Full version: Medlem
mairon
Blev så tagen av era pallkrageodlingar så jag for iväg och inhandlade 8 st. Jag är en glad amatör på odlingsområdet så nu funderar jag på om jag tagit i lite väl mycket med pallantalet. Har satt rädisor, som förresten tittat upp, morötter, purjo, sallad och tagetes. 2vånings ska jag ha till potatis. Tänkte mig rödbetor, lök och dill oxå. Jorden blev nog inte riktigt rätt. Planteringsjord och översta lagret med såjord. Följer er med stort intresse.
Mairon "Myran"
Ingrid på Västkusten
Välkommen hit!

Nästa gång blir det kodynga till pallkragarna hopaps jag .D men Du har möjligheten att bättra på jorden och näringsämnena genom att täcka med gräsklipp i somamr ;D

Nä - Du har inte tagit i för mycket! Odling i upphöjd bädd ger mersmak! Jag har nog dubbelt så många som Du biggrin.gif jag menar vill man odla 'allt' man tuggar på en somamr så räcker då åtta pallkragar ingenstans speciellt om Du skall köra tvåvånings. NMu odlar jag itne potatis - enda skillnaden.

Lycka till - visst är dte härligt med vår!

Hälsar Ingrid som varit å farit runt i trädgården hele morronen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon