TeliaNet
har köpt en grej för nästan tusen kr.
och det var fel på den så jag fick en ny kostnadsfritt. de att jag skulle få en ny faktura och riva den gamla.-------den nya har inte kommir på över 1 månad, skulle du ringa och påminna dom om att skicka faktura?
joli
vet ej... men fakturor glöms sällan. kan slå vad om att du får den när du har glömt bort den.... eller om inte en påminnelse.

Men det har aldrig hänt mig... så ngt riktigt svar har jag inte.


/Joli
andersen
Självklart ska man säja till om man ej får fakturan, fast det har alldrig hänt mej att det inte har kommit någon faktura, där imot tvärt om att skojare har skickat faktura på saker som jag ej har fått eller beställt.
*Felix matte*
Den lär nog komma i sinom tid...
tror att lagen ger rätt att kräva betalning upp till tre år.
Kanske är det inte så kul att få fakturan om ett par år wink.gif

Ärlighet varar längst. biggrin.gif
LindaA
Jag har haft en sotare som gjort inspektion innan vi köpte vårt hus i augusti. Han har ännu inte skickat faktura! Vi har påminnt honom om detta och då sa han:
"Va, oj då har jag glömt att skicka en, den kommer nu"
och sen har det i alla fall inte kommit någon... så det är inte alltid det fungerar även om man försöker vara ärlig!
Eva Swahn
Jag fick en räkning från ett inkassobolag i förra veckan. Det gälllde en obetald räkning från Spray. På 195 kronor. Den var från augusti 2000!

Mycket vatten har runnit under broarna sen dess.

Jag fick tänka och tänka och tänka. Sen till slut kom jag på att det var en dispyt jag hade med detta internetföretag för fyra år sedan. Jag kunde bevisa att jag på grund av deras strul inte hade kunnat använda deras tjänst under en månad och av den anledningen vägrade jag betala. Efter några tjafsiga telefonsamtal och brev blev det tyst. Jag trodde naturligtvis då att jag hade fått rätt och att de hade efterskänkt en månad då jag inte hade kunnat komma ut på Nätet.

Men icke!

Duktiga Spray!
Copycat
Jag köpte en tvättmaskin en gång,ingen räkning dök upp. Jag hade skrivit på avbetalningsplan och allt. Det gick drygt 4 månader sen ringde jag upp företaget. Dom talade om att dom gett försäljaren sparken och som tack för det blev han så förbannad att han rivit alla sina kundpapper. Vi som varit kunder under hans sista tremånadersperiod FICK våra varor gratis, det skulle vara för tidsödande att göra om allt. Företaget skulle ändå debitera försäljaren för "svinnet" som skulle dyka upp.
kryddan
Jag skulle påminna jag, har faktiskt gjort det ett par gånger redan. Fast i samtliga fall var det inte bortglömt, bara seg faktureringsprocess.

Som några redan skrivit blir det ju sällan helt bortglömt - och ofta en trist överraskning när fakturan dyker upp och man inte har pengarna avsatta längre unsure.gif

dessutom kan den ju försvinna i posten - och då kan man råka ut för förseningsavgifter osv osv.....
Christer C
Vi hade strul med torktummlaren och tog hem en reparatör. Han tittade på/i den och konstaterade vad felet var och sa att det knappt var idé att reparera men han skulle skicka kostnadsförslag och faktura för besöket. Ingetdera kom och under väntetiden beslutade vi att köpa ny. Jag tyckte faktiskt att han fick skylla sig själv.

Det har iofs inte med det här att göra men kan kanske berättas ändå. Det som triggade beslutet att köpa ny var att dom hade "brandrea" på SIBA i Bredden utanför Stockholm. "Fantastiska priser". Dom öppnade åtta på morgonen och jag kom dit 08.15. Kön utanför var lång, då menar jag lång som i minst 100 m. Den gick också väldigt långsamt men efter ett par timmar var jag halvvägs. Min Sambo och dotter på bara någon månad var med men dom åkte hem efter ett tag. Efter 6 (sex!) timmar kom jag in och vart nästan nöjd när jag konstaterade att dom inte hade några torktummlare. Det var nämligen ca 2 timmars kö till kassan! Det var nog senaste och förmodligen sista gången jag var på en sån rea. wacko.gif
andersen
Hmm ser att moralen är låg ca59% tycker att det är ok att INTE betala för varor som dom har fått, Mycket märkligt!
Copycat
OK om moralen anses låg. Folk visar i alla fall att dom är ärliga när dom talar om det. huh.gif Vilken tur att inte alla är perfekta, vad skulle vi då prata om? Starta "klubben för inbördes beundran" eller? wub.gif tongue.gif
andersen
Copycat Helt rätt! hoppas att du inte är arg på mej ang andra trådar.

Ser att andelen med låg moral ökar tycker ändå att det är märklig, eller så ska man inte se det så man kanska ska se det som en bonus om man slipper att betala för sig?
Copycat
Andersen ! Jag tycker att det är orättvist av dig att klassa folk som omoraliska, se det possitivt, se dom som ärliga. Det är ju ingen som direkt gått in i en butik och "snott" varorna. Det är m.a.o. inte kunden som felat. unsure.gif tongue.gif VAR INTE SÅ NEGATIV !
yla
jag tror nog att fakturan kommer rolleyes.gif

för det mesta så gör den det
det e väl bara att vänta o se

pengarna kan väl stå kvar på kontot tills den kommer
eller tills man själv glömt av det

det har aldrig hänt mej men de e nog för att jag inte köper på det sättet

men nu skrev jag att jag tycker dom får skylla sej själva ,för ska dom nu skicka faktura så ska dom ju det ,jag tror nog att det ingår en faktureringsavgift eftersom det är extra jobb med fakturor o då ska man väl inte behöva "göra jobbet " åt dom genom att komma ihåg

så det som förloras på gungorna osv

AJJJ slå mej inte ,jag har faktiskt ganska hög moral så det så
azofia
Jo jag skulle påminna dem, inte för deras utan för min egen skull, det kommer alltid en mass surt efter om man inte gör det, som är mycket mer energikrävande än att ringa själv med en gång...
Christoffer
Jag har egentligen aldrig förstått hur företag vågar att skicka något tillsammans med faktura istället för betalning i förskott eller postförskott.
Mottagaren kan ju säga att han aldrig har fått varorna.
Eller?
TeliaNet
det hela gällde en 36W armatur från willab.
jag ringde och berättade som det var och hon sa att vi skulle betalt den första fakturan, när jag reklamerade den första armaturen sa dem att jag skulle få en ny faktura.hade nu då slängt den gamla så vi får en ny snart.
så var det med det.
skönt att få det ordnat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon