Full version: Nybörjare
Ammari
Hej alla!

Jag är ny här men vill vet allt om detta med att odla i pallkrage. Har fått några av en kompis och är glad biggrin.gif

Vilken jord ska jag ha? Vi har ju lerjord här kan jag använda den och blanda med något annat? Brunnen hästdynga har vi massor av, likaså halm.

Är det bara att så sen, eller? Ska man täcka härligheten? Med vad? Plast? Har inga fönster så lättast tänkbara är bäst tongue.gif

Alla tips mottages med stor tacksamhet.
mute
CITAT (Ammari @ 22-04-2004, 11:23)
Vilken jord ska jag ha?

Är det bara att så sen, eller? Ska man täcka härligheten? Med vad? Plast? Har inga fönster så lättast tänkbara är bäst tongue.gif

Hej!

Kul att du fått tag på pallkragar, det verkar som om det är det bästa sättet, via kompisar...

Den jord du blandar i måste ju vara ändamålsenlig för det du vill odla, så svaret måste bli att du skall kolla upp vad de växterna/grönsakerna trivs bäst i.

Jag täcker med fiberduk, men om du avser att använda pallkragarna som drivbänk, så är det väl genomskinlig plast som gäller. Genomskinlig byggplast är åldringsbeständig och hållbar. Den fungerar utmärkt i drivbänkssammanhang. Snickra en enkel ram till dina pallkragar och klä ramen med byggplast och du får ett perfekt lock för en drivbänk.

Jag har dessutom klätt mina pallkragar invändigt med byggplast, jag inbillar mig att pallkragen kommer att hålla lite längre då.


MVH
Johan
Ingrid på Västkusten
Prova också å läsa alla gamla inlägg i det här Forumet - mkt bra tips där också!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon