Full version: Fösvunna pallisar...
MoniqueÖ
Körde förbi Kungsträdgåren här i Stockholm i fredags (för en vecka sedan) och såg ett gäng med pallisar ligga & "skräpa" längs med Kungsträdgårdsgatan. Snackade med anläggarna som sade att det vara bara att ta dem när jag hade vägarna förbi...Sagt och gjort åkte jag dit tidigt (kl 07:00) lördag morgon för att inte stå ivägen när jag lastade åtmistone tre fyra av pallisar (det fanns säkert ett tjugo-tal!).

Men döm om min häpnad fanns det inte en enda kvar! huh.gif Hmmm, jag undrar om det kan vara en ny verksamhet för de ljusskygga personer som annars "handlar" med vanliga lastpallar (ni vet såna där som man kan lyfta med pallyftare).

För även här i Stockholm har det blivit svårare att finna pallisar efter Gröna rum-programmet!

Vad är det för ny era som har startats? rolleyes.gif Skall alla odla i pallkragar? Eller? Men skam den som ger sig jag skall finna dem om jag så är tvungen att avvakta ett tag!

Undrar Monique Ö
Unn
laugh.gif
Jo, det tycks vara en botanisk raritet nuförtiden..Den händige med tid över kunde säkert göra sig en hacka på att snickra sådana...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon