Linda i Kareby
Hejsan! Jag skulle vilja måla mina blivande pallkragar med färg/olja (gärna blågrå) för att bevara dem bättre och för att de skall se lite roligare ut vilken färg/olja skulle passa bäst med tanke på att man skall odla ätbara växter i dem?
Linda unsure.gif
MoniqueM
Hej Linda!

Jag linoljetjärar mina invändigt och det funkar ypperligt. Skyddar bra mot fukt och "färgar" inte av sig på jorden smile.gif
Utvändigt kan du använda vilken färg som helst som inte "plastar in" träet. Ett förslag är ju annars att göra en egen lasyr. På www.robygge.se eller i deras affär får man veta mer.

Lycka till!
MoniqueM
Betty
Till utsidan ; täcklasyr, akrylfärs eller vad du vill! Plasta insidan. smile.gif
Ingrid på Västkusten
Vad Du vill och lite till :-) och man behöver inte heller....

Hälsar ingrid
Hannele
Valfrihet gillar jag. biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Ja det är liksom det som är tanken med pallkrageriet. Återvinn använd något annat - gör vadduvill - släng i vadsomhelst kör hårt.

Ställ dem i fräcka mönster, bygg pyramider, bygg på höjden, sänk ner dem - jajemen - nedsänkta bäddar borde man kunna göra för de som bor i varma klimat och har problem med att det dunstar för snabbt. Negativ pallkrage?!?


Hälsar Ingrid
Klematis
Förra året var mitt första år med pallkragar och jag var mer än nöjd. För mig blev det 2 grönsaksland, iår ska det bli ett till. Bra för den som inte vill ha enormt mycke grönsaksland
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon