Full version: Persikoträdet i blom
CallEva på Öland
Calle på Ön njuter av detta och nykalkade utlängor
andreas i uppsala
andreas i stan njuter snart av att aprikosen blommar tongue.gif
Lötchey
Jag har försökt att driva upp Persika flera gånger, men jag har alltid misslyckats..några tips?
CallEva på Öland
Hej där!
Jag kan inte skryta med att drivit upp mitt persikoträd, det fanns här ni vi kom, men verkar trivas mot en södervägg


Calle på Ön på väg ut för att sätta svartrot
wolkenkrabber
låter trevligt, får ni goda persikor?, jag trodde persikan blomade tidigt så att nattfrosten brukade ta den låter riktigt find, har du någon bild att dela med dig?
andreas i uppsala
nattfrosten är redan förbi längs kusterna. Har inte haft nattfrost på nästan en månad nu, sådant är klimatet i söder tongue.gif
CallEva på Öland
Hej där!
Förra året hade vi på Ön nattfrost = markfrost 8 maj, men det brukar persikan klara,
Vårt probelm är någon form av kräfta, vi brukar få ett tiotal, medan "grannen" i väster får uppemot hundra...

Calle på Ön som fått svartrot i marken
wolkenkrabber
ni har inte haft nattfrost på länga men järn nätter kan hända i söder dom med
andreas i uppsala
Då slår ni konstigt nog oss, här är det mycket ovanligt med nattfrost i maj, i alla fall mitt i city (där jag bor). Räkna inte med det, wolkenkrabber, räkna inte med det tongue.gif
CallEva på Öland
Hej Andreas!
Jo visst har vi våra"nätter" men de brukar infalla i början av maj......



Calle på Ön nu utan solljus
andreas i uppsala
Bor ni i stan eller på landet, nära kusten eller mer inåt land? Senaste gången rickomberga(förort) hade minus i maj var 2001, och då är rickomberga en kall plats, med 20 minus uppmätta i år medan vi fick 17
CallEva på Öland
Ön = Öland


Calle på Ön
andreas i uppsala
men öland är ganska stort, och jag tror inte ni äger hela ön tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon