pepparmynta
Kommer precis från min lott där jag har myllat ner gödsel bland spirande blad och kommande blomster.
Grönsakslandet var redan avklarat.

En av mina lottgrannar säger högt till sin vän som var där hos honom;
Usch! nu luktar det igen!!
Jag hör och reagerar, men vill inte säga något.
Då stegar han närmare min lottgräns tittar in mot mig och utbrister; här har någon pruttat!!
Nu svarar jag; du ska va glad att det inte är kogödsel, lukten från den här gödseln försvinner snabbt. (Jag vill inte ha nån j...a fejd)

Det mest typiska är dock att han är grilldåre!!
Grillos är väl värre än hästskit, eller va. Och det är ju ändå ett odlingsområde.
mad.gif wacko.gif
*Felix matte*
Nja wink.gif Vet inte om jag kan hålla med om det där med hästskit och grillos...Men... Inte sjutton skall man vara sååå knusslig så man går och nosar vad som råkar lukta från grannen mad.gif

Jag hade nog svarat... Det var jag! laugh.gif laugh.gif
Copycat
Du skulle sagt att han nog hade näsan för nära munnen. mad.gif rolleyes.gif tongue.gif
gammelnalle
CITAT (pepparmynta @ 25-04-2004, 20:12)
Kommer precis från min lott där jag har myllat ner gödsel bland spirande blad och kommande blomster.
Grönsakslandet var redan avklarat.

En av mina lottgrannar säger högt till sin vän som var där hos honom;
Usch! nu luktar det igen!!
Jag hör och reagerar, men vill inte säga något.
Då stegar han närmare min lottgräns tittar in mot mig och utbrister; här har någon pruttat!!
Nu svarar jag; du ska va glad att det inte är kogödsel, lukten från den här gödseln försvinner snabbt. (Jag vill inte ha nån j...a fejd)

Det mest typiska är dock att han är grilldåre!!
Grillos är väl värre än hästskit, eller va. Och det är ju ändå ett odlingsområde.
mad.gif wacko.gif

he he he biggrin.gif biggrin.gif ohmy.gif tongue.gif
Du fann dig snabbt !!! Bra att du reagerade MEN undvek att ta en fajt, jag tror inte man vinner något med att fajtas....

MEN vad menade du att det luktade då??? Eller hade du pruttat åxå??
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Oj vad jag läser fel ibland: "Grillos" läste jag som typ "gringos" inte som grill-os dvs en negativ benämning på grillande personer.....

så om det är du .... eller jag som har hittat på en ny term för terroriserande grill-grannar... s.k. "GRILLOS" vet jag inte.... men född är benämningen !!!

björn "toastmaster" von grill guano
pepparmynta
CITAT (gammelnalle @ 25-04-2004, 20:20)
Oj vad jag läser fel ibland: "Grillos" läste jag som typ "gringos" inte som grill-os  dvs en negativ benämning på grillande personer.....

Björn "toastmaster" von grill guano

laugh.gif Jag menade grill-os men ``Grillos´´ för grillosmarodörer, varför inte. . .

Jag har inte något emot grillning så där i största allmänhet, det var mest en jämförelse av lukter rolleyes.gif
Tesa
Just sånt där gör mig vansinnig....vad tror folk att det ska lukta??? Hallon eller, överallt??
...är innerligt trött på "stadsbor" som flyttar ut på landet och bosätter sig intill en djurgård och sen börjar klaga på att det luktar skit.......vad f-n tror dom??? Det är ju dumt så det ryker!!!!!!
Om man bosätter sig i minsta närhet av en åker så får man faktiskt räkna med att det nån gång kommer att lukta SKIT...för gödslat åkrarna har bönderna gjort i eviga tider, det är inget nytt under solen precis....och inte 17 luktar avgaser bättre men i stan får man "räkna med" sånt eller??????

Så att det luktar gödsel i ett odlingsområde...ja jag vet inte vad jag ska säga..... men hur långt från naturen har människan kommit egentligen?? unsure.gif sad.gif Jag tycker att hela utvecklingen är lite skrämmande.....
Sollan
Hah, kan bara säga att det finns det som luktar värre...svin sk-t för att ta ett exempel... Dumt folk finns det tydligen överallt!
/sollan
amaira
CITAT
...är innerligt trött på "stadsbor" som flyttar ut på landet och bosätter sig intill en djurgård och sen börjar klaga på att det luktar skit.......

instämmer Tesa. men det stannar ju liksom inte där.

I "stadsbors" ( [I]den[I] sortens "stadsbor") ögon verkar det finnas mycket som stör "idyllen" på landet: morgonpigga galande tuppar, och sprättande hönor, och en hästbajs på skogsstigen, och rådjuren, och ...ja, listan på vad som finns på "landet" kan göras lång...

Själva kommer de osande i sina miljöovänliga bilar och förgiftar luften, och eldar upp det mesta i tid och otid, så man får ta med sig kaffekoppen in igen, och raskt plocka in tvätten.

I övrigt tycker jag om "stadbor" också, dom får också finnas biggrin.gif

kram från amaira
Tesa
Ja ,jag har väl egentligen inget emot stadsbor i sig jag heller (var ju sån en gång jag också...) men...det är som med "sommargäster" och "baddjävlar"...det är en väldig skillnad...."sommargäster" är här med dom förutsättningar som finns här ....medan "baddjävlarna" kräver att allt skall vara som det är där dom kommer ifrån....det är dålig service och dåliga kommuniktioner, och för dåligt sortiment i affären som inte för gåsleverpastej, och fåren som bräker i hagen förstör grillfesten....ja listan kan göras hur lång som helst...och det värsta är tycker jag att sommarkommunerna inte får ett nickel i extra skattinkomster även om befolkningen i t.ex i Strömstad ökar från 11.000 till över 80.000 sommartid.... så plötsligt skall det finnas hemtjänst och VA-anläggningar m.m för nästan 8ggr så många människor....det är inte konstigt att kommunen går på knäna.....
evarina
Hmm, vad räknar han med att det ska lukta i ett koloniområde??? Speciellt så här års!
*förundrad*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon