast! Han får köpa mitt radhus till extrapris!
Hans i Mälardalen
Jag bor i ett tätt radhusområde och vet hur viktigt det är att man håller samms grannar emellan. Annars blir stämningen outhärdlig, vi i vårt område har vår- och höststädning med fika efteråt. Det får grannskapet att leva. smile.gif

MvH
Cilla
Så du har lämnat dina vackra, sjuka tallar? Vad bra att du hittat ett ställe där du trivs!

Förhoppningsvis får du säkert konakt med den arge grannen på något annat område där han inte är förbannad. Kanske han också bryr sig om återplantering av ett o annat träd, vem vet?
Maria i Helsingborg
Vad gott det är att "höra" att du trivs, Helen!
Lite konstigt tycker jag allt det är, som nybliven trädgårdsinnehavare, att läsa att du inte saknar er gamla.......på tal om konstig - grannen! wacko.gif

Ha det skönt i härliga vårsolen! smile.gif
Helen i Skåne
Ja du Eva, jag ska föreslå en flytt. Bara de får röka som skorstenar så är de kanske nöjda... wacko.gif
Jag bryr mig inte om grannen, ingen här gillar dem och hyresvärden tycker det vore skönt om de flyttade... Han vill göra fint på gården och vill gärna att jag är inblandad så det ser jag fram emot. Kul att fantisera och planera men slippa göra jobbet! tongue.gif
Ja Cilla, tallarna... vad jag förstod så tycker de nya om dem och vill ha dem kvar, vill får väl se hur det går. Kanske de inte oroar sig så mycket för hur träden mår som jag gjorde=mindre förtvivlan, utan bara sätter nya. Men jag har MÅNGA fina träd i parken, körsbär och oxel håller på att slå ut, LJUVLIGT!
Jag ska informera er vidare om mina balkongäventyr. Det blir förmodligen inget förrän nästa år. Men man vet aldrig! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon