Full version: tokigt...
Ammi
Jag hobbymålade en grej här på morronen, fick lite silverfärg kvar, vad gör jag med den? *snålisen funderar, vill inte kasta*

Fick en snilleblixt, och rusade ut i hallonlandet och hämtade in en yrvaken vinbergs-snäcka!
Han sitter här bredvid mitt tangentbord just nu, vackert silverskimrande! Som pärlemor! Inte heltäckande, utan ådringarna i skalet syns tydligt. Vackert!

Han har "torkat" och precis vågat sig ut för att spegla sitt nya jag. Han ser inte alls ut att må dåligt. Vi får väl se hur det går.

När jag var liten märkte jag sniglarna med nagellack. (säger "sniglar" när jag menar vinberg-snäckor). Tre år senare kom "J" krypande i gräsmattan.

Vi får väl se hur "Lilla Farbror Silver" klarar sitt nya liv. Blir han attraktiv på snigelmarknaden månne? Kommer töserna att stå på kö inför hans skimrande nya yttre?

Om inte så är ingen större skada skedd, eftersom han är både han och hon i samma person så att säga, och fixar sina barn med sig själv om det kniper. Måste vara lustigt att vara snigel... rolleyes.gif


Eftersom jag brukar "dra iväg" när jag får nån idé, ser jag redan framför mig, hur min trädgård kryllar av framglidande konstverk i olika färgrika konstverk! *härligt* Jag visste väl att jag gillar snäckor i trädgården!

Nu ska jag gå ut och introducera Lilla Herr Silver i snigelharemet. biggrin.gif

Kramisar från Ammi.
cala98
laugh.gif
yla
CITAT (Ammi @ 22-04-2004, 12:45)
Måste vara lustigt att vara snigel... rolleyes.gif

singel-snigel

rolleyes.gif ohmy.gif tongue.gif smile.gif biggrin.gif huh.gif
Tesa
..fast jag undrar om det är så bra för sniglar, jag.....det är väl risk att de tar skada eftersom skalet är en del av dem... och skalet är väl lite genomsläppligt kanske.....nä, jag tycker nog inte det var särskilt snällt faktiskt... sad.gif
yla
CITAT (Tesa @ 22-04-2004, 23:14)
..fast jag undrar om det är så bra för sniglar, jag.....det är väl risk att de tar skada eftersom skalet är en del av dem... och skalet är väl lite genomsläppligt kanske.....nä, jag tycker nog inte det var särskilt snällt faktiskt... sad.gif

tänkte samma tanke som du
men tänkte sen att om de bara va ett litet streck så kanske
fast vet inte om de går igenom
isåfall e de nog inte skönt
på en snigels kropp me färg
Ammi
laugh.gif fick fundera ett tag innan jag kunde bestämma mig för om denna figur gapskrattar eller gråter vilt förtvivlat. Som svar på mitt inlägg, kan det ju vara bådedelarna... wink.gif

Tesa, jag funderar på det där.
Hur som helst så behöver du inte oroa dig, för det hela blev en flopp (men jag har inte släppt idén, gillar tanken på de glidande kombinationerna av konstverk efter varje regn)

Efter att ha suttit med mig framför datorn och torkat, doppade jag som hastigast ner honom i vattentunnan för att återfukta honom före utsläppandet - och blev alldeles silvrig om fingrarna. Tablå. Vattenfärg! (trodde det var vattenfast!)

Så Lilla Farbror Silver blev noga avputsad och buren tillbaka till sitt hallonland, utan några kvarvarande men efter sitt vådliga äventyr.

Och jag? Tja, jag är en sån som "lär av mina misstag".
Och jag är mycket klok - om du förstår vad jag menar... sleep.gif

Singel-snigel ... för en del är livet enkelt...

kramisar/ammi
pepparmynta
CITAT (Tesa @ 22-04-2004, 23:14)
..fast jag undrar om det är så bra för sniglar, jag.....det är väl risk att de tar skada eftersom skalet är en del av dem... och skalet är väl lite genomsläppligt kanske.....nä, jag tycker nog inte det var särskilt snällt faktiskt... sad.gif

unsure.gif
KURT
Man kanske kan kamuflagemåla dem, Jag tror inte att lösningmedel går igenom skalet. Forskare och lanbrukare brukar märka även pälsdjur med färg, för att hålla reda på individerna.
Ammi
Ja, både att det kan gå igenom skalet, men också täppa till porer.

Ägg till exempel, andas ju. När en kycklig utvecklas i ägget, tar det in syre genom skalet, och avger koldioxid och andra slaggprodukter samma väg. Inte nåt man tänker på till vardags... annat än att ägg i kylskåpet kan ta upp smak av starka lukter.

Snäckor andas ju med lungor, gör dom inte? "lungsniglar, eller lung-snäckor eller nåt... och lungorna finns inne i skalet, där resten av den ömtåliga kroppen är.

Det var nog ingen bra idé, jag som var så glad...
Gillar ju inte att ha roligt på någon annans bekostnad, inte ens på en liten snigels.

Sådär brukar det gå. "Fortare än en gris kan blinka", var det inte så med Emils hyss? Här blinkar inga grisar heller.

Kanske målar jag dessa tomma snäckor som det vimlar av här, men det är inge kul, vitsen var ju att dom promenerade. sad.gif

kramisar på er alla!
/ammi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon