gammelnalle
I dag den 26 april 2004 fyller min dotter Magda 20 år,
GRATTIS MAGDA !

och då minns jag en historia från hennes barndom ! (ca 12-14 år sedan)

Magda hade av vissa skäl en "kontaktperson", en vuxen , som var hennes extra förälder/storasyster en eftermiddag per vecka. Catarina hette (och heter) hon och var då i 20-årsåldern. En helt fantastisk "ungmö" med skinn på näsan och tuff till tusen. (Själv var jag runt 40 och mest löst skinn runt magen…)
Vid ett tillfälle när jag skulle hämta Magda, klagade Catarina på "fruktansvärd huvudvärk".
Jag hade nyligen gått en sommarkurs i Zonterapi, där vi även lärde oss "huvudvärksborttagnings-massage" och erbjöd mig att snabbt och enkelt massera bort huvudvärken. Det tog kanske 10 minuter att massera och hon blev positivt överraskad av den enkla men effektiva nack- och axelmassagen. Då hördes ett dån ute i trapphuset och hon rusade till dörren för att kika i dörrkikaren.
Till saken hör att hennes far är alkoholist och s.k." a-lagare", något som jag mycket väl kände till.


"Puh !" stönade hon: "Det var inte han !!!! Jag släpper inte in honom i min lägenhet ! Förresten så släpper jag inte in NÅGON KARL i denna lägenhet !!! Så det så," sa hon mycket bestämt!!!
"Ja, men jag då" sa jag lite försynt…. sleep.gif sleep.gif


" Ja, DU , JA!!!!!!!!"

Tablå!!!!
Vad säger man ??? Är/var inte jag en man?? wacko.gif blink.gif wink.gif

Coda:
Jag vet fortfarande inte om det var en förolämpning mot mitt kön eller en av de finaste komplimanger jag någonsin fått från en yngre dam!!!

PS Jag träffar fortfarande Catarina , hennes man och barn då och då och vi skrattar åt hennes kommentar !! DS
Siri
Det var en komplimang! Och en fin sådan låter det som, att hon hade en positiv manlig förebild i sitt liv i form av dig!
Betty
Jag tycker definitivt att du ska tolka det som den finaste komplimangen någonsin! biggrin.gif


Kul att du är tillbaka efter haveriet, eller vad det nu var för fel i burken! smile.gif
Maria i Helsingborg
En komplimang!
Föllesten, du e väl en nalleblörn? sleep.gif

Säger som Betty, by the way.....
Eva i Skåne
Självklart ska du ta det som en komplimang wub.gif
vickeva
GRATTIS Magda!!!

men du Nalle, jag är inte så säker på om jag skulle ta det som en komplimang.... laugh.gif
Ewa L
Självklart skall du ta det som en komplimang!! Men om din manlighet fick sig en törn får du väl tänka som Maria sade: Jag är en björn!! tongue.gif
vickeva
Vilket evigt fjäsk för Gammelnalle, han är minsann inte den mildaste själv.... rolleyes.gif Han kan behöva en känga då och då... eller har ni missat hans tidigare inlägg, då var han allt ganska bitsk själv... tongue.gif eller vad säger du själv Nalle??? smile.gif laugh.gif biggrin.gif
Gossen Ruda
Ja vad skall man säga? Kommer att tänka på en seriesida av Blondie. En dam, eller nåt ditåt, ringer på huset. Ingen öppnar. Damen öppnar dörren och hojtar: är det nån hemma? Fortfarande inget svar så hon letar igenom huset och hamnar till slut i badrummet där Dagobert ligger i badkaret. Hon upprepar sin fråga om nån är hemma varpå dagobert säger: Vadå? Ser jag ut som en tom strumpa?
Berith
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (vickeva @ 26-04-2004, 17:38)
Vilket evigt fjäsk för Gammelnalle, han är minsann inte den mildaste själv.... rolleyes.gif  Han kan behöva en känga då och då... eller har ni missat hans tidigare inlägg, då var han allt ganska bitsk själv... tongue.gif  eller vad säger du själv Nalle??? smile.gif  :lol:  :D

Vi får tänka på att Gammelnalle är gammal och känslig. Och desutom man ! Det är därför vi är extra snälla mot honom . tongue.gif
Gammal man gör så gott han kan.........
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 26-04-2004, 21:14)
CITAT (vickeva @ 26-04-2004, 17:38)
Vilket evigt fjäsk för Gammelnalle, han är minsann inte den mildaste själv.... rolleyes.gif  Han kan behöva en känga då och då... eller har ni missat hans tidigare inlägg, då var han allt ganska bitsk själv... tongue.gif  eller vad säger du själv Nalle??? smile.gif  laugh.gif  biggrin.gif

Vi får tänka på att Gammelnalle är gammal och känslig. Och desutom man ! Det är därför vi är extra snälla mot honom . tongue.gif
Gammal man gör så gott han kan.........
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Man tackar Blomstertanten för all förståelese.....är man gammal och MAN är det inte lätt på detta forumet....
Haveriet i burken var inte att honingen var slut utan att spriten var slut... åtminståne sa han han i datorbutiken att han hade återinstallerat Explorer i datorn och sedan var det OK....
Berith hon bara laugh.gif laugh.gif laugh.gif och Vickeva hon bara gnäller...
Tur att evorna finns... Siri, maria och Betty... och Catarina...
Ewa L
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2004, 18:57)
Ja vad skall man säga? Kommer att tänka på en seriesida av Blondie. En dam, eller nåt ditåt, ringer på huset. Ingen öppnar. Damen öppnar dörren och hojtar: är det nån hemma? Fortfarande inget svar så hon letar igenom huset och hamnar till slut i badrummet där Dagobert ligger i badkaret. Hon upprepar sin fråga om nån är hemma varpå dagobert säger: Vadå? Ser jag ut som en tom strumpa?

Jag befann mig i den serierutan för några veckor sedan!

Vi hade avdelningsmöte, men jag hade bara inte tid. Blev "befriad".
Då hör jag efter en stund hur någon går längs hela korridoren och tittar in i varje rum. Till slut sticker vår högsta VD (stoort företag) in huvudet, tittar förvånat på mig och frågar: Är det ingen här? laugh.gif biggrin.gif

Tack och lov hörde han själv hur dumt det lät och började storskratta, så jag behövde inte klippa till honom i huvudet med handväskan. tongue.gif
renate
Ta du det som en komplimang;tycker jag,sååå gammal är du väl ändå inte,säger en helt ny panchis huuuuuu ett så'nt ord.Nu har jag fastnat här igen,måste ut och jobbar i trädgården.
Grattis Magda på 20 årsdagen!


Ta livet som det är,det gör jag.
Renate som hade samma fel på datorn för ett tag sedan.
Sonen fixade det. laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
vickeva
CITAT (gammelnalle @ 27-04-2004, 02:23)
Vickeva hon bara gnäller...

GNÄLLER!!!!!????? hmmmm sad.gif mad.gif wacko.gif, jag som bara försöker ge igen lite för gammal ost (just gammal... laugh.gif )
gammelnalle
CITAT (vickeva @ 27-04-2004, 20:50)
CITAT (gammelnalle @ 27-04-2004, 02:23)
Vickeva hon bara gnäller...

GNÄLLER!!!!!????? hmmmm sad.gif mad.gif wacko.gif, jag som bara försöker ge igen lite för gammal ost (just gammal... laugh.gif )

hoppas det är äkta Wästebotten ost.... eller lagrad Grevé..
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vickeva
eller Gruyere (hur fan stavas det?) eller Prima Donna... eller ostarnas ost Parmesan!!!
gammelnalle
CITAT (vickeva @ 27-04-2004, 22:57)
eller Gruyere (hur fan stavas det?) eller Bella Donna... eller ostarnas ost Parmesan!!!

jag tror det bler rätt stavat...men har inte ätit den på 29år..... så bara ge igen...
Berith
CITAT (gammelnalle @ 27-04-2004, 02:23)
Berith hon bara  :lol:  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nu var det ju först och främst åt Åkes skämt jag skrattade. sleep.gif

Men annars så är jag en person som skrattar väldigt mycket och åt det mesta. Huvudsaken är att det är nåt roligt! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det går att snygga till en åsna där bak, men där fram är det som det är.
Som en kompis till en annan favvonalle sa...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon