Full version: Lena N:s kompost
Barbro i zon 5
Jag har tittat på dina bilder på komposten. Vad då tvättkorgar? Bilden med två pallkragar: vad är det för vitt?
Jag ska göra en kompost och söker all information jag kan få.
Hur gör du locket?
Barbro i zon 5
Snälla svara nån. Jag ska göra en kompost av mina och behöver tips.
Copycat
..
Barbro i zon 5
Pallkragar tänkte jag mig. På Lenas bilder är det både pallkragar och tvättkorgar så jag förstår inte vad hon menar.
Lena N
Ursäkta dröjsmålet, såg frågan först nu. sleep.gif

Jo det är så att jag använder tvättkorgarna som innerbehållare. Denna kompost använder jag till grönsaksrens, blad och blommor. Alltså inte pinnar och kvistar från trädgården.

Jag köpte en sats kompostmask och tänkte mig att de skulle äta i samma takt som jag fyllde på. Det hann de dock inte förra sommaren så behållare ett var ganska fylld när hösten kom. De små liven har inte ätit så mycket i vinter, men de är vid liv konstaterade jag för två veckor sedan.

Hade tänkt påbörja tvättkorg två nu, men maskarna måste föröka sig lite mera först så att jag kan flytta över en del till den nya tvättkorgen.

Undrar om ni blev klokare av detta? wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon